افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

جزئیات اولین سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق

  • کد خبر : 362042
جزئیات اولین سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق

وزیر راه و شهرسازی پس از سفر سه روزه رئیس جمهور به عراق و سفر به بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل به کشور بازگشت. فرزانه صادق ملواجرد وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به عراق سفر کرده بود، پس از سفری سه روزه به کشور بازگشت و از بغداد، نجف، […]



وزیر راه و شهرسازی پس از سفر سه روزه رئیس جمهور به عراق و سفر به بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل به کشور بازگشت.






فرزانه صادق ملواجرد وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به عراق سفر کرده بود، پس از سفری سه روزه به کشور بازگشت و از بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل بازدید کرد.

دیدار با عبداللطیف جمال راشد رئیس جمهور عراق، محمد شیعه السودانی نخست وزیر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور، تجار و فعالان اقتصادی عراقی، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، نیچروان بارزانی رئیس جمهور از اقلیم کردستان عراق و مسعود بارزانی از برنامه های ریاست جمهوری و هیئت همراه وی را در این سفر همراهی کردند.

شرکت در نشست سران گروه های شیعی عراق، دیدار با ایرانیان مقیم عراق، دیدار هیات ایرانی با مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق در سلیمانیه، دیدار با جمعی از سران احزاب اقلیم کردستان کردستان در اربیل و نخبگان عراقی، دانشگاهیان و عشایر بصره از دیگر برنامه های این برنامه است.

در این سفر 14 سند همکاری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، هنری، رسانه ای، فنی- مهندسی، بازرگانی، حمل و نقل، سیاسی، ورزشی، کشاورزی و زیارتی امضا شد.

علاوه بر فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی رئیس دفتر رئیس جمهور، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و مهدی سنایی معاون سیاسی ریاست جمهوری نیز در اولین سفر خارجی رئیس جمهور کشورمان را همراهی کردند.

تمبر