افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
6

جاهای دیدنی گلستان | از جنگل‌های قدیمی تا بلندترین برج آجری

  • کد خبر : 17952
جاهای دیدنی گلستان |  از جنگل‌های قدیمی تا بلندترین برج آجری

استان گلستان، در شمال غربی کشور و در امتداد نوار سبز شمالی قرار دارد. این استان در گذشته جزو استان مازندران بوده است. اما از سال ۱۳۷۶ در تقسیمات کشوری به عنوان یک استان در نظر گرفته شد. گلستان، دلیل داشتن طبیعت جذاب و بناهای تاریخی توجهی که دارد، گردشگری بیشتر از آن است. از […]

استان گلستان، در شمال غربی کشور و در امتداد نوار سبز شمالی قرار دارد. این استان در گذشته جزو استان مازندران بوده است. اما از سال ۱۳۷۶ در تقسیمات کشوری به عنوان یک استان در نظر گرفته شد. گلستان، دلیل داشتن طبیعت جذاب و بناهای تاریخی توجهی که دارد، گردشگری بیشتر از آن است. از جنگل و آبشار تا بافت تاریخی را در این استان سرسبز می‌توان دید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری اسمارتک نیوز به معرفی جاهای دیدنی گلستان پرداخت.

خرید بلیط هواپیما گرگان

بهترین جاهای دیدنی استان گلستان

درباره موزه طبیعی یا فسیل زنده استان گلستان چه می‌دانید؟ آیا جنگل‌های هیرکانی در استان گلستان، بازمانده‌های دوران سوم زمین شناسی و یخبندان هستند و قدیمی‌ترین درختان کره در این جنگل‌ها جنگل‌ها هستند؟ جنگل‌های هیرکانی بعد از کویر لوت به عنوان دومین طبیعی ایران، به ثبت جهانی رسیده است. اما جاهای دیدنی گلستان منحصر به این جنگل‌ها است. آبشار مانند آبشار سرخو، دریاچه و چشمه در این استان وجود دارد. علاوه بر این، شهرهای گرگان، گنبدکاووس و گمیش تپه در استان گلستان دارای پیشیاری ت.

اگر بلیط گرگان کرده‌اید و قصد سفر به گلستان را دارید، می‌توانید بهترین جاهای دیدنی ایران را تهیه کنید. جنگل های، سواحل زیبای دریای خزر، درخت های و چشمه های تماشایی، تنها گوشه های از دیدنی گلستان هستند. در ادامه با بهترین جاهای دیدنی گلستان آشنا شد.

شهر گرگان | مرکز استان گلستان

یکی از بهترین جاهای دیدنی استان گلستان، مرکز این استان یعنی شهر گرگان است. گرگان، پارک جنگلی‌های پوشیده از درختان بلوط و توسکا همچنین بناهای تاریخی جا مانده از دوره قاجار، از جاهای دیدنی استان گلستان به شماره می‌رود که تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود می‌برد. پارکی، جنگل النگدره، جنگل توسکستان، موزه گرگان، کاخ سلطنتی گرگان، خانه، سرای باقری‌ها خانه امیر لطیفی لطیفی از جاهای دیدنی گرگان هستند.

سفر به نیمه اول سال که درختان سرسبز، جذابیت خاص خودش را دارد، اما اگر دوست دارید جنگل‌های را در رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و بنفش بنفش ببینید، بهتر است در پاییز پاییز اوایل آذر ماه به این شهر سفر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گرگان، مقاله دیدنی های گرگان را در اسمارتک نیوز مطالعه کنید.

رزرو آنلاین هتل گرگان

گنبد کاووس | شهری با معماری شطرنجی

می شود. این شهر دارای معماری شطرنجی است. به این که اگر یک عکس هوایی از این را مشاهده کنید، مانند یک صفحه شطرنج بزرگ می‌بینید. به علاوه، این شهر را به عنوان مرکز ترکمن صحرا می‌شناسند. اما مقصد سفرگران به گنبد کاووس، بازدید یکی از معروف‌ترین جاهای گلستان به نام برج گنبد کاووس است. این برج، بلندترین برج آجری دنیا به شماره می‌رود که در سال ۳۷۵ هجری ساخته شد. این برج ۵۵ متری روی یک تپه ۱۵ متری بنا شده است.

