افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
4

جزئیات انتشار اولین اوراق به پول ملی منابع ارزی وارد چرخه اقتصادی می شود

  • کد خبر : 145150
جزئیات انتشار اولین اوراق به پول ملی منابع ارزی وارد چرخه اقتصادی می شود

اصغر بالسینی به نقل از بازار به نقل از ابنا; سخنگوی مرکز مبادلات ایران در خصوص انتشار اولین اوراق ارزی اظهار داشت: روز دوشنبه 22 آذرماه تمامی 100 میلیون یوروی برنامه ریزی شده پس از پایان مهلت پذیره نویسی اولین اوراق ارزی فروخته شد و تامین مالی یک اوراق بهادار انجام شد. برنامه اقتصادی پروژه […]

اصغر بالسینی به نقل از بازار به نقل از ابنا; سخنگوی مرکز مبادلات ایران در خصوص انتشار اولین اوراق ارزی اظهار داشت: روز دوشنبه 22 آذرماه تمامی 100 میلیون یوروی برنامه ریزی شده پس از پایان مهلت پذیره نویسی اولین اوراق ارزی فروخته شد و تامین مالی یک اوراق بهادار انجام شد. برنامه اقتصادی پروژه ای که نیاز به منابع ارزی داشت.

وی افزود: در گذشته اوراق برای بازارهای خارجی منتشر می شد. اما اکنون اولین اوراق ارزی برای تامین مالی داخلی منتشر شده است که رئیس کل بانک مرکزی در مراسم افتتاح مرکز مبادلات و در مراسم معرفی اوراق ارزی بر این موضوع تاکید کرد.

بالسینی با اشاره به اینکه اوراق قرضه با اوراق ارزی متفاوت است، گفت: اوراق مرابحه پول ملی است، یعنی منابع ارزی کشوری که وارد چرخه اقتصادی نشده است با انتشار این اوراق وارد چرخه می شود. پاداش ها.” صادرکنندگان ارزی که کلبه صادراتی مازاد دارند می توانند منابع خود را وارد چرخه اقتصادی کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات ایران تاکید کرد: در شرایط تحریم، تامین ارز با مشکل مواجه است و از سوی دیگر پروژه های مهم اقتصادی نیازمند منابع ارزی هستند که با کمک اوراق ارزی می توان این مشکل را حل کرد. زیرا این روش تامین مالی نقش مهمی در تامین ارز برای تامین نیازهای یکی از مهمترین پروژه های زیست محیطی کشور به نام بیدبلند داشت.

بالسینی در پایان تصریح کرد: زمانی که فرآیند انتشار اوراق ارزی از محل مازاد کلبه صادرکنندگان انجام شود، خللی در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان ایجاد نمی شود. بنابراین بانک مرکزی به راحتی می تواند بازار ارز را کنترل کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.