افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

جاذبه های بنتوتا، سریلانکا از سواحل تا معابد – flytoday

  • کد خبر : 260877
جاذبه های بنتوتا، سریلانکا از سواحل تا معابد – flytoday

سریلانکا، جزیره ای در جنوب آسیا، به خاطر سواحل زیبا، معابد باستانی و طبیعت سرسبزش شهرت جهانی دارد. در بین شهرهای توریستی این کشور، بنتوتا با جاذبه های منحصر به فرد خود گوهری درخشان به حساب می آید. اگر به دنبال سفری آرام و فراموش نشدنی هستید، جاذبه های بنتوتا مقصدی ایده آل برای شما […]

سریلانکا، جزیره ای در جنوب آسیا، به خاطر سواحل زیبا، معابد باستانی و طبیعت سرسبزش شهرت جهانی دارد. در بین شهرهای توریستی این کشور، بنتوتا با جاذبه های منحصر به فرد خود گوهری درخشان به حساب می آید. اگر به دنبال سفری آرام و فراموش نشدنی هستید، جاذبه های بنتوتا مقصدی ایده آل برای شما خواهند بود. در این مقاله از مجله گردشگری. امروز پرواز کن در مورد بنتوتا، سریلانکا بیشتر خواهید آموخت.

بنتوتا سریلانکا کجاست؟

بنتوتا در جنوب سریلانکا و در ساحل اقیانوس هند واقع شده است. این شهر ساحلی در فاصله حدود 100 کیلومتری کلمبو، پایتخت سریلانکا، به دلیل دسترسی آسان و جاذبه های متعدد به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری این کشور تبدیل شده است. که در سفر به سریلانکا علاوه بر شهرهای کلمبو و کندی، حتما برنامه ای برای بازدید از دیدنی های بنتوتا در نظر بگیرید. این شهر کوچک و کم جمعیت به لطف این جاذبه ها محبوب شده است.

مکان های دیدنی بنتوتا سریلانکا معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی.

پیش از این، در مجله گردشگری با جاذبه های کلمبو و همچنین جاذبه های کندی شما ملاقات کردید حالا نوبت بنتوتا است. بنتوتا با ترکیب طبیعت بکر و تاریخ غنی، تجربه ای بی نظیر را برای گردشگران ایجاد می کند. در زیر به برخی از برجسته ترین جاذبه های این شهر اشاره می کنیم:

تفریحات و ورزش های ساحلی بنتوتا در امتداد اقیانوس هند

معروف ترین جاذبه بنتوتا بدون شک ساحل زیبای آن در امتداد اقیانوس هند است. ماسه های طلایی، درختان نخل سر به فلک کشیده و اقیانوس آبی کریستالی تصویری رویایی از این ساحل ایجاد کرده است. استراحت در زیر نور آفتاب، شنا در آب های شفاف و انجام ورزش های آبی از جمله فعالیت های ساحل بنتوتا است. با بازدید از این ساحل زیبا و وسیع می توانید ورزش های آبی و تفریحی مانند غواصی، اسکی روی آب، ماهیگیری و موج سواری را امتحان کنید.

باغ بریف بنتوتا | باغی پوشیده از درختان گرمسیری.

این باغ گیاه شناسی با مساحتی در حدود 8 هکتار شامل مجموعه ای از گیاهان و گل های استوایی است و یکی از خاص ترین مکان های دیدنی بنتوتا است. قدم زدن در این باغ و مشاهده گونه های گیاهی کمیاب تجربه ای آرامش بخش و آرامش بخش خواهد بود. این باغ زیبا با درختان استوایی پوشیده شده است، علاوه بر این مجسمه ها و آثار هنری هنرمندان سریلانکایی مانند بویاس باوا وجود دارد. این باغ همه روزه از ساعت 8 صبح تا 17 آماده پذیرایی از گردشگران می باشد.

