افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

جزئیات جدید عملیات “شوم” موساد/ پیام را با فشردن 2 دکمه بخوانید! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 387444
جزئیات جدید عملیات “شوم” موساد/ پیام را با فشردن 2 دکمه بخوانید! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی مفصل جزئیات جدیدی از حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان با استفاده از «پیجرها» و تجهیزات ارتباطی ارائه کرد و مدعی شد سازمان جاسوسی اسرائیل این عملیات را طراحی کرده و پیجرهای آنها مونتاژ شده است. . برای تل آویو این است! واشنگتن پست نوشت: […]

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی مفصل جزئیات جدیدی از حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان با استفاده از «پیجرها» و تجهیزات ارتباطی ارائه کرد و مدعی شد سازمان جاسوسی اسرائیل این عملیات را طراحی کرده و پیجرهای آنها مونتاژ شده است. . برای تل آویو این است!

واشنگتن پست نوشت: دو سال پیش در اولین عرضه این پیجرها به حزب الله، پیجرهای «آپولو» با توجه به شبکه گسترده جنگنده هایشان برای رفع نیازهایشان بسیار مناسب و کارآمد به نظر می رسیدند. مدل پیجر “AR924” کمی بزرگتر اما سخت بود و برای دوام در شرایط جنگی ساخته شده بود. طراحی ضد آب تایوانی و باتری بزرگی که می تواند ماه ها بدون شارژ دوام بیاورد. مهمتر از همه، خطر قابل ردیابی وجود نداشت. حزب الله 5 هزار دستگاه سفارش داد. هیچ یک از کاربران مشکوک به استفاده از بمب اسرائیلی نبودند. حتی پس از انفجار هزاران دستگاه در لبنان و سوریه، تعداد کمی از منحرف‌ترین ویژگی‌های آنها را درک کردند. رمزگذاری دو مرحله ای که اکثر کاربران را مجبور می کرد هنگام انفجار پیجر را با دو دست نگه دارند!

در جریان این حمله تروریستی بیش از 3000 نفر از اعضای حزب الله و همچنین تعداد زیادی غیرنظامی شهید و یا معلول شدند. ابعاد گسترده این حمله تاکنون با این جزئیات فاش نشده است و گزارش فعلی از گفتگوهای مقامات اطلاعاتی اسرائیل با مقامات امنیتی عرب و آمریکایی تهیه شده است. مردمی که نخواستند نامشان فاش شود، طرحی چند ساله را کشف کردند که در مقر موساد در تل آویو شکل گرفت و تعداد زیادی جاسوس و همدستان ناخواسته در آن نقش داشت.

طراحی شده توسط موساد، مونتاژ شده در اسرائیل.

به گفته مقامات صهیونیست، خاورمیانه و آمریکا، ایده عملیات پیجر در سال 2022 شکل گرفت. بخشی از این طرح بیش از یک سال قبل از 7 اکتبر انجام شد. آن روزها شمال سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان آنچنان متشنج نبود و تبادل آتش بین حزب الله و اسرائیل محدود بود، اما مقامات رژیم صهیونیستی از قدرت روزافزون حزب الله سردرگم شده بودند. موساد سال‌ها تلاش می‌کرد تا به حزب‌الله نفوذ کند و همزمان، رهبران حزب‌الله نگران آسیب‌پذیری در برابر نفوذ اسرائیل از جمله هک بودند و استفاده از تلفن‌های همراه معمولی خطر شنود و نظارت را افزایش می‌داد.

به این ترتیب نقشه شیطانی برای ساختن چیزی شبیه به “اسب تروا ارتباطات” آغاز شد. موساد با استفاده از جاسوسان خود، حزب الله را متقاعد کرد که دستگاهی مناسب برای ارتباطات شبکه ای جنگجویانش خریداری کند. تیمی که موساد در تل آویو طراحی و مونتاژ کرد!

واشنگتن پست ادعا می کند که “بخشی از این طرح، واکی تاکی ها، تقریباً یک دهه پیش (در سال 2015) توسط موساد به لبنان قاچاق شد. یک وسیله انفجاری مخفی و یک سیستم مخابراتی که به اسرائیل دسترسی داشت اسرائیلی ها راضی بودند که جاسوسی کنند. در مورد حزب الله به مدت 9 سال، در حالی که گزینه تبدیل تجهیزات واکی تاکی به بمب و فاجعه در آینده را محفوظ می دارد: «یک محصول جدید و قابل توجه: یک پیجر کوچک مجهز به مواد منفجره قوی».

