افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

ثابتی: اگر کسی ادعا می کند که تحریم ها با مذاکره برداشته می شود، دروغ می گوید یا بی اطلاع است/ به جلیلی که عامل تحریم بوده است تهمت زده است.

  • کد خبر : 300747
ثابتی: اگر کسی ادعا می کند که تحریم ها با مذاکره برداشته می شود، دروغ می گوید یا بی اطلاع است/ به جلیلی که عامل تحریم بوده است تهمت زده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مناظره انتخاباتی نمایندگان محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود البادیشیان روز یکشنبه به همت پژوهشگاه انجمن اسلامی علوم در دانشگاه علوم تحقیقات تهران برگزار شد. مصطفی کواکبیان به عنوان نماینده پزشکان، امیرحسین ثابتی به عنوان نماینده جلیلی و موسی پورموسوی به عنوان نماینده قالیباف حضور داشتند. به گزارش ایسنا، بخشی از […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مناظره انتخاباتی نمایندگان محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود البادیشیان روز یکشنبه به همت پژوهشگاه انجمن اسلامی علوم در دانشگاه علوم تحقیقات تهران برگزار شد. مصطفی کواکبیان به عنوان نماینده پزشکان، امیرحسین ثابتی به عنوان نماینده جلیلی و موسی پورموسوی به عنوان نماینده قالیباف حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، بخشی از این مناظره به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان کاندیداها از دانشجویان اختصاص داشت.

دانشجویی از ثابتی پرسید: چه تضمینی وجود دارد که با روی کار آمدن جلیلی، ایران با بحران مواجه نشود؟

ثابتی پاسخ داد: به جلیلی تهمت زدند که عامل تحریم بود. سوال من این است که چرا در دوره آقای ظریف تحریم ها از 800 به 1500 افزایش یافت؟ جلیلی در آن زمان کار نمی کرد. بخشی از تحریم ها هم نشات گرفته از لاریجانی است که این روزها ناپدید شده و پاسخگو نیست. رئیس جمهور هر که باشد، آمریکا فشارها و تحریم ها را از ایران حذف نخواهد کرد. تحریم ها ابزاری است که آمریکا علیه ایران و بسیاری از کشورهای دیگر از آن استفاده می کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر فردی ادعا می کند که با مذاکره تحریم ها را رفع می کند باید بداند که دروغ می گوید یا اطلاعات کمی دارد.

دانشجوی دیگری از پورموسوی پرسید: آقای قالیباف می خواهد چه کار کند که در دوره نمایندگی انجام نداده است؟

پورموسوی پاسخ داد: سوال خوبی پرسیدی. قالیباف رئیس مجلس شد اما شهادت رئیس جمهور باعث شد دوباره وارد کارزار انتخاباتی شود. او خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده است. اینها کسانی هستند که می گویند قالیباف باید رئیس مجلس یا رئیس جمهور شود.

وی ادامه داد: البته قالیباف مجری است و به عنوان رئیس جمهور موفق تر خواهد بود. البته با تجربه ای که در حوزه قانون گذاری به دست آورده است می تواند کشور را بهتر اداره کند.

دانشجوی دیگری از ثابتی پرسید: جلیلی در پاسخ به جبهه اصلاح طلبان در سال 1391 نتوانست حقیقت را ثابت کند، چه تضمینی وجود دارد که پس از رئیس جمهور شدن بتواند به موقع پاسخ دهد و جریان آهسته؟

ثابتی پاسخ داد: وظیفه رئیس جمهور جریان سازی نیست، بلکه صحبت صادقانه با مردم است. شاید درست باشد که آقای جلیلی در سال 1392 حرف درستی زد اما نتوانست آن را به زبان بیاورد. صداقت جلیلی مهم است. عقلانیت با رسانه ها است و رئیس جمهور باید با مردم صادق باشد.

در ادامه این برنامه کواکبیان نماینده پزشکان در این مناظره گفت: دوستان ما در مجلس گفتند قالیباف به ما قول داده که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکند اما دیدیم که احساس وظیفه باعث تغییر او شد. حرف او.
وی خاطرنشان کرد: خیلی چیزها را می توان گفت اما باید دید در کدام کلمات عنصر صداقت وجود دارد. این دنیا دارد می گذرد، اما در روز قیامت باید پاسخگو باشیم. عنصر صداقت یکی از حلقه های مفقوده سیاست بسیاری از سیاستمداران ماست. شهادت می دهم که در طول 8 سال همکاری با پزشکان در مجلس هشتم و دهم جز صداقت چیزی در آنها ندیدم. او ایراداتی دارد اما صادقانه صحبت می کند، اما برخی یاد گرفتند عملکرد او را فراموش کنند و صداقت را کنار بگذارند و جور دیگری صحبت کنند.

در ادامه ثابتی نماینده جلیلی در این مناظره گفت: رای آقای جلیلی انتخاب بد و بدتر نیست. فکر می کنم جدی ترین گزینه در بین کاندیداها باشد. هیچ جا پایش را اشتباه نگذاشته و در خانواده اش شکی نیست. رای به جلیلی رای به روزمرگی نیست، رای به ساختن کشور برای 20 سال آینده است. او می داند در میان انبوه مشکلات کشور روی چه مشکلاتی دست به کار شود تا کشور از این وضعیت خارج شود.

وی در خصوص دلیل دفاع جلیلی گفت: من به خوبی می دانم که در مجلس هشتم حتی اگر بهترین قوانین تدوین شود، اگر درست اجرا نشود، مشکلات کشور تمام نمی شود، به همین دلیل از او حمایت می کنم. “

پورموسوی نماینده قالیباف نیز گفت: بابت توهین یا بی ادبی عذرخواهی می کنم. امیدوارم رویکرد حکمرانی منطقی باشد. قالیباف در سال 1383 مؤسسه اندیشه و عمل را تأسیس کرد و این مؤسس 21000 صفحه برای اداره کشور تهیه کرده است. کشور باید مسائل ملی را از مسائل محلی جدا کند تا مشکلات بهتر حل شود. وی در دوران دفاع مقدس در مدیریت جبهه جنگ فعالیت موفقی داشت.

وی ادامه داد: آقای قالیباف به هیچکس حتی نمایندگان قولی نداد. وی در جلسه فراکسیون و در صحن علنی مجلس گفت: آمدم نماینده مجلس شوم و نمایندگی مردم تهران را برایم افتخار می دانم.

29219

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=300747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.