افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

ثبت کالا در یکی از سامانه های دولتی برای حذف «کالاهای مشکوک قاچاق»

  • کد خبر : 405498
ثبت کالا در یکی از سامانه های دولتی برای حذف «کالاهای مشکوک قاچاق»

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، جلسه کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق بازرگانی ایران با محوریت موضوع تدوین دستورالعمل کالاهای مشکوک به قاچاق با حضور سید احمد حسینی رئیس جمهور برگزار شد. و امیرحسین سیرفی، عضو کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق بازرگانی ایران، حمید محلی، مدیرکل دفتر خدمات فنی […]

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، جلسه کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق بازرگانی ایران با محوریت موضوع تدوین دستورالعمل کالاهای مشکوک به قاچاق با حضور سید احمد حسینی رئیس جمهور برگزار شد. و امیرحسین سیرفی، عضو کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق بازرگانی ایران، حمید محلی، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت حراست، مهرزاد مرادی، معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره کل. ، مهدی قاسمی، نماینده پلیس امنیت اقتصادی فراجا، سید محمود صدوق، نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حامد عبدی، رئیس اداره مبارزه با قاچاق مواد غذایی و مواد مخدر و مرتضی حبیب زاده، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران.

سیداحمد حسینی در این جلسه با اشاره به چالش های پیش روی فعالان صنعت قطعات یدکی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که انبارهای بسیاری از همکاران ما در بازرسی از دستگاه های مختلف پلمب می شوند که اغلب بدون کنترل کارشناسی حمل می شوند. به دلیل آنچه «شبهه قاچاق» نامیده می شود، باعث شده فعالان این صنف حدود 6 ماه در این بازار رقابتی سهم خود را از دست بدهند تا این شبهه را رفع کرده و انبار خود را بازگشایی کنند.

در ادامه نمایندگان نهادهای حاضر در این جلسه ضمن بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مصادیق «مظنون قاچاق»، نویسنده دستورالعمل های لازم برای اتحادیه ها و انبارها و لزوم ارائه آموزش های لازم در این زمینه، درباره موضوعاتی مانند چالش های شناسایی محصول، سیستم های ارتباطی. در مورد مسائل گمرکی و مالیاتی بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه مقرر شد کمیسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران و اتحادیه لوازم یدکی شهر تهران گزارش بازرسی ها و یافته های خود را در اختیار دستگاه های حاضر در این جلسه قرار دهند و این تشکل ها نیز استفاده کنند. ظرفیت کارشناسان بازرگانی در حوزه های بازرسی.

همچنین مقرر شد تعاملات لازم بین کمیسیون تخصصی قطعات یدکی اتاق بازرگانی ایران و دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت حراست در خصوص بررسی، شناسایی و اصلاح شناسه های تقلبی کالا و همکاری در حوزه انجام شود از خدمات وب همچنین با اعلام نماینده وزارت حراست مقرر شد با ورود اطلاعات از طریق سامانه جامع تجارت دیگر نیازی به درج اطلاعات در سامانه مودیان نباشد.

در این جلسه تاکید شد در صورتی که کالایی در یکی از سامانه های مربوطه ثبت شود، از نظر سازمان تعزیرات حکومتی جزء کالاهای قاچاق طبقه بندی نمی شود و چنانچه این موضوع منجر به تشکیل پرونده شده باشد، تصمیم گیری خواهد شد. به گونه ای مناسب باشد که فعالان بخش خصوصی متضرر نشوند، همچنین اگر شخصی کارت بازرگانی خود را به دیگری بدهد، هم مالک و هم استفاده کننده از کارت تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

همچنین تصویب شد تا مجدداً فعال شود و ساز و کارهایی برای ثبت نام تجاری ایرانی و خارجی در وزارت امنیت برای رسیدگی به تخلفات و قاچاق کالا و رفع موانع ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.