افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

جابجایی مدیران «معمولی» توسط وزیر/با این افراد ورزش قوی نمی شود! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 216272
جابجایی مدیران «معمولی» توسط وزیر/با این افراد ورزش قوی نمی شود!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی وزیر ورزش با وجود اینکه برای اعمال نظر و سلیقه خود در تیم مدیریتی وزارت ورزش و فدراسیون ها دیر آمده است، اما تقریباً به جابجایی مدیران و دستور دادن به افراد جدید ادامه داده است. به صورت متوالی تغییرات در وزارت ورزش دو ماه و نیم پس از […]

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی وزیر ورزش با وجود اینکه برای اعمال نظر و سلیقه خود در تیم مدیریتی وزارت ورزش و فدراسیون ها دیر آمده است، اما تقریباً به جابجایی مدیران و دستور دادن به افراد جدید ادامه داده است. به صورت متوالی

تغییرات در وزارت ورزش دو ماه و نیم پس از رای اعتماد به کیومرث هاشمی آغاز شد. وی در ابتدای کار مدیرکل جدید حوزه وزارتی را معرفی کرد. در ادامه جابجایی های دیگری هم در وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون ها صورت گرفت.

در مجموع وزیر ورزش بیش از 30 انتصاب انجام داده است. بیشتر این انتصابات برای تعیین سرپرستان جدید فدراسیون ها یا دفاتر زیر مجموعه معاونان وزارت ورزش بوده است.

هیچ یک از انتصابات و جابجایی های ورزشکاران در دوران تصدی کیومرث هاشمی در این وزارتخانه چندان مورد پسند جامعه ورزشی قرار نگرفته است، در حالی که در این بین احکامی صادر شده است که به نظر می رسد نتیجه «از چاله افتادن» باشد. به چاه.” دارد

اسبقیان یک مدیر ورزشی دو شغله به حساب می آید، حتی در مقطعی سه شغل داشت

مدیرانی که وزیر برایشان بیشتر «دو کار» یا «مشغول» کرد.

در میان افرادی که در ماه های اخیر از وزیر ورزش حکم گرفته اند، افرادی هستند که پیش از این به دلیل حکمی دیگر در جای دیگری کرسی داشتند، مانند کمال جوانمرد که روز دوشنبه (اسفند) به عنوان رئیس فدراسیون ورزش های سه گانه منصوب شد. 7) در همان زمان این حکم را از کیومرث هاشمی دریافت کرد که با حکم غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در 19 تیرماه سال جاری به سمت دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک منصوب شد.

پیش از این علیرضا پسندیده به عنوان سرپرست دفتر وزارتی منصوب شده بود. این انتصاب در حالی رخ داد که پسندیده در 19 مردادماه در مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزش های بومی محلی با رای مثبت اعضای مجمع به عنوان رئیس فدراسیون معرفی شد.

احمد نامنی نیز تقریباً با همین شرایط آخرین حکم خود را دریافت کرد. او هفتم فروردین با حکم حمید سجادی وزیر اسبق ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش های سه گانه منصوب شد، اما کیومرث هاشمی حدود یک ماه پیش او را به سمت سرپرستی اداره کل فدراسیون منصوب کرد.

البته احکام صادره برای جوانمرد، پاساده و نامنی منع قانونی ندارد چرا که طبق حکم جدید آنها «سرپرست» منصوب شده اند و به همین دلیل دو شغله نیستند، اما به هر حال انتصاب جدید آنها را بیشتر می کند. مشغول. و این می تواند تأثیر معکوس با ورزش داشته باشد تا تأثیر مثبت.

با این حال شرایط شروین اسبقیان کاملا متفاوت است چرا که دستوراتی که از وزیر ورزش دریافت کرده باعث شده او دو یا حتی سه شغل داشته باشد. کیومرث هاشمی با انتصاب اسبقیان به عنوان مدیرکل وزارت ورزش در حالی که ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان را نیز بر عهده داشت، آغازگر تغییرات در وزارت ورزش بود که منجر به دو شغله شدن وی شد. با این حال اسبقیان دو ماه پس از این انتصاب، سمت معاونت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی را از کیومرث هاشمی گرفت و به همین دلیل سه شغل داشت تا همین چند روز پیش که پانسیده جایگزین وی در پست وزارتی شد.

جابجایی مدیران

انتصاب دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک به عنوان رئیس فدراسیون اقدامی بی سابقه در ورزش است.

نقل قولی عجیب و تاریخی

«معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای»، «مدیر کل حوزه وزارتی» و «رئیس اداره کل امور مشترک فدراسیون ها» وظایفی به مراتب بالاتر از هدایت یا نظارت فدراسیون ها هستند. از این منظر شاید احکام فوق و پذیرش آنها توجیهی داشته باشد اما مشخص نیست حکم صادره به دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و انتصاب وی به عنوان سرپرست یک فدراسیون چه توجیهی دارد. ?

این اولین بار در تاریخ ورزش است که یک مدیر مجموعه پارالمپیک از سوی وزارت ورزش به ریاست فدراسیون غیر پارالمپیک منصوب می شود. به هر حال دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک جایگاهی بسیار بالاتر از ریاست فدراسیون دارد و از این نظر حکم صادر شده و پذیرش آن مورد انتقاد است.

جابجایی مدیران

برخی احکام وزیر ورزش بیشتر مدیران را به خود مشغول کرده است. مدیرانی چون علیرضا پسندیده و احمد نامانی

مربیان “عادی” برای ورزش های قدرتی

اسبقیان تا 24 اسفندماه که انتخابات فدراسیون پیشکسوتان و توانبخشی برگزار می شود، مدیری با دو سمت محسوب می شود که تخلف بزرگی در ورزش محسوب می شود که حتی می تواند عواقبی مانند «اخراج از خدمت» را به دنبال داشته باشد.

اما تا به امروز هیچ اقدام قانونی در این زمینه صورت نگرفته است در حالی که اسبقیان باید پس از دریافت اولین حکم خود از ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان استعفا می داد و حداقل به عنوان سرپرست به همکاری با این مجموعه ادامه می داد. که ماموریت همزمان وی در وزارت ورزش و فدراسیون منع قانونی ندارد.

وزیر ورزش و معاون اول وی در این وزارتخانه بدون توجه به این موضوع به همکاری خود با یکدیگر ادامه دادند و این در حالی است که در این مدت بارها با الهام از بیانات مقام معظم رهبری بر ورزش قوی برای ایرانی قدرتمند تاکید شده است.

این مهم البته بیش از هر چیز دیگری نیاز به مدیران قوی دارد که بدون دغدغه اضافی فقط فکر و ذهن خود را معطوف یک ماموریت و رسیدن به آن کنند نه اینکه افرادی با پیشینه «معمولی» و نه «فوق العاده» داشته باشند. . در ورزش، در عین حال در یک فدراسیون، وزارت و کمیته ملی پارالمپیک حتی در آستانه رویدادهای مهم المپیک و پارالمپیک باید درگیر ماموریت و وظایف خود باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=216272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.