افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

تکمیل 1164 پروژه نیمه تمام با منابع مالیاتی

  • کد خبر : 317140
تکمیل 1164 پروژه نیمه تمام با منابع مالیاتی

به گزارش بازار، روز چهارشنبه (13 مرداد 1403) «طرح علامت گذاری مالیاتی» به منظور رواج بخشیدن به اقتصاد رسما اعلام شد. به گفته سیاستگذاران، مسئولان اقتصادی و کارشناسان مالیاتی، چنین طرحی انگیزه ای را در مالیات دهندگان ایجاد می کند و این احساس را در آنها ایجاد می کند که می توانند در مسیر خدمات […]

به گزارش بازار، روز چهارشنبه (13 مرداد 1403) «طرح علامت گذاری مالیاتی» به منظور رواج بخشیدن به اقتصاد رسما اعلام شد. به گفته سیاستگذاران، مسئولان اقتصادی و کارشناسان مالیاتی، چنین طرحی انگیزه ای را در مالیات دهندگان ایجاد می کند و این احساس را در آنها ایجاد می کند که می توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت های پروژه های «ملی» و «ولانی» ایفای نقش کنند.

در همین رابطه سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالی کشور اظهار داشت: طرح «نقشه‌گذاری مالیاتی» به‌عنوان یکی از طرح‌های تحول‌آفرین نظام مالیاتی کشور در سال 1403، به معنای کلان آن، امکان تخصیص مالیات است. پرداختی به پروژه های ملی و استانی توسط مودیان و تکمیل این پروژه ها و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه و استفاده موثر و عملیاتی از درآمدهای مالیاتی پاسخ داده است.

وی در پاسخ به این سوال که مودیان چگونه می توانند در طرح علامت گذاری مالیاتی شرکت کنند، گفت: مودیان مالیاتی را که پرداخت می کنند با تخصیص آن به طرح ها یا طرح های اولویت دار ملی و استانی طی ارسال فرم «تفسیر ماده 100» تعیین می کنند. به این ترتیب در تدوین و اجرای طرح های سازنده در زمینه هایی مانند بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و … مشارکت موثری خواهند داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره اینکه آیا نام مؤدیان در هنگام ارسال «نظر ماده 100» در کنار طرح هایی که انتخاب کرده اند دیده می شود یا خیر؟ وی تصریح کرد: مودیان مالیاتی که در اجرا و راه اندازی طرح ها یا طرح های منتخب مشارکت دارند، در صورت موافقت اسامی آنها به اطلاع عموم خواهد رسید. بر اساس بررسی ها، مشارکت مودیان مالیاتی در تکمیل پروژه های عمرانی می تواند نگرش آنان را نسبت به هزینه های مالیاتی و مالیات های استانی عادلانه بهبود بخشد.

وی در پاسخ به این سوال که منابع به پروژه های عمرانی چگونه تخصیص می یابد؟ وی خاطرنشان کرد: طرح ها و طرح ها طبق مقررات قانونی و در چارچوبی که سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین می کند و به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه می شود، از تمامی استان ها انتخاب می شود و شرط اساسی انتخاب طرح ها و پروژه ها این است که دارای حداکثر منافع عمومی بوده و تا پایان سال با منابع در نظر گرفته شده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی افزود: سازمان امور مالی کشور بر اساس آیین نامه اجرایی هیات وزیران، مبالغ تخصیصی مودیان مالیاتی به پروژه ها را به صورت سیستمی به سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش می دهد و سازمان برنامه نیز به برنامه و بودجه سازمان گزارش می دهد. کشور. سازمان حداكثر تا يك ماه پس از دريافت اطلاعات محوله به پروژه ها، بودجه را به آنها واگذار و اعتبار مي نمايد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اینکه چه تعداد مودیان از ابتدای اجرای طرح تا 23 مرداد در این طرح مشارکت داشته اند، گفت: تاکنون بیش از 300 هزار مؤدی، هزار و 891 طرح و طرح را در قالب «نظر» مقاله ارائه کرده اند. فرم های 100 “. آنها تخصیص مالیات پرداخت شده توسط خود را انتخاب کرده اند.

سبانیان در پاسخ به اینکه چه تعداد از طرح های منتخب مودیان تامین اعتبار شده است، گفت: از میان طرح های منتخب، یک هزار و 164 طرح به طور کامل از محل پرداخت مالیات مودیان تامین شده و بسته به انتخاب آنها تکمیل و به بهره برداری می رسد. حداکثر تا پایان سال؛ سایر پروژه‌ها، طرح‌ها و منابع باقی‌مانده که به اتمام نرسیده‌اند نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل درآمدهای مالیاتی این بخش تامین و تکمیل می‌شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=317140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.