شورت باغچه

معبد گیل پاتا ویهارا معبدی دو هزار ساله

این معبد بودایی با قدمت بیش از 2000 سال یکی از مهم ترین مکان ها و مکان های مذهبی برای بازدید در بنتوتا، سریلانکا محسوب می شود. مجسمه های بودا، نقاشی های دیواری و معماری باشکوه این معبد همه گردشگران را مجذوب خود می کند. تونل های پیچ در پیچ این معبد مملو از هنر و تاریخ است که فرهنگ سریلانکا را نشان می دهد. بازدید از معبد گال هر روز از ساعت 6 صبح تا 8 بعد از ظهر امکان پذیر است

معبد گالپاتا ویهارا

رودخانه بنتوتا بهشت ​​پرندگان

سفر با قایق در رودخانه بنتوتا فرصتی عالی برای دیدن طبیعت بکر و حیات وحش این منطقه فراهم می کند. علاوه بر این می توانید از طعم لذیذ غذاهای محلی در رستوران های کنار رودخانه لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از این رودخانه اواخر ماه دسامبر در جشنواره قایق است. در این جشنواره قایق ها در کنار رودخانه پارو می زنند و گردشگران از تماشای آتش بازی، فیل های تزئین شده و موسیقی لذت می برند. در این زمان می توانید پرندگانی را ببینید که بر فراز رودخانه بنتوتا پرواز می کنند.

رودخانه بنتوتا

مزرعه لاک پشت کوسگودا مکانی برای نگهداری گونه های در خطر انقراض.

اگر می خواهید یکی از مکان های معروف بنتوتا سریلانکا را ببینید، پناهگاه لاک پشت کوسگودا یکی از بهترین گزینه هاست. این مرکز پناهگاهی برای لاک پشت های دریایی در حال انقراض است. در این مهد کودک می توانید از نزدیک شاهد مراحل مختلف زندگی لاک پشت ها باشید و با اقدامات حفاظتی برای نجات این گونه ارزشمند آشنا شوید. جالب است بدانید که سه مرحله زندگی لاک پشت در این مکان اتفاق می افتد: لانه سازی، تخم گذاری و جوجه ریزی از بچه لاک پشت ها. پس از آن، لاک پشت ها به اقیانوس رها می شوند. این مرکز همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 18:30 پذیرای گردشگران است.

مزرعه لاک پشت کوسگودا

معبد کاند ویهاری مکانی که بلندترین مجسمه بودا در آن نگهداری می شود

معبد کاند ویهاری یکی از جذاب ترین مکان های بنتوتا در سریلانکا است. این معبد بودایی که در بالای تپه ای مشرف به شهر بنتوتا قرار دارد، منظره ای پانوراما از این منطقه ارائه می دهد. معماری زیبا و مجسمه های بودا این معبد را به یکی از جاذبه های محبوب بنتوتا تبدیل کرده است. قدمت این معبد به سال 1700 بعد از میلاد برمی گردد. وجود بلندترین مجسمه گوتاما بودا، معبد کاند ویهاری را به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در بنتوتا تبدیل کرده است. علاوه بر مجسمه 48 متری بودا، می توانید در بازدید از این معبد از دیگر مجسمه های باستانی و همچنین درخت انجیر معروف این شهر دیدن کنید.

جزیره دارچین معروف به جزیره دارچین

این جزیره کوچک که در نزدیکی ساحل بنتوتا قرار دارد به خاطر درختان دارچینی و طبیعت بکرش مشهور است. جالب است بدانید که قدمت کشت دارچین در این جزیره به چندین نسل قبل می رسد. گشت و گذار در این جزیره و بازدید از مزارع دارچین تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

جزیره دارچین بنتوتا

قلعه هلندی گال قلعه‌ای متروکه از قرون وسطی

این قلعه که در نزدیکی بنتوتا قرار دارد، یادگاری از دوران استعمار هلند در سریلانکا است. قدمت این قلعه به قرون وسطی باز می گردد و اکنون به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است. در این قلعه تاریخی می توانید چندین کلیسا، یک برج ساعت، خیابان های باریک و موزه ملی باستان شناسی دریایی را ببینید. قدم زدن در کنار دیوارهای این قلعه و بازدید از موزه آن سفری به تاریخ خواهد بود.

