افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

تیم فوتبال کردستان در بلاتکلیفی/ نیازمند توجه فدراسیون فوتبال – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 317055
تیم فوتبال کردستان در بلاتکلیفی/ نیازمند توجه فدراسیون فوتبال – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

خبرگزاری بیشتر; گروه استان ها: با گذشت هشت ماه از پایان دوره قانونی رضا رحمانی در هیات فوتبال کردستان، هنوز انتخاباتی برگزار نشده است. این امر باعث شده وضعیت فوتبال استان کردستان در هاله ای از ابهام قرار گیرد و جامعه فوتبال استان نیز نسبت به این روند نگران باشند. پیشکسوتان فوتبال کردستان بعدازظهر سه […]

خبرگزاری بیشتر; گروه استان ها: با گذشت هشت ماه از پایان دوره قانونی رضا رحمانی در هیات فوتبال کردستان، هنوز انتخاباتی برگزار نشده است.

این امر باعث شده وضعیت فوتبال استان کردستان در هاله ای از ابهام قرار گیرد و جامعه فوتبال استان نیز نسبت به این روند نگران باشند.

پیشکسوتان فوتبال کردستان بعدازظهر سه شنبه در نشستی دوستانه با خبرنگاران به بررسی تاریخچه فوتبال سنندج و عدم توجه فدراسیون به فوتبال استان پرداختند.

فدراسیون منافع فوتبال کردستان را زیر پا گذاشته است

پیشکسوت فوتبال کردستان در این دیدار گفت: عملکرد هیات رئیسه فوتبال کردستان ضعیف است و متاسفانه فدراسیون منافع افراد را در نظر گرفته و منافع فوتبال کردستان را زیر پا گذاشته است.

علی خوشنودی اظهار داشت: هیئت فوتبال کردستان در شرایط نامشخصی قرار دارد و شاهد کم لطفی های فدراسیون است در حالی که فدراسیون باید از جامعه فوتبال حمایت کند و تلاشی برای آسیب زدن به این رشته نداشته باشد.

وی یادآور شد: بازنگری اساسنامه به نفع جامعه فوتبال ضروری است در حالی که فوتبال اکنون به جنگ اعصابی تبدیل شده که پیشکسوتان تحمل آن را ندارند و اداره کل ورزش و جوانان باید بر جلسات نظارت داشته باشد.

خوشنودی با ابراز خرسندی گفت: چرا باید فوتبال را جدا از 52 مجمع دیگر دانست که فقط فوتبال کردستان باید دستخوش تغییر ساختار شده و ساختار خود را تغییر دهد؟

پیشکسوت فوتبال کردستان یادآور شد: لازم است افراد صادق و سالمی وارد تیم فوتبال شوند که بتوانند تاثیرگذار و کارآمد باشند و با همکاری کادر فنی و هم تیمی های فوتبال تلاش و عکس برداری شود. کار نشان می دهد

خوشنودی یادآور شد: هیئت فوتبال باید برنامه ریزی کند کوچک و تقویم سالانه داشته باشد در حالی که در 12 سال گذشته چیزی از هیئت مدیره دیده نشده است و معتقدیم فدراسیون فوتبال اساسنامه را رعایت نمی کند در حالی که تغییرات و تحولات اساسی در فوتبال استان ضروری است و این وظیفه هیئت فوتبال

وی افزود: سابقه طولانی فوتبال کردستان و جایگاه آن در غرب کشور در سال های اخیر، لازم است هیئت فوتبال استان را افرادی که توانایی این کار را دارند هدایت کنند.

پیشکسوت فوتبال کردستان با بیان اینکه بیش از 90 سال از حضور فوتبال در سنندج می گذرد، گفت: فوتبال سنندج در سال های 51 تا 54 در مسابقات منطقه ای مقام اول و دوم را به خود اختصاص داد. با توجه تاریخچه این ورزش در استان فوتبال کردستان رو به رشد بوده و جایگاه ویژه ای داشته است.

علی خشنودی اظهار داشت: امروز بدون احساس و نیت سخت به دنبال تقویت و رفع نقاط ضعف فوتبال بوده ایم و معتقدیم هیات مدیره فوتبال ارثی نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیشکسوتان هیچ وقت امیدی به حضور در تیم فوتبال ندارند، اما می توانیم برای بهبود وضعیت فوتبال استان پیشنهاداتی ارائه کنیم.

وی ابراز خرسندی کرد: فوتبال کردستان باید توسط افرادی دلسوز و درستکار اداره شود و هیچ مرجعی جز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اساسنامه فدراسیون را تایید نکرده است.

وی بیان کرد: راه حل ما این است که افراد شایسته و سالم وارد تیم فوتبال شوند و کمک فکری و هر کاری که لازم باشد برای ارتقا و پیشرفت فوتبال انجام می دهیم.

اساسنامه فوتبال بر اساس منافع گروهی و فردی تنظیم شده است.

عابد سوری کارشناس فوتبال کردستان در این نشست گفت: اساسنامه فوتبال. با توجه منافع گروهی و فردی بومی شده و حقی که فدراسیون فوتبال به خود اعطا کرده با قوانین فیفا مطابقت ندارد.

تیم فوتبال کردستان در بلاتکلیفی است/ نیازمند توجه فدراسیون فوتبال است

وی با بیان اینکه نقشی در اساسنامه وزارت ورزش و جوانان ندارد، افزود: اساسنامه فوتبال مشکلاتی دارد و معتقدم برای رشد و توسعه فوتبال لازم است باشگاه های قوی و قدرتمندی وجود داشته باشد. با توجه ساختار برای عمل کردن

و افزود: در زمین فوتبال تجهیزات بر اساس علایق فردی و گروهی شکل گرفت و نه بر اساس توانمندی ها که مختص استان ما نیست و این روال در استان های دیگر هم وجود دارد.

این کارشناس فوتبال یادآور شد: در استان کردستان صنایع و معادن از ورزش استان حمایت نمی کنند و تعیین تناسب ورزش، فرهنگ و هنر این صنایع بر عهده نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد دولت کردستان است. تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. ورزش ما پیشرفت نکرده است.

سهری گفت: فوتبال در دنیا توسط بخش خصوصی ترویج می شود. با توجه قوانین آن کشور اجازه سرمایه گذاری را می دهد اما در کشور ما قوانین کشور این اجازه را به بخش خصوصی نمی دهد و هرکس در قالب باشگاه های دولتی وارد این کار شود از منابع مالی استفاده می کند که فوتبال را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی ساختار دولتی فوتبال دولت باید موظف باشد از منابع استان برای فوتبال هزینه کند و نهادهای دولتی نیز با حمایت کارشناسان برای منافع ورزش و فوتبال کردستان تلاش کنند. ، تا درآمد پایداری برای این ورزش ایجاد شود.

سهری وجود مشکلات مالی در برخی باشگاه های استان را محکوم کرد و گفت: باشگاه ها دوست دارند دائمی و کانی از جیب خودش در لیگ های کشور خرج می کند.

اگرچه سایر کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال استان در این جلسه از بلاتکلیفی فوتبال استان ابراز نگرانی کردند، اما آنچه ضروری است توجه فدراسیون فوتبال به این ورزش در استان است تا روزنه های امید به روی فوتبال استان باز شود. می توان آن را باز کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=317055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.