افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

جاذبه های گردشگری بدروم مقصدی متفاوت در ترکیه!

  • کد خبر : 22151
جاذبه های گردشگری بدروم مقصدی متفاوت در ترکیه!

شهر پر جنب و جوش بدروم یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه به حساب می آید و به دلیل مجاورت با دریای اژه، کاملاً یک شهر ساحلی است. شهر بدروم که می توان آن را شهر ساحلی فیروزه ای نامید، در استان مولا (Mughle) ترکیه واقع شده است و به دلیل داشتن سواحل زیبا، جاذبه […]

شهر پر جنب و جوش بدروم یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه به حساب می آید و به دلیل مجاورت با دریای اژه، کاملاً یک شهر ساحلی است. شهر بدروم که می توان آن را شهر ساحلی فیروزه ای نامید، در استان مولا (Mughle) ترکیه واقع شده است و به دلیل داشتن سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی و باستانی منحصر به فرد و همچنین سبک زندگی لذت جویانه، به یک شهر تبدیل شده است. مقصدی محبوب در گردشگری که همیشه میزبان گردشگران است و سفر دوستان زیادی از جمله ایرانیان دارد. در این مقاله از مجله گردشگری امروز پرواز کن ما قصد داریم شما را با مهم ترین مکان ها و مکان های دیدنی بدروم آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به بدروم

شهر بدروم در جنوب غربی ترکیه و در کنار دریای اژه قرار دارد. اگر می خواهید در طول سفر به بدروم از سواحل لذت ببرید یا ورزش های آبی انجام دهید، بهترین زمان برای سفر به بدروم از اواخر مرداد تا پایان شهریور است. اما اگر به دنبال هوای خنک تر هستید، در ماه می و ژوئن به بدروم بروید. البته در نظر داشته باشید که معمولا در تابستان سیل گردشگران به بدروم سرازیر می شوند و خود شهر و سواحل بسیار شلوغ است. اگر می خواهید شهر را به صورت خصوصی ببینید، لباس گرم به همراه داشته باشید و در ماه اکتبر به بدروم سفر کنید.

خرید بلیط هواپیما بدروم با تخفیف ویژه

دیدنی های تاریخی بدروم

شهر بدروم توسط یونانیان ساخته شد و آن را هالیکارناسوس نامیدند. بعدها ایرانیان آن را تصرف کردند تا از آن به عنوان پایتخت سرزمین کاریا استفاده کنند. بنابراین در بدروم جای دیدنی کم نیست و می توانید بناهای تاریخی جذابی را در این شهر ببینید. به عنوان مثال، مقبره هالیکارناسوس، از عجایب هفت گانه جهاندر بدروم قرار دارد که امروزه تنها ویرانه هایی از آن باقی مانده است. در اینجا برخی از دیدنی های تاریخی بدروم آورده شده است.

قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم

قلعه سنت پیتر یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بدروم است. این قلعه در قرون وسطی توسط شوالیه های رودس در طول جنگ های صلیبی در 99 سال ساخته شد. کاستیو د سان پدرو با شکوه مکانی ایده آل برای دوستداران تاریخ است، زیرا با قدم زدن در آن می توانید با جنبه های مختلف تاریخ کشور آشنا شوید.

برای محافظت از دیوارهای این قلعه از شوالیه ها و جنگجویان کشورهای مختلف استفاده می شد به طوری که امروزه برج هایی با نام برج های انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی وجود دارد. در حال حاضر در این مجموعه نمایشگاه کوچکی از آثار و صنایع دستی کشف شده در قلعه برای بازدید عموم برپاست.

قلعه سنت پیتر یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری بدروم است.

مکان: قلعه سنت پیتر، KaleCad.، شهر بدروم، ترکیه

نقشه

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم، که در قلعه سنت پیتر قرار دارد، در نوع خود بی رقیب است. مهم ترین موزه های جهان. در نظر گرفته شده است. در این موزه می توانید کشتی های غرق شده و شکسته، سنگ های قیمتی و هزاران اثر ارزشمند دیگر مربوط به عصر برنز را ببینید.

