افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

ثبت نام سرمایه طلافروشان در سامانه جامع معاملات با سه ماه تاخیر انجام شد

  • کد خبر : 166921
ثبت نام سرمایه طلافروشان در سامانه جامع معاملات با سه ماه تاخیر انجام شد

به گزارش بازار، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و بازگشایی واحدهای فروش طلا در بازار اظهار داشت: از امروز واحدهای طلافروشی در بازار به صورت رسمی افتتاح شده و خرید و فروش انجام داده اند. . اکنون 70 درصد واحدها باز هستند و امیدواریم در روزهای آینده واحدهای باقی مانده نیز فعالیت خود را […]

به گزارش بازار، نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و بازگشایی واحدهای فروش طلا در بازار اظهار داشت: از امروز واحدهای طلافروشی در بازار به صورت رسمی افتتاح شده و خرید و فروش انجام داده اند. . اکنون 70 درصد واحدها باز هستند و امیدواریم در روزهای آینده واحدهای باقی مانده نیز فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی با اشاره به جلسه چهار ساعته وزارت کشور در خصوص اجرای مفاد قانونی در نظر گرفته شده در سامانه جامع تجارت و نظام مودیان گفت: بر اساس توافقات انجام شده در این جلسه، ثبت اطلاعات و سرمایه انجام شد. در سامانه جامع تجارت به مدت سه ماه تعلیق شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص سامانه مودیان گفت: در خصوص این سامانه طبق جلساتی که داشتیم اتحادیه ها تا قبل از پایان سال نسبت به ثبت نام و صدور فاکتور الکترونیکی اقدام می کنند. طلافروشان می توانند در طول ماه در سامانه فاکتور ارسال کنند. تخلفات غیر ثبت نامی تا پایان سال بخشیده شد.

وی با اشاره به عدم هماهنگی سامانه جامع تجارت و مالیات گفت: این سامانه ها از نظر اجرا به ویژه در خصوص دریافت کد ملی خریداران طلا، فاقد هماهنگی هستند. به همین دلیل مقرر شد کارگروهی برای تجمیع سامانه ها تشکیل شود و در صورت فراهم شدن شرایط، سامانه ها یکسان شود.

وی درباره اینکه آیا کد ملی خریداران طلا باید ثبت شود یا خیر؟ وی گفت: در سامانه جامع معاملات، الزام دریافت کد ملی خریداران طلا وجود داشت، اما به دلیل اینکه اجرای این سامانه فعلا به تعویق افتاده است، کد ملی خریداران طلا دریافت نمی شود. .

بذرافشان با اشاره به اصرار چند تن از طلافروشان مبنی بر زمان اجرایی شدن مصوبات سامانه جامع معاملات، تصریح کرد: برخی همچنان می گویند سه ماه کم است و باید زمان بیشتری بدهند. اما بیشتر به او فرصت ندادند. ما به همکاران خود گفتیم که کار باید طی مراحل قانونی انجام شود، بنابراین مجلس باید اصلاحات لازم را در نظام انجام دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.