به گزارش رکنا، درباره نتایج جلسه امروز کمیسیون اصل 90 با مسئولان بانک مرکزی درباره مشکلات جمعیت منطقه. وام ازدواج و زایشگاه، تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص حل مشکلات ازدواج و وام فرزندان برای حصول نتایج محکم و دقیق به جلسات آتی موکول شد.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل 90 پرونده های متعددی را برای بانک مرکزی تعیین کرده و تا هفته آینده به آن اولتیماتوم اجرایی داده است، گفت: به بانک مرکزی اعلام کرده ایم که سامانه ثبت نام وام ازدواج و ازدواج کودکان تا هفته آینده افتتاح می شود. کسانی که پشت خط هستند می توانند ثبت نام کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 ادامه داد: سامانه ثبت نام وام ازدواج و فرزند ظاهراً محدودیت خاصی دارد و با پر شدن سهمیه سامانه قطع و مسدود می شود. بانک مرکزی ظرفیت های بانک ها در این حوزه را مجددا بررسی کرده و در صورت خالی بودن ظرفیت بانکی، امکان ثبت نام برای متقاضیان باز می شود.

کیشوری افزود: بانک مرکزی در این جلسه گزارشی از وضعیت پرداخت های آموزش ازدواج از سال 1400 تا 1402 و 1403 تاکنون ارائه کرد. بیشتر بانک مرکزی به گزارش عملکرد توجه کرد اما مردم نگران ثبت نام در سامانه و دریافت وام ازدواج و فرزند هستند. لذا مقرر شد سامانه ثبت نام وام ازدواج و فرزند از هفته آینده باز شود.