یکی از آثار دیدنی این مجموعه کشتی 16 متری است که در سال 1025 قبل از میلاد غرق شد. ج و امروزه در یکی از اتاق های این موزه به نام «اتاق کریستال غرق شده» نگهداری می شود که چشم همه بینندگان را به خود خیره می کند. همچنین در اینجا برج فرانسوی و کشتی یونانی که در قرن چهارم غرق شد وجود دارد. آثار دیدنی موجود در این موزه آن را به یکی از موزه ها تبدیل کرده است جالب ترین جاذبه های گردشگری بدروم تبدیل شده است

جاذبه های گردشگری بدروم
موزه آثار باستانی زیر آب یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بدروم است

آدرس: موزه باستان شناسی زیر آب بدروم، قلعه سنت پیتر، شهر بدروم، ترکیه

نقشه

آمفی تئاتر باستانی بدروم

یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر بدروم که در سه کیلومتری این شهر قرار دارد، تئاتر باستانی بدروم است. این شاهکار هنری با معماری به سبک کلاسیک یونانی در زمان خود مکانی برای مبارزات گلادیاتورها بود و در دوره های بعدی به عنوان مکانی برای اجرای تئاتر استفاده می شد.

امروزه این آمفی تئاتر به یک موزه روباز تبدیل شده و محلی برای برگزاری جشنواره ها و کنسرت ها و فعالیت های فرهنگی از این دست است. از داخل این آمفی تئاتر می توانید نمای پانوراما از کل شبه جزیره بدروم را مشاهده کنید. ظرفیت این آمفی تئاتر بزرگ حدود 13000 نفر است.

بدروم 6

آدرس: Yeniköy, 48400 Bodrum/Mugla, Türkiye

نقشه

مقبره هالیکارناسوس بدروم

مقبره سنت کارناسوس در بدروم یکی از برجسته ترین جاذبه های این شهر است و در فهرست عجایب هفتگانه باستانی جهان قرار گرفته است. خبر بد این است که بخش زیادی از این مقبره در سال 15 قبل از میلاد بر اثر زلزله ویران شد و امروزه تنها قطعاتی از ستون ها و سنگ های آن باقی مانده است. البته برخی از مجسمه های تزئینی این مقبره در موزه بریتانیا در لندن نگهداری می شود.

بدروم 3
آرامگاه هالیکارناسوس یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری بدروم است
اتاق خواب بهترین هتل های پنج ستاره بدروم ترکیه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال 353 ق. ج، زن و شوهر ساتراپ هخامنشی به نام‌های مازولوس و آرتمیس بر این منطقه حکومت می‌کردند و آرتمیس پس از مرگ همسرش دستور ساخت این بنای عظیم را به یاد او داد. این شاهکار معماری سال ها رهبر مشهورترین مقبره های جهان بود.

آدرس: Tepecik, Turgut Reis CD No:93, 48440 Bodrum/Mugla, Turkey

نقشه

دروازه میندوس بدروم

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بدروم مربوط به ایرانیان در بدرومدروازه میندوس است که در شرق این شهر قرار دارد. در واقع این دروازه شهر باستانی هالیکارناسوس است که توسط فرمانده هخامنشی، همسر آرتمیس، ملکه دریای ایرانی، برای حفاظت از شهر ساخته شده است. در این هنگام سپاه اسکندر ضربه سختی از سپاه ایران خورد که در نهایت به شکست آنها انجامید.

بدروم 2
دروازه میندوس یکی از جاذبه های گردشگری بدروم است

نام: Eskiçeşme, Büyük İskender Cd. No:10, 48400 Bodrum/Mugla, Turkey

نقشه

شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی و سنتی بدروم یکی از زیباترین نقاط این شهر است که درست پشت قلعه تاریخی سنت پیتر قرار دارد. لذت قدم زدن در کوچه های باریک این شهر قدیمی با خانه های سنگی سفید و گل های رنگارنگ در کنار کافه ها و رستوران های دنج و سنتی قابل توصیف نیست. این منطقه در واقع تنها بخشی است که سبک قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده و مانند سایر مناطق بدروم مدرن نشده است. به همین دلیل در بین گردشگرانی که عاشق عکاسی هستند بسیار محبوب است و می توان آن را انجام داد بهشت عکاسان در ترکیه تماس گرفت

بدروم 4
شهر قدیمی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بدروم است.

مکان های تفریحی بدروم

دیدنی های بدروم به مکان های تاریخی محدود نمی شود. بدروم به ازمیر نزدیک است و گردشگران اغلب برای تفریح ​​و گشت و گذار به این شهر سفر می کنند. سواحل جذاب و کارت پستال عالی و طبیعت سرسبز مناطق دیدنی بدروم دلیل سفر بسیاری از گردشگران است. برخی از افراد ترجیح می دهند در ساحل استراحت کنند یا از ورزش های آبی لذت ببرند و برخی نیز به خرید یا گشت و گذار در شهر و مناظر اطراف بدروم می روند. در ادامه مکان های گردشگری بدروم را برای تفریح ​​به شما معرفی می کنیم.

