افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

جادوگر فوتبال ایران طبق چه قانونی مجرم است. / مجازات علی کریمی چیست؟

  • کد خبر : 407978
جادوگر فوتبال ایران طبق چه قانونی مجرم است. / مجازات علی کریمی چیست؟

کیهان تصریح کرد: افرادی مانند علی کریمی که به دنبال اخلال در امنیت کشور هستند مشمول اصل 512 هستند و کسانی که خواستار اصلاحات به ویژه طیف بنیادی آن هستند، بر اساس اصول کلی الحاق به جرم قابل تعقیب و تعقیب کیفری هستند. یعنی ماده 126. آفتاب نیوز: در خصوص «فعالیت تبلیغی»، «اغواگری» و «تحریک» […]

کیهان تصریح کرد: افرادی مانند علی کریمی که به دنبال اخلال در امنیت کشور هستند مشمول اصل 512 هستند و کسانی که خواستار اصلاحات به ویژه طیف بنیادی آن هستند، بر اساس اصول کلی الحاق به جرم قابل تعقیب و تعقیب کیفری هستند. یعنی ماده 126.

آفتاب نیوز:

در خصوص «فعالیت تبلیغی»، «اغواگری» و «تحریک» که از اشکال خاص کمک به جرم است و مستقلاً جرم انگاری می شود. در ماده 500 قانون تعزیرات مصوب 75 آمده است: «هرکس به هر نحوی به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام بپردازد به حبس محکوم خواهد شد. جملات.” حبس از سه ماه تا یک سال».

در ماده 512 این قانون نیز آمده است: «هرکس به قصد بر هم زدن امنیت کشور، اعم از اینکه موجب قتل و غارت شود یا نباشد، به نزاع و قتل یکدیگر تحریک یا تحریک کند به مجازات یک تا پنج محکوم خواهد شد. سال زندان». »

طبق ماده 126 قانون مجازات اسلامی مصوب 1371: «شریک جرم: الف- هرکس دیگری را به ارتکاب جرم تشویق، تهدید، تحریک یا تحریک کند یا به وسیله اجتماع و تبانی موجب وقوع جرم شود». ، اغفال یا سوء استفاده از قدرت.” ب- هر که وسیله ارتکاب جرم را بسازد یا تهیه کند یا وسیله ارتکاب جرم را در اختیار مرتکب قرار دهد. پ- کسی که ارتکاب جرم را تسهیل کند.” و یادداشت او نیز غزلی دارد: «برای تحقق قصاص در جرم، وحدت قصد و تقدم یا ارتباط زمانی بین سلوک منکر با عامل جنایت شرط است. جرمی مرتکب جرمی شدیدتر از آنچه معاون پیش بینی شده باشد به مجازات معاونت جرم خفیفتر محکوم خواهد شد.»

در واقع افرادی مانند علی کریمی و … که به دنبال برهم زدن امنیت کشور هستند قطعا مشمول اصل 512 هستند و کسانی که خواستار اصلاحات به ویژه طیف رادیکال آن هستند در بهترین حالت اگر نیت سوء خاصی نداشته باشند. برای بر هم زدن امنیت کشور مشمول عنوان مستقل ماده 512 می باشند و طبق ضوابط عمومی مربوط به مشارکت در جرم یعنی ماده 126 قابل تعقیب و تعقیب کیفری می باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.