جاهای دیدنی گلستان

بندر ترکمن | از آشوراده تا دیوار بزرگ گرگان

یکی دیگر از جاهای دیدنی استان گلستان، بندر ترکمن است که در غرب استان گلستان قرار گرفته است. قدمت این شهر، به سال ۱۳۰۶ می‌رسد و قبل از انقلاب اسلامی، بندر شاه نام داشت. . این جزیره گذشته ساکنین زیادی داشته اما با سطح آب و جاری شدن سیل، سال ۱۳۷۲، مردم این جزیره را ترک کرده اند.

از دیگر دیدنی بندر ترکمن، دیوار بزرگ گرگان که در تمام ترکمن امتداد دارد و بعد از 200 کیلومتر به دریا می‌رسد. اگر به ترکمن سفر کردید از صنایع دستی این یعنی فرش، پشتی و روسری های ترکمنی ببینید.

کلاله | از خالد نبی تا چشمه آق سو

شهر کلاله با طبیعت زیبا و تاریخی که دل خود جا داده است از دیگر جاهای دیدنی گلستان است که گردشگران بسیاری دارند. گورستان خالد ، چشمه آق سو ، مدرسه و کریم ایشان و دیوار گرگان از جمله جاهای دیدنی کلاله هستند. اگر به کلاله در شرق استان گلستان سفر کردید عسل کوهی و شیرینی زنجبیلی معروف این را سوغات ببرید.

دیوار گلستان

کردکوی | با مردمان طبری و گویش مازندرانی

کردکوی، در غرب استان گلستان قرار دارد. مردم این منطقه از قومیت طبری هستند و به گویش مازنی صحبت می کنند. در این شهر، جاذبه‌های به نام تپه شاهده وجود دارد که قدمت آن به هزاره اول می‌باشد. گنبد رادکان شهر تمیشه، جاده شاه عباسی، حفاظت شده جهان نما، ییلاقی درازنو و روستای ییلاقی محله از دیگر جاهای دیدنی کردکوی هستند.

گالیکش | منطقه‌ای کوهستانی با آبشارهای زیبا

در قسمت شرقی استان گلستان و در کنار پارک ملی گلستان، شهرستان گالیکش واقع شده است. بیشتر بخش‌های این شهرستان، کوهستانی و مرتفع‌ترین نقطه آن نیلکودام هستند. در شیب تند رشته کوه البرز در این منطقه، آبشارهای زیادی وجود دارد. آبشار لوه، آبشار پیرغار و آبشار آق سو معروف‌ترین آنها هستند. علاوه بر سم بر، دشت شقایق گالیکش، چشمه اشکان چشمه چشمه، غار خدایی خدایی غار، غار گرآو غار غار سید از جاهای دیدنی دیدنی گلستان در شهرستان گالیکش گالیکش.

دشت شقایق از جاهای دیدنی استان گلستان

توشن | از روستاهای دیدنی گلستان

توشن، یکی از روستاهای دیدنی توابع مرکزی گرگان است. از کوچه‌های روستای توشن، راه جنگلی زیبایی را می‌توان مشاهده کرد. این مسیر، به جنگل رنگو یا رینگو می‌رسد که در آن دریاچه زلالی جریان دارد. در این و پشت سد خاکی توشن، دریاچه قرار دارد که در فصولی که بارندگی زیاد است، پرآب می‌شود برای کمپ زدن و ماهیگیری محل مناسبی می‌شود.

جاهای دیدنی رامیان | منطقه ای سرسبز، کوهستانی و مه آلود

در فاصله ۷۶ کیلومتری گرگان، شهرستان رامیان قرار گرفته؛ منطقه ای سرسبز، کوهستانی و مه آلود با طبیعت بکر که حتما باید سری به آن بزنید. آبشارهای شیرآباد، آبشار کمر، آبشار پشمکی رامیان، گل رامیان، روستای پا قلعه، جوزک، غار شیرآباد و چشمه نیلبرگ جزوه جاذبه‌های طبیعی این شهر است. علاوه بر این، حمام تاریخی رامیان و قلعه ماران از دیگر جاهای دیدنی رامیان گلستان هس. آبشار چشمه گل رامیان، پایین ترین چشمه آب سرد جهان ست منابع، عمق این چشمه را از ۸۰ متر تخمین زده‌اند.

