افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

جذب 116 طرح نقدینگی به بازار طلای بورس کالای ایران

  • کد خبر : 405948
جذب 116 طرح نقدینگی به بازار طلای بورس کالای ایران

به گزارش بازار، کالاخبر نوشت: نگاهی به سوابق تاریخی بازار طلای بورس کالای ایران نشان می دهد در حال حاضر ارزش بازار وجوه طلا از مرز 71 همات گذشته و ارزش اوراق گواهی معاملات سپرده شمش طلا نیز به 45 همات رسیده است. . این در حالی است که با توجه به استقبال گسترده سرمایه […]

به گزارش بازار، کالاخبر نوشت: نگاهی به سوابق تاریخی بازار طلای بورس کالای ایران نشان می دهد در حال حاضر ارزش بازار وجوه طلا از مرز 71 همات گذشته و ارزش اوراق گواهی معاملات سپرده شمش طلا نیز به 45 همات رسیده است. .

این در حالی است که با توجه به استقبال گسترده سرمایه گذاران از ابزارهای مالی مبتنی بر طلا، حجم معاملات اوراق گواهی سپرده شمش طلا از زمان عرضه تاکنون از مرز 10.3 تن فراتر رفته و ارزش معاملات به 45 همات نزدیک شده است. اقبال سرمایه گذار باعث شد حجم و ارزش ماهانه گواهی شمش طلا در مهرماه امسال جابجا شود. در اولین ماه پاییز بیش از 1.7 تن شمش طلا به ارزش 9.8 همات به فروش رسید. پیش از این بیشترین حجم معاملات ماهانه به مرداد ماه سال جاری با معامله تقریبی یک تن طلا اختصاص داشت.

آمار جذاب صندوق های طلا

اما اگر نگاهی به آمارهای جذاب بازار این روزهای کشور بیندازیم، با ارقام جدیدی مواجه می شویم; صندوق های طلا که به ویژه مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است، دارای ارزش بازار 71 همتی هستند که بالاترین رقم در بازار کالاها است. همچنین ارزش معاملات ماهانه وجوه طلا در مهرماه از 33 همات گذشت و ارزش معاملات روزانه وجوه طلا در 29 اکتبر به بالاترین حد خود یعنی 3 همات رسید.

از سوی دیگر، در بازار مشتقه بورس کالا، رکوردها یکی پس از دیگری حرکت می کنند. به گونه ای که تنها در یک مورد خاص، تعداد موقعیت های باز روزانه قراردادهای اختیار معامله از مرز 10 میلیون پوزیشن در 29 اکتبر گذشته است.

لازم به ذکر است که تاکنون بیش از 10 تن شمش طلا به خزانه واریز شده است و هم اکنون 600 هزار مشتری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق 13 صندوق طلا در معاملات گواهی سپرده شمش طلا به صورت فعال مشارکت دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.