تجربه ورزش های آبی انکوریج تفریحی بدروم

بدون شک یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت بدروم در بین گردشگران، آب های شفاف مدیترانه است. تجربه قایقرانی در آب های نیلگون مدیترانه یکی از تفریحات محبوب گردشگران این شهر است. لنگرگاه تفریحی را می توان بهشت ​​عاشقان دریا و دریانوردی نیز نامید، زیرا در این منطقه تعداد بی شماری قایق های تفریحی با اشکال مختلف در انتظار پذیرایی از مسافران هستند.

جاذبه های گردشگری بدروم
لنگر تفریحی بدروم یکی از جاذبه های گردشگری بدروم است

نشانی:  Carsi، مفتی Yakup Önes Cd., 48400 Bodrum/Mugla, Turkey

نقشه

خانه خرگوش وحشی جزیره خرگوش

در کنار ساحل تفریحی گموشلوک در فاصله 40 کیلومتری بدروم، یکی دیگر از نقاط گردشگری بدروم قرار دارد. جزیره خرگوش پر از خرگوش های وحشی است که سال هاست در آنجا زندگی می کنند. برای رفتن به این جزیره کوچک می توانید سوار قایق شوید یا از گذرگاه باریکی که ساحل را به جزیره متصل می کند عبور کنید. اگر قصد عبور از معبر را دارید، باید تا زانو از میان آب عبور کنید.

مکان: گوموشلوک، بدروم/موگلا، ترکیه

ساحل شتر یکی از زیباترین سواحل بدروم.

ساحل شتر یکی از مناطق دیدنی بدروم ترکیه است. این ساحل ماسه سفید و آب شفاف. بهترین مکان برای گشت و گذار و عکاسی در بدروم. در این ساحل توریستی می توانید شتر تماشا کنید یا حتی شتر سواری کنید. چندین رستوران نیز در این منطقه وجود دارد که می توانید برای صرف غذا به آنها بروید. به جز ساحل شتر، ساحل یاهسی، بیتس، تونا، هوراما، گوموسلوک، آکیارلار، کرجی، کیسهبوکو و کومباغچه از معروف ترین سواحل و نقاط گردشگری بدروم ترکیه هستند.

ساحل شتر

آدرس: Ortakentyahşi, Kargı Cd. 43 A, 48420 Bodrum/Mugla, Turkey

Oasis mall بزرگترین مرکز خرید در بدروم

اگر در سفر به بدروم قصد خرید دارید، بد نیست سری به مراکز خرید مهم این شهر بزنید. به عنوان مثال، یکی از بزرگترین و معروف ترین مراکز خرید بدروم، Oasis Mall است. این مرکز خرید که یکی از جاذبه های بدروم محسوب می شود دارای 240 فروشگاه، 5 سینما و چندین رستوران و کافه می باشد.

دیگر مراکز خرید بدروم بازار مرکزی بدروم، فروشگاه مدرن چرم و مرکز خرید میدتاون هستند. خیابان بارلار سوکاگی و بلوار آتاتورک از جمله مناطق دیدنی بدروم هستند که می توانید در حین بازدید از آن ها از مغازه های این خیابان خرید کنید.

مکان: Gumbet Mahallesi Emin Alter Boulevard, Hoca Ahmet Yesevi Sk. شماره: 208, 48400 بدروم/موگلا

به بدروم، شهر سواحل رویایی سفر کنید

بدروم با مناظر طبیعی زیبا و سواحل رویایی خود یک مقصد گردشگری برای بسیاری از مسافران است. در این مقاله سعی داریم معروف ترین جاهای دیدنی بدروم را معرفی کنیم تا بتوانید قبل از سفر به این شهر برای دیدن جاذبه های آنها برنامه ریزی کنید.

آیا تا به حال به بدروم سفر کرده اید؟ کدام جاذبه این شهر را بیشتر دوست داشتید؟ نظرات خود را با ما و کاربران Fly Today به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد جاذبه های بدروم

بدروم کجاست

بدروم یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری و شهر بندری است که در استان موغلا در جنوب غربی ترکیه واقع شده است.

معروف ترین سواحل بدروم کدامند؟

ساحل شتر، Yahsi، Beitz، Tuna، Horama، Gomusluk، Akyarlar، کرجی، Kiseboko و Kumbaghche از معروف ترین سواحل و جاذبه های بدروم ترکیه هستند.

بهترین زمان برای سفر به بدروم چه زمانی است؟

برای بهره مندی از فعالیت های آبی و سواحل زیبای بدروم و همچنین بازدید از جاذبه های بدروم، بهترین زمان برای سفر فصل تابستان است.

نوشته شده توسط مناظر بدروم مقصدی متفاوت در ترکیه! اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.