افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

ثبت نام بیش از 6000 عضو جدید در مراکز تفریحی استان قم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 33685
ثبت نام بیش از 6000 عضو جدید در مراکز تفریحی استان قم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تاکید مجموعه مدیریت ارشد استان بر فعال سازی مساجد، اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار در جلسه ستاد اوقات فراغت استان بر اهمیت و ضرورت توجه به مساجد. گرفتن با توجه به توانمندی مساجد در غنی […]

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تاکید مجموعه مدیریت ارشد استان بر فعال سازی مساجد، اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار در جلسه ستاد اوقات فراغت استان بر اهمیت و ضرورت توجه به مساجد. گرفتن با توجه به توانمندی مساجد در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، برنامه های غنی سازی اوقات فراغت مساجد با شعار محوری «مسجد کانون نشاط و تعالی» آغاز شد.

وی گفت: اقدام ابتکاری آه تو در چارچوب این طرح، خدمات متقابل به صورت متمرکز در سطح استان انجام می شود، یعنی هر دو نهاد در مسجد خدمات ارائه می دهند و مسجد در ازای آن به آنها خدمات ارائه می کند، البته همه مساجد زیرساخت هنری و فنی ندارند، بنابراین در برنامه عملیاتی مشخص می شود که کدام بخش از شهر می تواند در هر بخش فعال باشد و برنامه ها با رویکرد تخصصی دنبال می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به راه اندازی 266 مرکز اوقات فراغت در استان قم تاکنون گفت: 62 هزار و 106 نفر در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند. هستند 6318 نفر از آنها اعضای جدید هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم با اشاره به برخی از برنامه های کانون های اوقات فراغت افزود: راه اندازی دوره های آموزشی، برگزاری محافل آموزشی با محوریت قرآن، نزدیک شدن سخنوری و صحیفه سجادیه، فعال سازی تشکل های مردمی، برگزاری اردوهای آموزشی با محوریت مساجد، ایجاد کلاس های آموزشی و تقویتی و فنی و حرفه ای. آه تو با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه هنری و فرهنگی از قبیل فیلمنامه نویسی، سواد رسانه ای، صداپیشگی و رشته های مختلف هنری و همچنین آموزش زبان، کلاس های فنی و حرفه ای. آه تو و… یکی از رویکردهای مهم این طرح است که این کلاس ها و دوره ها بر اساس زیرساخت های مساجد انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری همچنین گفت: برگزاری المپیک ورزشی با محوریت مساجد، پایگاه ها و کانون های بسیج و همچنین برگزاری مراسم مذهبی با اشاره به اینکه اوقات فراغت امسال مصادف با محرم و امسال با محوریت هیئت شهدای گمنام از دیگر برنامه های کلیدی اوقات فراغت ما در سال جاری است.

وی با بیان اینکه طرح غنی سازی اوقات فراغت از 25 خرداد لغایت 10 شهریور در سطح استان برگزار می شود، گفت: در پایان این دوره از تاریخ 10 شهریور نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های استان خواهیم داشت که در آن تولیدات و محصولات سه ماهه تابستان عرضه می شود و همچنین در مرکز جهاد تبایین با موسسه در محل دائمی نمایشگاه های استان عرضه می شود. خوشحالبرنامه های جدی در این زمینه داریم و علاوه بر آن تفاهم نامه خوبی در بحث هسته های آموزشی با محوریت موسسه جوانان آستان قدس رضوی منعقد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.