افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
4

جراحی شانه در ایران سابقه خوبی ندارد/ به حسن یزدانی گفتم این کار را نکن – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 121270
جراحی شانه در ایران سابقه خوبی ندارد/ به حسن یزدانی گفتم این کار را نکن – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر در حاشیه مراسم اهدای مدال اوران بازی های آسیایی که امروز در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است به تشریح موضوعات مرتبط با کشتی پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد حسن یزدانی و اینکه او کمی […]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر در حاشیه مراسم اهدای مدال اوران بازی های آسیایی که امروز در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است به تشریح موضوعات مرتبط با کشتی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد حسن یزدانی و اینکه او کمی قبل از بازی های المپیک عمل کرده است، گفت: در 20 سال گذشته هیچ پزشکی در ایران نتوانسته عمل کند. بر روی شانه یک ورزشکار و بازگرداندن او به شرایط فیزیکی. جراحی ها روی زانو موفقیت آمیز بود اما روی شانه نه.

وی ادامه داد: من خودم در دوره ای که دعوا می کردم جراحی شانه انجام دادم و این مشکل را درک می کنم.

منشی با بیان اینکه در این باره با حسن یزدانی صحبت کردم و گفتم جراحی را انجام ندهید، تصریح کرد: کتف یزدانی از دو نقطه پاره شده بود. در واقع حسادت می کرد و در دنیا دعوا می کرد. او با میل خودش به بازی های آسیایی اعزام شد. الان نیاز به جراحی داشت و امیدوارم اولین ورزشکاری باشد که شانه را جراحی کرده و بهبود می یابد.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال تاکید کرد که بهتر نیست در خارج از ایران فعالیت کنیم چرا که خود حسن می خواست در ایران عمل شود.

دبیری در پاسخ به این سوال که اینطور نگویید، یزدانی 9 مدال جهانی و المپیک دارد، گفت: انگار بانک استخدام می کند و سود پاداش، یزدانی را با کتف پاره انگیزه می دهد تا در بازی های آسیایی شرکت کند. می شد با این مدال استخدام شد. این صحبت ها حاشیه ای است. مهم این است که هر جا می روند تبدیل به یک نیروی قدرتمند می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مراسم جشن اشاره کرد و گفت: باید از مدیریت شهری و شهرداری برای برگزاری این مراسم تشکر کرد. این موضوع از زمان ما که مدال آوران را خانه داشتیم مطرح بوده است.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه همیشه گلایه هایی از کم بودن قراردادها در لیگ کشتی وجود داشته است، گفت: اقتصاد در فدراسیون کشتی با بودجه اندک یک کار چندوجهی است. بودجه ما دو تعریف دارد، برای کمپینگ و اکسپدیشن. ساختن، مراقبت از ورزشکاران و جذب نیرو کار ما نیست، اما نمی توانیم بی تفاوت بمانیم. ما سعی می کنیم در همه این زمینه ها کار را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه لیگ کشتی قابل مقایسه با سال های گذشته نیست، تاکید کرد: البته با شرایط ایده آلی که در نظر دارم فاصله دارد، رسیدن به شرایط ایده آل برای سرمایه گذاری برندهای بزرگ در کشتی زمان بر است. نام‌های بزرگی مثل تراکتور، سپاهان ذوب آهن که نام‌های فرهنگی و ورزشی دارند، اگر به کشتی هم بیایند خوب است.

