افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

جریمه برخی مجرمان آذربایجان غربی به صندوق کانون پرورش فکری/کتابخانه مناطق محروم منتقل شد.

  • کد خبر : 278207
جریمه برخی مجرمان آذربایجان غربی به صندوق کانون پرورش فکری/کتابخانه مناطق محروم منتقل شد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش رکنا، 25 سال است که با آن دست و پنجه نرم می کند. کودکان و نوجوانان و همیشه سعی کرده کاری برای آنها انجام دهد تا در آینده از نبود برخی امکانات ساده در دل خود پشیمان نشوند. زهرا آب سوران مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. […]

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش رکنا، 25 سال است که با آن دست و پنجه نرم می کند. کودکان و نوجوانان و همیشه سعی کرده کاری برای آنها انجام دهد تا در آینده از نبود برخی امکانات ساده در دل خود پشیمان نشوند.

زهرا آب سوران مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. آذربایجان غربی است و کارستان با همکاری ناصر عتباتی رئیس دیوان عالی استان کاری برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم این استان انجام داده است.

ماجرا از آنجایی شروع شد که رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با حضور در کانون پرورش فکری این استان و مشاهده فعالیت های مثبت و کارکردهای مطلوب آن، در دیداری برنامه ریزی برای همکاری با کانون داشت.

زهرا آب سوران در این خصوص به رکنا می گوید: مقرر شد از مجازات های جایگزین حبس برای کمک به گسترش فعالیت کانون استفاده شود. این پروژه از منطقه محروم ارومیه آغاز و در اشنویه و تکاب ادامه یافت.

و تاکید می کند: تاکنون بیش از 100 میلیون تومان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک شده است که قاضی پرونده نیز از این موضوع بسیار خرسند است. در کانون پرورش فکری با این بودجه بهترین کتاب ها را برای کودکان و نوجوانان و قفسه ها تهیه می کنیم. کتابخانه مدارس روستایی و محروم را با آنها پر می کنیم.

تجهیز کتابخانه های کانون پرورش فکری

زهرا آب سوران می افزاید: در اشنویه کتابخانه های بیش از 10 مدرسه را تجهیز کرده ایم. در ارومیه نیز مدارس عشایری روستایی با کتاب های متناسب با سن کودکان ایجاد کرده ایم. همچنین در یکی از کم برخوردارترین مناطق ارومیه اتاق بازی در مدرسه دخترانه دوشیفته راه اندازی کرده ایم. بچه های آن منطقه آنقدر نیازمند بودند که تا به حال چنین وسایلی را ندیده بودند. من هم قول دادم که اگر دوباره اعتبار بگیرم، تجهیزات این اتاق بازی را تکمیل کنم. از طرفی قرار است اتاق بازی و سرگرمی را در اشنویه داشته باشیم. چند روز پیش قاضی به ما اعلام کرد که مبلغی حدود 50 میلیون تومان برای کانون پرورش فکری رزرو شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در مرحله بعدی قرار است برای همین مدارس قفسه کتاب آماده شود، می گوید: در نقطه صفر مرز عشایری به نام سیلوانا که به عنوان یک منطقه محروم در نظر گرفته شده است، ما دو کتابخانه ایجاد کرده ایم که هر کدام دارای 200 کتاب جداگانه است. کانون فعال است و مخاطب برنامه های ما همگی کودکان و نوجوانان هستند و عضویت در کانون برای ما ملاک نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.