گلستان ایران 6

جاهای دیدنی بندر گز گلستان | منطقه ای با ۵ قرن قدمت

بندر گز، در فاصله 42 کیلومتری از شهرستان گرگان واقع شده و بیش از پنج قرن قدامت د. شهر باستانی که در میان دو شهر کردکوی و قرار گرفته، از دیدنی بندر گز گلستان به شماره می‌رود. ساحل بندر، جنگل نرگسی، آبشار چلم ریز پارک جنگلی باغو، جنگل جهان مورا، ول افرا و مزنگ از دیگر جاذبه‌های بندر گز می‌شوند.

جا دیدنی پارک ملی گلستان | ثبت شده در میراث جهانی یونسکو

یکی از دیدنی های استان گلستان، پارک ملی گلستان جنگل گلستان است که شرق این استان و در نزدیکی استان خراسان شمالی قرار دارد. این جنگل در گذشته، منطقه حفاظت شده آلمه ویسکی نام داشت. در نهایت و با اضافه شدن پارک فُرخود به این منطقه، به پارک ملی گلستان تغییر نام داد. این پارک به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌شده زیست کره زمین شناخته می‌شود و فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این جنگل از 90 هزار درخت وسعت داشته است و حتی حدود 34 درصد آن در اسرتان خرررشال خراسال خراسال خراسال خراسال خراسالن آبشار آق، آبشار جنگل گلستان، رودخانه مادرسو چشمه گلشن، چشمه و چشمه کرکولی از جاذبه‌های پارک طبیعی ملی گلستان هستند.

گلستان ایران 7

جاهای دیدنی علی آباد کتول گلستان | تماشای بلندترین آبشار خزه ای جهان

گلستان، پر از زیبایی و شگفتی است. یکی دیگر از استان‌های گلستان، آبشار کبودوال است که در علی آباد کتول وشتی ع. کبودوال، بلندترین آبشار خزه‌ای جهان، در طبیعت سرسبز و کوهستانی این منطقره قاردد. برای رسیدن به این، باید از پارک جنگلی کبود، خودروی خود را در یک مسیر از پله و شیبدار به سمت بالا حرکت حرکت دهید، پارک کنید.

برای تماشای جاهای دیدنی گلستان فرصت را از دست ندهید

جاهای و بکر گلستان کم دیدنی. طبیعت استان گلستان، در نوع خود کم نظیر است. با سفر به گلستان، دریا، آبشار، رودخانه، چشمه، دشت و جنگل را می‌توان یکجا بیدی. اگر در بهار و تابستان به این استان سفر کنید، طبیعت را در سبزی دیدید. اگر پاییز را برای سفر انتخاب کنید، درختان را و مانند یک تابلوی می‌بینید و حتی اگر در سفر زمستانی، درختان سوزنی را پوشیده از برف مشاهده کنید. بنابراین، هری در گلستان، جذابیت خودش را دارد.

برای سفر شمال ایران و دیدن های گلستان بلیط و هتل خود از اسمارتک نیوز کنید. در اسمارتک نیوز، به همه خطوط هوایی داخلی و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها دسترسی دارید؛ بنابراین با یک مقایسه ساده می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی استان گلستان

نزدیک ترین چشمه آب سرد جهان کدام است؟

چشمه، واقع در استان گلستان، گل‌ترین آب سرد جهان در فهرست آثار ملی و طبیعی کشور ثبت شده است.

بلندترین برج آجری دنیا کدام است؟

برج گنبد کاووس، بلندترین برج آجری دنیا است که در سال ۳۷۵ هجری ساخته شد. این برج ۵۵ متری، روی یک تپه ۱۵ متری بنا شده است.

یکی از بهترین جاهای دیدنی گلستان در پاییز کجاست؟

پارک جنگلی النگدره، یکی از جاهای دیدنی استان گلستان است که در فصل پاییز جلور تهای است. درختان این پارک جنگلی برگ‌هایی به رنگ زرد، نارنجی، قرمز، قهوه‌ای و بنفش دارند.

بهترین زمان سفر به گلستان، چه زمانی است؟

استان گلستان در بهار سرسبز و در پاییز رنگارنگ است. همچنین فصل، در این دو فصل، معتدل، بنابراین، بهترین سفر به گلستان، دو مورد می‌شود.

نوشته جاهای دیدنی گلستان | از‌های قدیمی تا بلندترین برج آجری اولین بار در مجله جنگل‌های گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.