افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تکمیل زیرساخت های بهداشتی و بهداشتی منطقه تربت حیدریه – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 316051
تکمیل زیرساخت های بهداشتی و بهداشتی منطقه تربت حیدریه – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ابراهیمی پور با تاکید بر اینکه تمامی زیرساخت های آموزشی، بهداشتی و درمانی در منطقه تربت حیدریه تکمیل شده است، اظهار داشت: اکنون می توان اولویت هایی را برنامه ریزی کرد که بر اساس آن پیش برویم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریا در حال حاضر در سه شهر تربت […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ابراهیمی پور با تاکید بر اینکه تمامی زیرساخت های آموزشی، بهداشتی و درمانی در منطقه تربت حیدریه تکمیل شده است، اظهار داشت: اکنون می توان اولویت هایی را برنامه ریزی کرد که بر اساس آن پیش برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریا در حال حاضر در سه شهر تربت حیدریا بیگانگان و زاوه علوم پزشکی در مناطق روستایی و شهری، مراکز بهداشتی و درمانی و سلامت جامع موجود نیست و تنها نیمی از پروژه ها در روستاها است. کاهیجه زاوه و به تعبیری زیرساخت های بهداشتی و درمانی در منطقه تربت حیدریه کامل است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی زیرساخت های آموزشی، بهداشتی و درمانی در منطقه تربت حیدریه تکمیل شده است، افزود: اکنون می توان اولویت هایی را برای پیشبرد آنها برنامه ریزی کرد.

ابراهیمی پور گفت: مرکز بهداشت تربت حیدریه نیز از معاونت بهداشت جداست و این یعنی حوزه سیاست و برنامه کوچک آنها کار خود را جداگانه انجام می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های دولت شهید رئیسی بحث پزشک خانواده بود که با ایجاد زیرساخت های آن و در سطح شهر تربت حیدریه این کمبود را در حوزه شهری فعال کردیم. منطقه بندی و چند پایگاه شروع به فعالیت کردند و نزدیک به 90 نفر در کادر علوم پزشکی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر تخت های بیمارستانی دو برابر شده است، بیمارستان 9 دی با بیش از 50 سال قدمت و 190 تخت را با افزایش 100 تخت دیگر مدرن سازی کردیم و با گنجاندن 272 تخت. با بستر بیمارستان امام حسین (ع) می‌توانیم سال‌ها به حمایت از این زیرساخت‌ها ادامه دهیم و کارکردها و تخصص‌ها و فوق تخصص‌ها را ایجاد کنیم.

ابراهیمی پور به رشته تصویربرداری در علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در رشته تصویربرداری از سال 71 تا 90 در مجموع دو و سی تی اسکن کردیم و الان طی سه سال گذشته علوم پزشکی دو دستگاه پیشرفته خرید و بیمارستان رازی را تجهیز کرد و با تغییر در زمینهمتر آر آه توپس از انجام این کار، انتظار می رود صف انتظار کاهش یابد که اکنون از دو ماه به دو هفته کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تصریح کرد: موافقت اصولی برای تجهیز بیمارستان امام حسین (علیه السلام) به این دستگاهمتر آر آه تودریافت و قول مساعد داد که تحویل دستگاه با تامین مالی بانک جهانی و وزارت بهداشت انجام شود.

وی به حوزه آموزشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: حداقل سه رشته کارشناسی ارشد و دو رشته پرستاری نیز در سال جاری به مجموعه علوم پزشکی اضافه می شود.

ابراهیمی پور افزود: در حال حاضر 12 آزمایشگاه طی سه سال گذشته تجهیز شده و مجهز به بهترین تجهیزات برای تحصیلات شاگردان مشغول هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: تمامی دانشجویان غیر بومی دانشگاه علوم پزشکی در خوابگاه شهید سلیمانی بهشت ​​سلامت اسکان داده شدند.

مهمترین چالش علوم پزشکی در منطقه کمبود پزشک عمومی و متخصص است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه کمبود پزشک عمومی و متخصص را مهمترین چالش این دانشگاه خواند و گفت: یکی از چالش های ما عدم تمدید قرارداد پزشکان است و این امر زیرا کمبود پرداخت ها و عوارض دولتی وجود دارد، بنابراین در رقابت با بخش خصوصی، جذابیت بخش دولتی کاهش یافته است و این امر امر باید حل شود.

ابراهیمی پور تصریح کرد: حدود 64 پزشک عمومی داشتیم که این تعداد نیز کاهش یافته است، در عین حال در زاوه با کمبود پزشک مواجه هستیم و با این شهر تماس گرفتیم اما متاسفانه فقط یک نفر اعلام بارداری کرده است.

او تنها راه حل این است. یک معضل وی آن را ارتقای جذابیت بخش دولتی دانست و افزود: حتی در رقابت با بخش خصوصی باید مزایا مشابه باشد.

ابراهیمی ور وی گفت: در سال های آینده باید حداقل 30 تا 40 نفر در رشته های تخصصی و فوق تخصصی و همچنین 500 دانشجو در رشته های علوم پزشکی تربت حیدریه جذب شوند.

ایجاد مرکز سرطان تربت حیدریه به دو شتاب دهنده نیاز دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه مرکز سرطان واقع در بیمارستان امام حسین (ع) را از پروژه های اولویت دار این دانشگاه برشمرد و افزود: خیر و تاکنون علاوه بر خیر، 20 میلیارد تومان نیز از سوی دولت هزینه شده است و برای شروع فاز اول به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ابراهیمی پور فاز اول این طرح را راه اندازی مرکز شیمی درمانی عنوان کرد و گفت: این مرکز به دو دستگاه شتاب دهنده با اعتبار 10 میلیارد تومان نیاز دارد و اخیراً در بازدید معاون وزیر مساعد قول مساعد برای تامین حداقل شتاب دهنده داده است. برای شیمی درمانی به مرکز استان. محتاج نباش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=316051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.