این روزنامه با استناد به منابعی که در گزارش کنونی خود ذکر کرده است، مدعی شده است که «حزب‌الله به طور غیرمستقیم برای بمب‌های کوچکی به اسرائیلی‌ها پول می‌داد که باعث کشته یا زخمی شدن بسیاری از عوامل آن شد». اضافه کردند. از آنجایی که رهبران حزب‌الله از خرابکاری احتمالی می‌ترسیدند، پیجرها نمی‌توانستند از اسرائیل، ایالات متحده یا هر متحد دیگر اسرائیل آمده باشند. بنابراین، در سال 2023، حزب‌الله درخواست‌هایی را برای خرید پیجرهای آپولو به صورت عمده با نام تجاری یک شرکت تایوانی دریافت کرد. یک علامت تجاری و خط تولید شناخته شده با توزیع در سراسر جهان و بدون ارتباط قابل تشخیص با منافع اسرائیل. البته مسئولان گفتند که شرکت تایوانی از این طرح اطلاعی نداشته است!

به گزارش واشنگتن پست، یک “زن” پیشنهاد فروش این پیجرها را به حزب الله داده است و این روزنامه به هویت وی اشاره ای نکرده است. این زن نماینده سابق فروش یک شرکت تایوانی در خاورمیانه بود که شرکت خود را تأسیس کرده بود و مجوز خط تولید پیجر با نام تجاری آپولو را صادر کرده بود. او در سال 2023 به حزب الله پیشنهاد خرید مدل بزرگتر از آپولو AR924 را داد. این زن کسی بود که با حزب الله تماس گرفت و به آنها توضیح داد که چرا پیجر بزرگتر با باتری بزرگتر از مدل اصلی بهتر است.»

واشنگتن پست مدعی شد که “تولید واقعی این دستگاه ها برون سپاری شده بود و مدیر بازاریابی (زن ناشناس) هیچ اطلاعی از این عملیات نداشت و بی اطلاع بود که پیجرها به صورت فیزیکی در اسرائیل تحت نظارت موساد مونتاژ شده بودند.” به گفته مقامات آگاه، پیجرهای موساد که هر کدام کمتر از سه اونس (معادل 85 گرم) وزن داشتند، یک ویژگی منحصر به فرد داشتند: یک بسته باتری (مشابه پاوربانک) که حاوی مقدار کمی مواد منفجره قوی بود.

یک پیام رمزگذاری شده دریافت شد!

مقاماتی که این روزنامه به نمایندگی از آنها گزارش خود را تهیه کرده است، ادعا می کند که «اجزای بمب با چنان دقت و مهارت مهندسی مثال زدنی پنهان شده بود که حتی در صورت جدا کردن دستگاه، عملاً قابل شناسایی نبود. مقامات اسرائیلی بر این باورند که حزب‌الله برخی از پیجرها را حذف کرده و حتی ممکن است دسترسی از راه دور موساد به این پیجرها را ببیند و سیگنال الکترونیکی سرویس اطلاعاتی می‌تواند باعث انفجار هزاران دستگاه به طور همزمان شود. اما برای اطمینان از حداکثر خسارت، انفجار می‌توانست با یک روش دو مرحله‌ای خاص ایجاد شود.»

به گفته یک مقام مسئول در مورد روش پیام‌رسانی رمزگذاری شده دو مرحله‌ای در پیجرها برای رسیدن به حداکثر آسیب، “کاربر برای خواندن پیام مجبور بود دو دکمه را همزمان فشار دهد و این به معنای استفاده از هر دو دست است!” “هدف از این کدگذاری این بود که در انفجار بعدی، تقریباً به طور قطع هر دو دست کاربر آسیب ببینند و آنها را نتوانند مبارزه کنند.”

در 17 سپتامبر، تقریباً تمام پیجرهای مارک آپولو به طور همزمان زنگ یا لرزیدند و پیام کوتاهی به زبان عربی روی صفحه ظاهر شد: “پیام رمزگذاری شده ای دریافت کرده اید!”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.