افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

جدول قیمت مسکن نوساز در تهران

  • کد خبر : 165602
جدول قیمت مسکن نوساز در تهران

با در نظر گرفتن تورم حدود 45 درصد، ثبات قیمت خانه یعنی این بازار در شش ماه گذشته ۲۲.۵ درصد از ارزش واقعی خود را از دست داده است. با توجه به حباب 300 درصدی قیمت مسکن نسبت به دلار آزاد، پیش بینی برخی کارشناسان درباره ثبات قیمت مسکن در میان مدت تقویت می شود. […]

با در نظر گرفتن تورم حدود 45 درصد، ثبات قیمت خانه یعنی این بازار در شش ماه گذشته ۲۲.۵ درصد از ارزش واقعی خود را از دست داده است. با توجه به حباب 300 درصدی قیمت مسکن نسبت به دلار آزاد، پیش بینی برخی کارشناسان درباره ثبات قیمت مسکن در میان مدت تقویت می شود.

به گزارش ایسنا، بازار مسکن هفته گذشته را با رکود سپری کرد. در ماه گذشته، قیمت 2.2 درصد کاهش یافته است. همزمان انتظارات ریزشی در بازار ارز ایجاد شد که بر ریزش بازارهای املاک و سهام تاثیرگذار بود. به نظر می رسد اتفاقات منطقه ای و برنامه بازارسازان برای رساندن قیمت دلار به زیر 50 هزار تومان توانسته قیمت ها را در بازارهای غیرمولد آرام کند.

بازار املاک و مستغلات از خرداد امسال با ثبات و حتی رشد منفی قیمت مواجه شده است. با در نظر گرفتن تورم عمومی حدود 45 درصد، ثبات قیمت در بازار املاک به این معنی است که این بازار 22.5 درصد از ارزش واقعی خود را از دست داده است.

در حال حاضر متوسط ​​قیمت مسکن در تهران به متری 74 میلیون تومان رسیده است که نسبت به اوج این بازار در خرداد ماه امسال که قیمت 78.3 میلیون تومان بود، 5.4 درصد کاهش را نشان می دهد. بر این اساس قیمت واقعی مسکن نسبت به نرخ تورم ۲۸ درصد کاهش یافته است.

بازار املاک و مستغلات یک قدم به عقب رفت

به نظر می رسد به دلایلی مانند کاهش قدرت متقاضیان، ثبات نرخ ارز و رکود معاملات سرمایه گذاری، بازار مسکن دچار رکود شده و کارشناسان لحظه خاصی را برای خروج از رکود پیش بینی نمی کنند. . از این بازار اما برخی معتقدند این بازار پس از انتخابات شورای اسلامی احتمالاً رونق نسبی را تجربه خواهد کرد.

کاهش 5.4 درصدی قیمت‌های کسب‌وکار پس از کاهش 20 تا 30 درصدی نرخ‌های فروش رخ داد که این امید را به وجود آورد که حباب قیمت مسکن به تدریج تخلیه شود. در حال حاضر قیمت دلاری مسکن به حدود 1500 دلار رسیده است، رقمی که تنها در اواخر دهه 80 نرخی بالاتر از این رقم را به ثبت رسانده است و اکنون در مقایسه با میانگین بلندمدت که در حد 1000 تا 1200 دلار بوده است. افزایش یافت. حباب حدود 50 درصد.

از سوی دیگر قیمت مسکن در 6 سال گذشته 1380 درصد رشد داشته است که 300 درصد بیشتر از رشد قیمت دلار است و این آمار فرضیه ثبات قیمت مسکن در میان مدت را نیز تقویت می کند.

در حال حاضر حجم قابل توجهی از فایل های فروش در بازار املاک تهران وجود دارد که عمدتاً با قیمت های بسیار پایین تری نسبت به ابتدای سال جاری عرضه می شود. بنابراین در برخی از مناطق جنوب تهران با کمتر از 2 میلیارد تومان می توانید صاحب خانه شوید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.