افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
0

جاوید رحمان کیست و دلارهای منافق در جیبش چه می کند؟ / حضور رحمان در جلسه منافقین بهترین اتفاقی بود که توانست استدلال ایران را مستند کند

  • کد خبر : 355149
جاوید رحمان کیست و دلارهای منافق در جیبش چه می کند؟ / حضور رحمان در جلسه منافقین بهترین اتفاقی بود که توانست استدلال ایران را مستند کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهر در گزارشی درباره جاوید رحمان، گزارشگر سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران نوشت: وی چندی پیش در نشست گروهک تروریستی منافقین شرکت کرد و گروهک تروریستی منافقین این نشست را به مناسبت گزارش نهایی فرضی رحمان به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل با حضور چند تن دیگر […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهر در گزارشی درباره جاوید رحمان، گزارشگر سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران نوشت:

وی چندی پیش در نشست گروهک تروریستی منافقین شرکت کرد و گروهک تروریستی منافقین این نشست را به مناسبت گزارش نهایی فرضی رحمان به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل با حضور چند تن دیگر از چهره های همراه وی برگزار کرد. و به دشمنان ایران.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران در آخرین روزهای حضور خود در این سمت گزارشی را منتشر کرد.

حضور به اصطلاح گزارشگر سابق سازمان ملل در بین منافقین، حتی در زمانی که ماموریتش در سازمان ملل به پایان رسیده است، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

اوضاع به حدی پیش رفته است که حتی برخی از افراد فعال در رسانه فارسی زبان معاند نیز به حضور جاوید رحمان در جلسه منافقین واکنش نشان داده اند. حتی برخی از این افراد موضوع دریافت پول از رحمان برای شرکت در این جلسه را نیز مطرح کرده اند.

همچنین حضور جاوید رحمان در جلسه منافقین واکنش معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر سازمان حقوق بشر را برانگیخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: جاوید رحمان خدمات زیادی به گروهک تروریستی منافقین کرد و انتظار نمی رفت در نشست تروریست ها شرکت نکند.

جاوید رحمان کیست؟

جاوید رحمان، اصالتا پاکستانی، کارشناس حقوق در دانشگاه برونل لندن است. رحمان بین سال‌های 1996 و 2002 رئیس دانشکده حقوق دانشگاه برونل و از سال 2002 تا 2005، استاد حقوق در مؤسسه عدالت اجتماعی در دانشگاه اولستر بود.

او همچنین مدیر مرکز امنیت، رسانه و حقوق بشر در مرکز تحقیقات بین رشته ای دانشگاه برونل است.

جاوید رحمان در ژوئن 2018 (ژوئن 2018) از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، به عنوان گزارشگر ویژه این سازمان در امور حقوق بشر در ایران انتخاب شد و تا ژوئن 2024 (ژوئن 2024) در این سمت باقی ماند.

بین سال‌های 2019 تا 2021 او همچنین به عنوان عضو کمیته هماهنگی دفتر رویه‌های ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خدمت کرد.

رحمان در دوره ای که به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران کار می کرد، چندین گزارش ادعایی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران تهیه کرد.

حضور جاوید رحمان در جلسه منافقین مستند استدلال ایران بود

سید محمد جواد هاشمی نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) با اشاره به حضور جاوید رحمان در اجلاس منافقین در پاریس گفت: حضور جاوید رحمان در اجلاس منافقین بود. در واقع بهترین اتفاقی که می تواند استدلال ایران را مستند کند. استدلال ایران همیشه این بوده است که اظهارات رحمان و به اصطلاح خبرنگاران قبلی بر اساس ادعای تروریست ها، قاتلان و جنایتکاران بوده است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان تصریح کرد که ادعاهای جاوید رحمان مستندات قابل قبولی ندارد زیرا وی هرگز به قربانیان اصلی و واقعی تروریسم اشاره نکرده است.

معاشرت با تروریست ها؛ دغدغه اصلی رحمان و خبرنگاران قبلی

دبیرکل بنیاد هابیلیان در جای دیگر با بیان اینکه دغدغه اصلی جاوید رحمان و خبرنگاران پیش از وی به جای جنایات و فجایع گروه های تروریستی علیه مردم ایران، صرفا بودن در کنار تروریست ها و قاتلان بوده است، گفت: : باید تاکید کنم که این گروه های تروریستی که افرادی مانند جاوید رحمان با آنها در تعامل هستند مورد نفرت مردم ایران و روسیه هستند.

با تاکید بر اینکه در حال حاضر و بر اساس تحولات موجود، مشخص است که گزارش های افرادی مانند جاوید رحمان قابل توجه نیست، تصریح کرد: گزارش های مربوط به انتصاب جاوید رحمان به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز فاقد اعتبار بوده است. جهان نیز از این واقعیت آگاه است که افرادی مانند جاوید رحمان فاقد حقوق بشر هستند.

آیا رحمان برای شرکت در جلسه منافقین پول دریافت کرده است؟

دبیرکل بنیاد هابیلیان در ادامه درباره انتشار گزارش هایی مبنی بر دریافت پول جاوید رحمان در ازای شرکت در اجلاس منافقین گفت: اولین نقطه سیاهی که بر پیشانی کسانی که در این جلسات شرکت می کنند این است که این افراد عموما با دریافت پول در ازای شرکت در این نوع جلسات، هزینه ای دریافت می کنند.

هاشمی نژاد با ادعای اینکه پیش از این افرادی از کشورهای دیگر مانند آمریکا از جمله جان بولتون در جلسات منافقین شرکت کرده بودند و برخی از آنها مبالغ زیادی را از سوی منافقین به آنها پرداخت کرده بودند، افزود: طبق گفته های منافقین. برخی گزارش‌ها، جان بولتون برای سخنرانی در جلسه منافقین حدود 40 هزار دلار دریافت کرده بود. نمونه دیگر رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ و شهردار سابق نیویورک است.

به گفته وی، طبیعتا زمانی که فردی مانند جاوید رحمان در این جلسات شرکت می کند، امکان دریافت پول از او وجود دارد. این نوع افراد حاضرند در ازای دریافت پول در جلسات منافقین شرکت کنند و سخنرانی کنند.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.