افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

ثبات نسبی در بازار مرغ مذاکرات با روسیه برای توسعه صادرات

  • کد خبر : 325394
ثبات نسبی در بازار مرغ مذاکرات با روسیه برای توسعه صادرات

به گزارش بازار، علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان گوشت طیور ایران درباره میزان صادرات مرغ در سال جاری گفت: براساس آمارهای موجود در مجموع 13 هزار تن مرغ که 8 هزار تن آن هماهنگ شده است. از سوی اتحادیه و صادرکنندگان متفاوت بوده است. مقصد اصلی این صادرات کشور عراق است زیرا شرایط اقلیمی و […]

به گزارش بازار، علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان گوشت طیور ایران درباره میزان صادرات مرغ در سال جاری گفت: براساس آمارهای موجود در مجموع 13 هزار تن مرغ که 8 هزار تن آن هماهنگ شده است. از سوی اتحادیه و صادرکنندگان متفاوت بوده است. مقصد اصلی این صادرات کشور عراق است زیرا شرایط اقلیمی و روابط دوستانه با این کشور مناسب است. اما نمی توان گفت صادرات قابل اعتمادی است زیرا تمرکز بر یک کشور نشان می دهد که تنها روابط تجاری خود را تقویت کرده است. ما باید یک محصول صادراتی تولید کنیم و از این نظر، این هفته با روسیه مذاکره خواهیم کرد. ما همچنین در محدوده آزمایشی به پاکستان و عمان ارسال کرده ایم و قصد داریم بازار صادراتی را به سایر کشورها گسترش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه مرغ یکروزه و سویا و آرد ذرت مشکل و کمبود نداریم، گفت: قیمت ها متفاوت است اما قیمت مرغ زنده امروز کیلویی 56 تا 59 هزار تومان گزارش شده است. از اسفند ماه سال گذشته قیمت ها در حال کاهش بوده و قیمت فروش مرغ زنده درب مرغداری برابر با قیمت نهایی و یا کمتر بوده که این امر علاقه مرغداران را به تولید برانگیخته است و باید تلاش کنیم تا محصولات بهتری داشته باشیم. بازاریابی با گسترش دامنه صادرات در منطقه و کمک به پایداری تولید و انتقال قیمت مرغ به قیمت مناسب.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: درست است که در حوزه دام و آرد کمبود نداریم اما علاوه بر این مرغداری هزینه های دیگری هم دارد که باید صرفه اقتصادی داشته باشد یعنی یک واحد تولیدی باید داشته باشد. ما بعد از اتمام کار سود دریافت می کنیم نه ضرر و تلاش می کنیم به این مهم برسیم و از شهریور سال گذشته ثبات نسبی در بازار مرغ ایجاد شده و تلاش می کنیم این شرایط را حفظ کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=325394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.