وی با یادآوری جایگاه رشته های مختلف در کشورها تاکید کرد: بپذیریم کشتی برای ماست پس برای حفظ و بقای این ورزش باید با توجه به تعداد مدال هایی که داریم از یکدیگر حمایت کنیم. با این دو ردیف بودجه نمی شود همه این کارها را انجام داد.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین درباره بحث استخدام کشتی گیران در بانک نیز بیان کرد: بانک فقط پشت باجه نمی نشیند. انگار کار شهرداری فقط جمع آوری زباله های شهر بود. بانک ملی دارای ورزش، فرهنگ و بسیاری از حوزه های دیگر است. بچه های ما را فقط مبارز نبینید، به نمرات تحصیلی آنها نگاه کنید. شاید فردی حقوق یا جامعه شناسی خوانده باشد، بتواند بر اساس تخصص خود کار کند. حالا اگر ورزش بخوانند می توانند در اداره ورزش بانک ملی مشغول به کار شوند.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین درباره تغییر احتمالی کادر فنی کشتی و صحبت برای همکاری با محسن کاوه بیان کرد: قرارداد مدیریت کاوه در تیم ملی از چند ماه پیش به پایان رسیده است، با او دیدار کردیم تا دوباره این مسئولیت را بپذیریم اما او انجام داد. قبولش نکن به همین دلیل او با ما است. او همچنین سرمربی تیم ملی جوانان است. هم مربی من بود و هم مربی پژمان. او تجربه دارد از او خواستم به ما کمک کند. نه حکمی می گیرید نه چیزی. من در مورد کمک شما صحبت می کنم.

منشی تاکید کرد: کاوه تنها نیست، از خیلی های دیگر مثل برزگر، فلاح و جوادی خواستم کمکمان کنند. مثلاً آدم خوب بلد است فتنه گری یاد بدهد، بیاید. قایق متعلق به همه است و مال من نیست. گفته ام دروازه بان هستم و خیلی ها می خندند. حالا وظیفه هدایت کشتی بر عهده من است.

وی در خصوص انتشار ویدئویی مربوط به علیرضا خادم نیز اظهار داشت: تمام فیلم های قدیمی روی وی اچ اس بود و آن ها را به کامپیوتر تبدیل کردیم. من به روابط عمومی گفتم شما فیلم ها را ساختید، بیایید فیلم های یکی دو دقیقه ای از قهرمانان بزرگ کشتی بسازیم و منتشر کنیم تا جوانان از آنها مطلع شوند. از رنگرز، امیر خادم، حیدری، بنا، غلام محمدی و همه اینها فیلم می سازند و عدد خاصی نیست.

وی در خصوص جدال کشتی و فوتبال و اینکه انتظار حمایت بیشتر از کشتی گیران می رفت، گفت: در دوران قهرمانی مصاحبه ای از من پیدا نمی کنید که در آن درباره مسائل مالی صحبت کرده باشم. الان هم بیشتر روی درس و آینده بچه ها تاکید دارم. یک نکته کلی در مورد فوتبالیست ها بگویم و اینکه هر چه به هر ورزشکاری می دهند حق خودشان است و خودشان هم زحمت می کشند، اما ای کاش با ما مشورت می کردند و می گفتند قهرمانان رشته های مختلف دیگر را هم شامل می شد.

منشی تصریح کرد: امیدواریم دولت جبران کند. نمی خواهم بگویم بی انصافی است، اما باید به حوزه های دیگر هم برسند. یک روز گفتم ورزشکاری که در اردو است درس نخواند. زمانی که کشتی می گرفتم و به دانشگاه می رفتم، نمی توانستم هر دو را همزمان انجام دهم. اگر فکر ورزشکار به جای دیگری برود نمی تواند قهرمان جهان و المپیک شود.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه عباس جدیدی در صفحه شخصی خود نسبت به لغو انتخابات کشتی موضع قاطعانه ای علیه شما اتخاذ کرده است، گفت: تصمیم در حال حاضر در دادگاه بدوی است اما آیا این کار انجام می شود. دادگاه در مورد انتخابات فدراسیون صلاحیت لازم را دارد؟” نه؟ من متخصص این موضوع نیستم، ما یک بخش حقوقی داریم که باید این موضوع را پیگیری کند. قوه محترم قضائیه هر تصمیمی بگیرد گردن ما از موی ما باریکتر است و باید اطاعت کنیم.

وی ادامه داد: مدارک خود را به دادگاه تجدیدنظر ارائه کرده ایم. ما در بررسی قوی تر ظاهر شدیم. بدونید هرکی جای من بود اینقدر هیاهو میکرد و میگفت دخالت در ورزش. یعنی دوستان دنبال این هستن من برم. ما دعوا را بیرون نمی آوریم و باید آن را در داخل حل کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا نمی خواهد شکایت جدیدی مطرح کند، گفت: گوش می دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.