قلعه هلندی گاله

باغ لونوگانگا هنر معماری را در یک قاب نشان می دهد.

این باغ که در بالای تپه ای در نزدیکی بنتوتا قرار دارد، منظره ای 360 درجه از منطقه ارائه می دهد. این باغ بزرگ زمانی خانه معمار معروف جفری بویس بوده و در ساحل دریاچه ددوا قرار دارد. در قسمت اصلی خانه، آثار نمایشگاهی مالک در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد. در این باغ می توانید از دیدن مناظر سرسبز و استخرهای زیبا لذت ببرید.

برولا فانوس دریایی قدیمی کشتی ناوبر

این فانوس دریایی که در جنوب بنتوتا قرار دارد بیش از 100 سال قدمت دارد. این فانوس دریایی در سال 1889 با هدف هدایت کشتی های ورودی کلمبو ساخته شد. صعود به بالای این فانوس دریایی و تماشای منظره بی نظیر اقیانوس هند تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود.

فانوس دریایی برولا

سفر به بنتوتا؛ سفری بین طبیعت بکر و تاریخ باستان.

بنتوتا با جاذبه های مختلف طبیعی و تاریخی خود مقصدی ایده آل برای کسانی است که به دنبال سفری آرام و فراموش نشدنی هستند. سواحل زیبا، معابد باستانی، طبیعت بکر و مردمی خوش قلب، بنتوتا را به بهشتی برای گردشگران تبدیل کرده است. در این مقاله به برخی از جاذبه های دیدنی بنتوتا مانند ساحل بنتوتا، باغ کوتاه بنتوتا، معبد گیل پاتا ویهارا، رودخانه بنتوتا، پناهگاه لاک پشت کوسگودا، معبد کاند ویهاری، جزیره دارچین، قلعه داچ گال، باغ لونوگانگا و برولا اشاره کرده ایم. . فانوس دریایی.

بنتوتا علاوه بر جاذبه های گردشگری، با غذاهای لذیذ، جشنواره های رنگارنگ و طیف وسیعی از امکانات رفاهی، تجربه بی نظیری را برای هر گردشگری ایجاد خواهد کرد. برای شروع سفر، بلیط هواپیما و هتل خود را در بنتوتا رزرو کنید و به این بهشت ​​گرمسیری بروید. با سفر به بنتوتا، تاریخ، طبیعت و طعم های اصیل سریلانکا را تجربه خواهید کرد. مطمئنا خاطرات این سفر برای همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اگر تجربه ای از سفر به این شهر زیبا دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول جاذبه های بنتوتا

هزینه سفر به بنتوتا چقدر است؟

هزینه سفر به بنتوتا به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر، نوع اقامت و سبک زندگی شما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، بنتوتا یک مقصد نسبتا ارزان در نظر گرفته می شود.

چه زمانی به بنتوتا سفر کنیم؟

اگر می خواهید از فعالیت های آبی در بنتوتا لذت ببرید، فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به این شهر است.

چه چیزی با خود به بنتوتا بیاورم؟

در سفر به بنتوتا باید لباس خنک و راحت، کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک آفتابی و کفش مناسب پیاده روی همراه داشته باشید.

بهترین جاذبه های بنتوتا، سریلانکا کدامند؟

با بازدید از مناطق دیدنی بنتوتا، فعالیت هایی مانند موج سواری در ساحل، غواصی و موج سواری در اقیانوس، جزیره دارچین، بازدید از معابد تاریخی و قدم زدن در باغ کوچک را تجربه خواهید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=260877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.