افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

ثبت نام 254 هزار کارگر در سامانه کاریابی

  • کد خبر : 220768
ثبت نام 254 هزار کارگر در سامانه کاریابی

به گزارش بازار، سامانه کاریابی آذرماه سال گذشته با هدف کاهش هزینه های کاریابی، ارتباط سریع کارجویان و کارفرمایان، جلب رضایت مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس آمار، طی چهار ماه گذشته 254 هزار کارگر در سامانه کاریابی ثبت نام کرده اند و کارجویان و کارفرمایان 261 هزار […]

به گزارش بازار، سامانه کاریابی آذرماه سال گذشته با هدف کاهش هزینه های کاریابی، ارتباط سریع کارجویان و کارفرمایان، جلب رضایت مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار مورد استفاده قرار گرفت.

بر اساس آمار، طی چهار ماه گذشته 254 هزار کارگر در سامانه کاریابی ثبت نام کرده اند و کارجویان و کارفرمایان 261 هزار فرصت شغلی را بارگذاری کرده اند. این سامانه اکنون به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت های شغلی مورد نیاز تبدیل شده است تا کارجویان با بررسی سامانه و ثبت نام در آن شغل مورد نظر خود را بیابند و کارفرمایان اطلاعات خود را به همراه درخواست ارائه دهند.

با ایجاد این سامانه، کارفرمایان علاوه بر ارائه تسهیلات برای ثبت درخواست کار توسط کارجویان، فرصت های شغلی مورد نظر را نیز به صورت رایگان در سامانه آپلود فراهم کرده و نیروی ماهر مورد نیاز خود را تامین می کنند.

کارشناسان معتقدند بر اساس آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد سامانه کاریابی در توسعه کاریابی و بهبود وضعیت اشتغال در کشور موثر است.

در همین رابطه محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کسب و کار و اشتغال وزیر کشور اخیراً آمار ثبت نام متقاضیان کار در سامانه کاریابی را ارائه کرد و گفت: از زمان راه اندازی سامانه کاریابی در 4 ماه گذشته تاکنون 254 هزار نفر کارگر مشغول به کار شده اند. ثبت نام کرده و در این مدت کارجویان و کارفرمایان 261000 فرصت شغلی را آپلود کرده اند.

به گفته وی، در چهار ماه گذشته از طریق سامانه کاریابی برای 25 هزار نفر شغل ایجاد شده و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 150 بودجه به حوزه تامین مالی مشاغل خرد اختصاص یافته است.

معاون وزیر کار همچنین به نرخ بیکاری زنان اشاره کرد و گفت: نرخ اشتغال ناقص و نرخ بیکاری زنان کاهش یافته است و از ابتدای سال 1402 تاکنون عملکرد تایید شده اشتغال کشور بهبود یافته است. از 82 درصد

همانطور که کریمی بیرانوند گفت، تعهد وزارت کار برای اشتغال در سال جاری ایجاد یک میلیون و 88 هزار شغل از طریق دستگاه هاست که تا قبل از پایان سال محقق می شود.

در حال حاضر کارجویان دارای مهارت خاصی می توانند در سامانه کاریابی ثبت نام و فرصت های شغلی موجود در سامانه را بررسی کرده و در صورت تایید کارفرما مراحل مصاحبه و پذیرش را انجام دهند. کارفرمایان به دنبال استخدام نیروی ماهر در بخش های مختلف می توانند با ثبت نام در سامانه رزومه های مختلف را مشاهده و نسبت به پذیرش نیروی کار اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=220768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.