افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

تکمیل استدلال های پاول با سرمایه گذاران. با توجه به تورم فعلا خبری از کاهش نرخ سود نیست

  • کد خبر : 241528
تکمیل استدلال های پاول با سرمایه گذاران.  با توجه به تورم فعلا خبری از کاهش نرخ سود نیست

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا ساعاتی پیش برگزار شد و وی باز هم سرمایه گذاران را از کاهش نرخ بهره ناامید کرد. به گفته پاول، اگرچه اقتصاد ایالات متحده قوی است، اما تورم هنوز به هدف بانک مرکزی نزدیک نیست و بنابراین بعید است که نرخ بهره به این زودی ها کاهش یابد. […]

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا ساعاتی پیش برگزار شد و وی باز هم سرمایه گذاران را از کاهش نرخ بهره ناامید کرد. به گفته پاول، اگرچه اقتصاد ایالات متحده قوی است، اما تورم هنوز به هدف بانک مرکزی نزدیک نیست و بنابراین بعید است که نرخ بهره به این زودی ها کاهش یابد.

به گزارش بلاک چین هوملند، پاول در سخنرانی خود در مجمع سیاست گذاری با محوریت روابط اقتصادی ایالات متحده و کانادا خاطرنشان کرد که با وجود کاهش تورم، روند نزولی به اندازه کافی سریع نبود و بنابراین، سیاست های کلی فدرال ذخیره دست نخورده باقی خواهد ماند.

رئیس فدرال رزرو در این انجمن افزود:

داده های جدیدتر حاکی از رشد قوی و بهبود مستمر در بازار کار است، با این حال، تورم تاکنون هیچ پیشرفتی برای بازگشت به هدف 2 درصدی در سال جاری نداشته است.

پاول با تکرار مواضع اخیر مقامات بانک مرکزی ایالات متحده، بار دیگر خاطرنشان کرد که سیاست های فعلی بانک احتمالا تا زمانی که تورم به هدف مورد نظر نزدیک شود، پابرجا خواهد ماند.

از جولای سال گذشته، فدرال رزرو نرخ بهره را در محدوده 5.25-5.50 درصد نگه داشته است که بالاترین سطح در 23 سال گذشته است. در همین حال، قبل از ثابت نگه داشتن نرخ بهره، فدرال رزرو از مارس 2022 این نرخ را 11 بار متوالی افزایش داد.

پاول در این سخنرانی گفت:

داده های اخیر به وضوح به ما اطمینان بیشتری نمی دهد و در عوض نشان می دهد که ممکن است برای رسیدن به این سطح از اطمینان کمی بیشتر صبر کنیم. با این حال، ما فکر می‌کنیم که سیاست‌های فعلی برای مقابله با خطراتی که با آن روبرو هستیم، موقعیت خوبی دارند.

به گفته رئیس فدرال رزرو آمریکا، تا زمانی که تورم پیشرفت بیشتری نشان ندهد، “سطح فعلی سیاست های انقباضی تا زمانی که لازم باشد حفظ خواهد شد.”

اظهارات اخیر پاول پس از انتشار آمار تورم اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2024، بالاتر از حد انتظار است. شاخص قیمت مصرف کننده در اسفند ماه که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که تورم در یک دوره یک ساله به 3.5 درصد رسیده است. اگرچه نسبت به تورم 9 درصدی اواسط سال 2022، این شاخص کاهش چشمگیری داشته است، اما نسبت به مهر 2023 افزایش یافته است.

به دنبال اظهارات پاول، بازده اوراق قرضه دو ساله خزانه داری آمریکا که به سیاست های نرخ بهره فدرال رزرو حساس هستند، برای مدت کوتاهی به بالای 5 درصد رسید. بازدهی اوراق 10 ساله نیز 3 واحد پایه افزایش یافت. بازار سهام نیز به سخنرانی اخیر پاول واکنش منفی نشان داد.

پاول در این سخنرانی به شاخص مخارج مصرف شخصی، معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این شاخص طی چند ماه گذشته نسبت به 2.8 درصد در فوریه تغییر چندانی نکرده است.

او اضافه کرد:

ما در کمیته بازار آزاد فدرال گفته‌ایم که قبل از کاهش سیاست‌ها، به اطمینان بیشتری از کاهش پایدار تورم به هدف ۲ درصدی نیاز داریم. آمارهای اخیر به وضوح این اطمینان را به ما نداد.

سرمایه گذاران بازارهای مالی در سال جاری چندین بار پیش بینی خود را درباره سرنوشت نرخ بهره تغییر داده اند. در آغاز سال 2024، معامله گران در بازار آتی صندوق های فدرال رزرو انتظار داشتند که از ماه مارس، نرخ های بهره 6 یا 7 بار کاهش یابد. این در حالی است که با انتشار داده های مختلف از وضعیت اقتصاد آمریکا، در حال حاضر انتظار می رود که نرخ بهره تنها 1 یا 2 بار کاهش یابد و این اتفاق در ماه سپتامبر رخ خواهد داد.

قیمت بیت کوین به سخنرانی جروم پاول واکنشی نشان نداد و در زمان نگارش این مقاله، حدود 62900 دلار معامله می شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-04-16 23:10:29

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.