افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

تیراندازی مرگبار در دانشگاه تاریخی پراگ 14 کشته بر جای گذاشت

  • کد خبر : 159727
تیراندازی مرگبار در دانشگاه تاریخی پراگ 14 کشته بر جای گذاشت

به گزارش رکنا؛ ساکنان پراگ روز گذشته را با خبری تکان دهنده آغاز کردند. یک مرد مسلح 14 نفر را در دانشگاه کارولینا در مرکز این شهر کشت آدم کشی و 25 نفر دیگر را مجروح کرد که این مرگبارترین حمله در تاریخ جمهوری چک است، زیرا این اولین تیراندازی مرگبار در یک دانشگاه یا […]

به گزارش رکنا؛ ساکنان پراگ روز گذشته را با خبری تکان دهنده آغاز کردند. یک مرد مسلح 14 نفر را در دانشگاه کارولینا در مرکز این شهر کشت آدم کشی و 25 نفر دیگر را مجروح کرد که این مرگبارترین حمله در تاریخ جمهوری چک است، زیرا این اولین تیراندازی مرگبار در یک دانشگاه یا مرکز آموزشی در جمهوری چک بود.

بر اساس این گزارش، یادبودی با شمع و گل تا نیمه های صبح مقابل مقر تاریخی این دانشگاه برپا شد و مردم از صبح زود با وجود بارش شدید برف برای ادای احترام به این دانشگاه حاضر شدند. نخست وزیر چک، پتر فیالا، تیراندازی را “حمله ای بی معنی” خواند و گفت: “این کریسمس به طرز غیرقابل تصوری غم انگیز خواهد بود.”

پیتر ماتیچک، رئیس پلیس پراگ در نشستی خبری اعلام کرد عامل این حمله جوان 24 ساله یکی از دانشجویان این دانشگاه بوده که در پایان حادثه به خود شلیک کرده است. . هنوز نام عامل این حادثه در رسانه ها منتشر نشده است. ماتیچک همچنین با اشاره به میزان مهمات و سلاح های کشف شده در کنار عامل این حمله، تصریح کرد: اگر اقدام سریع نیروهای پلیس نبود بدون شک تعداد کشته ها بیشتر می شد.

مقامات امنیتی چک همچنان در حال بررسی انگیزه این حمله هستند که در ساختمان دانشکده هنر دانشگاه چارلز رخ داد. این دانشکده که در چک به نام دانشکده فلسفه شناخته می شود، یکی از اولین بخش های دانشگاه چارلز است. در این دانشکده موضوعاتی مانند تاریخ، فلسفه، تئوری هنر و زبان تدریس می شود.

به گفته پلیس، تاکنون هویت 11 قربانی این حادثه شناسایی شده است. گروه موسیقی شناسی این دانشکده اعلام کرد که لنکا هلاکووا، مدیر آن در میان قربانیان تیراندازی بوده است. هویت سایر قربانیان اعلام نشده است. به گفته وزارت امور خارجه چک، در میان مجروحان این تیراندازی سه شهروند خارجی (یکی اماراتی و دو هلندی) وجود دارد. بنا بر گزارش ها، همه کشته شدگان شهروندان جمهوری چک بودند.

رئیس پلیس پراگ می گوید که افسران امنیتی قبل از شروع تیراندازی اطلاعاتی در مورد عامل این جنایت داشتند. گفته می شود پلیس اطلاعاتی دریافت کرده است که این جوان 24 ساله به قصد خودکشی زادگاهش در هیوستون را ترک کرده است. چند ساعت بعد به پلیس اطلاع دادند که جسد فردی که گمان می رود پدر حادثه بوده در هیوستون پیدا شده است. گفته می‌شود پلیس می‌دانست که این فرد دیروز ساعت دو بعد از ظهر در یکی از راهروهای دانشگاه سخنرانی کرده است، بنابراین از قبل آن محل را تخلیه کردند. اما در کمال تعجب تیراندازی در نقطه دیگری از این دانشگاه رخ داده است.

تصاویر دوربین های امنیتی نشان می دهد که افسران پلیس در حال جستجوی راهروها و تخلیه مردم از ساختمان ها پس از شنیده شدن صدای تیراندازی هستند. همچنین در داخل یکی از کلاس هایی که بیشتر قربانیان در آنجا بودند نشان داده شد. محل حادثه در واقع یکی از مناطق مورد علاقه گردشگران است و به جاذبه های اصلی شهر نزدیک است.

در همین حال، مقامات امنیتی چک در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این حمله به قتل یک مرد و یک نوزاد در هفته گذشته در منطقه جنگلی خارج از پراگ مربوط است یا خیر. به گفته منابع امنیتی، عامل این حمله جواز حمل سلاح داشته و چندین قبضه سلاح در اختیار داشته است.

در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، جمهوری چک قوانین اسلحه راحت تری دارد. طبق آمار رسمی پلیس چک، بیش از 300 هزار نفر در این کشور به طور قانونی مجاز به داشتن سلاح هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.