افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

تکمیل تست با ورزشکاران المپیکی/ خبری از پزشکی نیست!

  • کد خبر : 331610
تکمیل تست با ورزشکاران المپیکی/ خبری از پزشکی نیست!

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: اگر ورزشکاران و قهرمانان ورزشی بخواهند با مدال های خود بدون کنکور وارد دانشگاه شوند تنها در رشته تربیت بدنی می توانند ادامه تحصیل دهند. ابراهیم علیدوست مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی اسمارتک نیوز در خصوص اینکه آیا یک […]

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: اگر ورزشکاران و قهرمانان ورزشی بخواهند با مدال های خود بدون کنکور وارد دانشگاه شوند تنها در رشته تربیت بدنی می توانند ادامه تحصیل دهند.

ابراهیم علیدوست مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی اسمارتک نیوز در خصوص اینکه آیا یک ورزشکار نخبه می تواند بدون کنکور در دانشگاه ثبت نام کند، گفت: در سال 65 قانونی برای ورزشکاران تصویب شد. و این قانون در سال 1361 به تصویب رسید. شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بازنگری قرار گرفت. مرجع معرفی ورزشکاران و قهرمانان به سازمان سنجش، اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مصوب، مدال برنز نوجوانان آسیا برای ورود به دانشگاه در سطح دانشگاه کافی است و مدال المپیک نیز جایگاه خود را دارد و از شأن بالاتری برخوردار است. بنابراین ورزشکاران و قهرمانان ورزشی اگر بخواهند با مدال خود بدون کنکور وارد دانشگاه شوند فقط می توانند در رشته تربیت بدنی به تمرینات خود ادامه دهند. لازم به ذکر است این دسته از افراد می توانند در هر دانشگاهی که بخواهند در رشته تربیت بدنی ثبت نام کنند. در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و… قبول شده اند و حق دارند.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در ادامه تاکید کرد: اما جز در حوزه تربیت بدنی نمی توانند این کار را انجام دهند و قانونی در این زمینه وجود ندارد. ورزشکاران و قهرمانان ورزشی نمی توانند در هیچ رشته ای غیر از تربیت بدنی بدون کنکور شرکت کنند. در این سال ها دو نفر از ورزشکاران به رشته ای غیر از تربیت بدنی رفتند، آقای دبیر که در آن سال مورد تایید رئیس جمهور بود و در رشته مدیریت تحصیل کرد و دیگری آقای رسول خادم که در رشته سیاسی تحصیل کرد. علم یا روابط بین الملل به غیر از این دو نفر، بقیه افراد فقط در رشته تربیت بدنی تحصیل کردند.

علیدوست خاطرنشان کرد: شرایط برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سخت تر است. تا زمانی که دانشجو در سطح دانشگاه باشد، در صورت کسب مدال المپیک بازی های آسیایی و دانش آموزی، می تواند بدون کنکور در مقطع بالاتر آن رشته ثبت نام کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.