افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

جامعه جهانی باید برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل را متوقف کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 122500
جامعه جهانی باید برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل را متوقف کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه اول نوامبر در نامه ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت نوشت. به وقت محلی هفتم: توجه شورای امنیت را به موضوع بسیار مهمی جلب می کنم. من […]

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه اول نوامبر در نامه ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت نوشت. به وقت محلی هفتم: توجه شورای امنیت را به موضوع بسیار مهمی جلب می کنم. من می خواهم یک نگرانی را مطرح کنم: تهدید به استفاده از سلاح هسته ای توسط رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان آسیب پذیر و بی گناه در نوار محاصره شده غزه.

عروانی افزود: مردم بی دفاع فلسطین غزه که در معرض تجاوزات نظامی مستمر اسرائیل، کشتارهای وحشیانه، جنایات و مجازات های دسته جمعی که همگی نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه تلقی می شوند، اکنون با تهدید هسته ای اسرائیل مواجه هستند. رژیم سرکش آنچه نگرانی ما را تشدید کرده، اظهارات وزیر میراث اسرائیل در مصاحبه اخیرش است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: یادآوری اینکه این دومین بار در دو ماه گذشته است که مقامات ارشد رژیم اسرائیل به تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای متوسل می‌شوند، بسیار ناراحت‌کننده است. پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدیدهای صریح درباره استفاده از سلاح هسته ای علیه ایران را مطرح کرده بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: استفاده یا حتی تهدید محض از سلاح هسته‌ای، صرف نظر از شرایط یا طرف مسئول، نه تنها نقض آشکار حقوق بین‌الملل، بلکه اصول اساسی مندرج در منشور است. سازمان ملل. به ویژه ماده 2 (4).

وی ادامه داد: «علاوه بر این، آنچه این وضعیت را بیش از پیش نگران‌کننده‌تر می‌کند، زمانی است که چنین تهدیدهای وحشتناکی از سوی مقامات یک رژیم اشغالگر صورت می‌گیرد که دائماً به قوانین بشردوستانه بین‌المللی بی‌اعتنا بوده و جنایات بی‌رحمانه‌ای را علیه مردم مرتکب شده است.» ارتکاب نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت و حتی گرسنگی دادن به مردم به عنوان روشی برای جنگ در نوار محاصره شده غزه. علاوه بر این، امتناع او از توجه به درخواست گسترده جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس، جامعه جهانی را شوکه کرده است.

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد که اظهارات بی‌ملاحظه و خطرناک رژیم اسرائیل را محکوم کند و این رژیم را برای اطمینان از همکاری کامل خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رعایت پادمان‌ها تحت فشار قرار دهد. و رویه های راستی آزمایی، پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای خود و پایبندی و اجرای کامل تمام معاهدات و کنوانسیون های بین المللی مرتبط در مورد سلاح های کشتار جمعی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.