افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

ثبات قیمت ورق فولادی در بازار داخلی با توجه به افزایش قیمت جهانی فولاد

  • کد خبر : 174754
ثبات قیمت ورق فولادی در بازار داخلی با توجه به افزایش قیمت جهانی فولاد

به گزارش بازار، روز دوشنبه 27 دی ماه 295 هزار و 20 تن ورق گرم اچ آر فولاد مبارکه بدون تغییر قیمت خاصی نسبت به هفته های گذشته در بورس کالا عرضه و معامله شد. در عین حال به نظر می رسد برخی فعالان خارج از حوزه تولید نیز علاقمند به افزایش قیمت در بازار […]

به گزارش بازار، روز دوشنبه 27 دی ماه 295 هزار و 20 تن ورق گرم اچ آر فولاد مبارکه بدون تغییر قیمت خاصی نسبت به هفته های گذشته در بورس کالا عرضه و معامله شد. در عین حال به نظر می رسد برخی فعالان خارج از حوزه تولید نیز علاقمند به افزایش قیمت در بازار خارج از بورس کالا هستند. این بازیگران پنهان چه کسانی هستند؟ شاید بتوان آنها را در میان واردکنندگان انبوه کاغذ به کشور در ماه های اخیر جستجو کرد. کسانی که در ماه های اخیر با ارز گرانبهای کشور وارد کرده اند اما اثری از عرضه ورق های وارداتی یا محصولات تولیدی در بورس کالا نیست.

افزایش تقاضای ورق سرد و گرم طی چند ماه گذشته یکی از مهم ترین حاشیه های بورس کالا بود. در معاملات این هفته برای 295 هزار و 20 تن ورق گرم حدود 315 هزار و 370 تن تقاضا بود. هر چند در معاملات این هفته قیمت فویل گرم نسبت به هفته قبل افزایش محسوسی نداشت و با میانگین قیمت هر کیلو 29 هزار و 218 تومان معامله شد. با این محاسبه قیمت هر تن ورق گرم فولاد مبارکه به 29 میلیون و 218 هزار تومان می رسد.

بررسی ها نشان می دهد که در ماه های اخیر افزایش شدید فویل های داغ در بازارهای جهانی وجود داشته است. قیمت ورق های برقی آمریکا از پایان اکتبر بیش از 50 درصد افزایش یافته است، در حالی که قیمت ورق های برقی چینی نیز در اولین معامله سال 2024 با 18 دلار افزایش به 584 دلار در هر تن رسید. افزایش قیمت سنگ آهن. و قراضه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت محصولات فولادی به ویژه صفحات داغ است. معاملات این هفته بورس کالا نیز شاهد تقاضای قوی برای ورق گرم فولاد مبارکه بود.

در معاملات این هفته قیمت فروشنده یا قیمت پایه هر کیلو 23 هزار و 290 تومان بود که با توجه به تقاضای زیاد برای ورق گرم رقابت حدود 25 درصد افزایش قیمت داشت. اما قیمت ورق بخاری فولاد مبارکه بر خلاف قیمت ورق بخاری در بازارهای جهانی طی دی ماه تقریبا ثابت ماند.

آخرین اطلاعیه های قیمت متال بولتن نشان می دهد که قیمت هات پلیت بسیاری از تامین کنندگان بیش از 600 دلار افزایش یافته است. به عنوان مثال قیمت ورق گرم فوب دریای سیاه در مرز 620 دلار معامله می شود و فروشندگان پیشنهاد قیمت خود را به حدود 650 دلار رسانده اند.

فولاد مبارکه در روز دوشنبه به همراه HR هات شیت عرضه کننده دو محصول ورق رنگی و ورق گالوانیزه نوع G بود که در معاملات ورق رنگی 1700 تن محصول با میانگین قیمت هر کیلو 43866 تومان فروخته شد. در معاملات ورق گالوانیزه نوع G نیز 3 هزار و 400 تن محصول به قیمت هر کیلو 40 هزار تومان فروخته شد. ورق رنگی و ورق گالوانیزه نوع G نیز بدون تغییر قیمت پایه به فروش رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.