افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

جبران عقب ماندگی های منطقه سوما ارومیه ضروری است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 378917
جبران عقب ماندگی های منطقه سوما ارومیه ضروری است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حکیم ممکان، بعدازظهر شنبه در نشست استاندار آذربایجان غربی با مدیران بخشداری سوما برادوست اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات تخصیصی برای پوشش معوقات در چندین استان کافی نیست. ادارات، دولت و مجلس خواستار تبعیض مثبت در تامین اعتبار محرومیت زدایی در شهرستان ارومیه هستند. وی افزود: 13 روستا […]

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حکیم ممکان، بعدازظهر شنبه در نشست استاندار آذربایجان غربی با مدیران بخشداری سوما برادوست اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات تخصیصی برای پوشش معوقات در چندین استان کافی نیست. ادارات، دولت و مجلس خواستار تبعیض مثبت در تامین اعتبار محرومیت زدایی در شهرستان ارومیه هستند.

وی افزود: 13 روستا در بخش سمایی برادوست از جمله روستاهای براسبی، حسن آباد، باجرگه، گل خر، عبدی بیگ، کنسبی، کانی شروک، مجروسه، کوران، حسنی، سلطانی، گودال و قرمیک فاقد آب شرب هستند. و ساکنان این شهرک ها در فصل تابستان روزهای بدی را سپری کرده اند و این وضعیت قابل قبول نیست.

نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی ادامه داد: اهالی روستاهای قرآنسا، خلیان و روستاهای آبگیر مجتمع آبرسانی شاکتیک نیز روزهای زیادی در فصل تابستان آب شرب ندارند. و این مجتمع آبرسانی باید با حفر چاه جدید و تعویض دستگاه های پمپاژ در دستور کار تقویت شود.

ممکان با اشاره به اینکه کنتورهای آب شرب ساکنان سوما بروادوست در سال گذشته قرائت نشده است، تاکید کرد: نبود عوامل قرائت شرکت آب و فاضلاب باعث افزایش قیمت آب شرب ساکنان و متضرر شدن آنها می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود وضعیت راه های ارتباطی گذرگاه چره به ممکان را برجسته کرد و تاکید کرد: کل این مسیر و حتی مسیر ممکان به سره خان تختی که ترافیک روزانه سنگینی دارد، باید قبل از بارندگی پاکسازی شود. آغاز و سال آینده پوشش و تعمیر اساسی آن در دستور کار مدیریت راهداری شهرستان قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: نقاط حادثه خیز این جاده شناسایی و نصب تابلوهای راهنما، گاردریل و شانه خاکی در کل جاده اجرا شود.

شایان ذکر است سهمیه کود اختصاص یافته از سوی جهاد کشاورزی به کشاورزان منطقه ناکافی بوده و این امر موجب نارضایتی آنان از افزایش سهمیه کود کشاورزی و همچنین آموزش و ترویج اصول صحیح و بهینه شده است. زراعت و باغداری توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و واگذاری ماشین آلات کشاورزی از طریق وام در این بخش تاکید کرد.

وی با اشاره به خرابکاری در چند باغ در منطقه سوما برادوست گفت: این گونه درگیری ها باعث نارضایتی مردم و هدر رفتن سرمایه ها می شود و منابع طبیعی باید حداکثر تعامل را با ساکنان داشته باشند و به جای آن به دنبال کوچکترین خلأهای قانونی برای رفع این مشکلات باشند. از رویارویی ها چکش باشد

میمکان با بیان اینکه سطح روستاهای دهستان سوما تا پایان آذرماه به 95 درصد می رسد پس از اتمام پروژه های در دست اجرا، تاکید کرد: تا پایان تزریق گاز نباید سهمیه سوخت نفت سفید ساکنان کاهش یابد. به پایان رسید. همچنین در روستای هشتیان و روستاهای این مسیر با وجود اتمام عملیات گازرسانی، عملیات شناسایی سرزمینی انجام نشده است و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، باید این روند تسریع شود.

نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی گفت: شاخص اجرای طرح هادی در سطح روستاهای بخشداری سوما برادوست رتبه آخر را در بین بخشداری های شهرستان دارد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید از تمام توان قانونی لازم برای جبران این تاخیر استفاده کند و همچنین به دنبال تخصیص اعتبار در سطح ملی برای جبران این تاخیر در حوزه عمران روستایی خواهم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.