افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

تکلیف «پاسخ دشوار» را فعال کنید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 175772
تکلیف «پاسخ دشوار» را فعال کنید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر ؛ گروه مجله زینب رجایی: مرد میانسالی از میان جمعیت جلو می آید و جلوی پزشکی قانونی می ایستد و می گوید: برادرم در جنگ تحمیلی سال 65 شهید شد، الان پسر خواهرم شهید شده، او 39 سال داشت و تنها بود. یکی از پسرهای خانواده ما ناراحتیم امیدواریم جمهوری اسلامی فقط نگوید […]

خبرگزاری بیشتر ؛ گروه مجله زینب رجایی: مرد میانسالی از میان جمعیت جلو می آید و جلوی پزشکی قانونی می ایستد و می گوید: برادرم در جنگ تحمیلی سال 65 شهید شد، الان پسر خواهرم شهید شده، او 39 سال داشت و تنها بود. یکی از پسرهای خانواده ما ناراحتیم امیدواریم جمهوری اسلامی فقط نگوید ما جواب می دهیم جواب قاطع بدهید اینجا انفجار می شود آنجا انفجار می خواهیم واکنش نشان دهند به آمریکا به اسراییل رژیم یک طرفه ملت 80 میلیونی ما را به خطر می اندازد اگر به آنها پاسخ ندهیم اوضاع بدتر می شود باید آنها را سر جای خود بگذارند اینطور نمی شود یک مشت تروریست هستند ملت بی گناه ما را نابود کردند، سردار ما را به شهادت رساندند و ما هرگز مانند او نخواهیم داشت، ما عاجزانه می خواهیم مسئولان کاری بکنند، این زن و بچه و پیرمرد و جوان چه گناهی داشتند؟

هفت روز از حادثه تروریستی کرمان می گذرد و امروز تعداد شهدای این حادثه به 94 نفر رسید. ترور چیز جدیدی برای این سرزمین نیست. ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شاهد اقدامات تروریستی بسیاری به دلیل جنون گروه های مخالف بوده است. از اوایل دهه 1960 که مجاهدین خلق به مردم عادی، مقامات سیاسی و رئیس جمهور حمله کردند تا سال های بعد که گروه تروریستی جیش العدل جنوب شرق کشور را به پایگاه خود تبدیل کرد.

از همان سال های اولیه، عمده تمرکز و تلاش جمهوری اسلامی بر برقراری امنیت بوده است و تعداد قابل توجه شهدایی که نیروهای نظامی و امنیتی کشور در این راه از خود به جای گذاشته اند موید این امر است. با همه اینها، همسایگی با کشورهای متفرقه و جنگ زده باعث شده است که دیوار دفاعی کشور هنوز به اندازه کافی بلند نباشد.

هنوز جیش العدل، پژک، کومله و الاحوازیه ریشه کن نشده بودند که تفکری به نام «داعش» شکل گرفت. فکری که از گوشه و کنار کشورهای اطراف ما برمی خیزد و بخش بزرگی از مبارزه با آن بر دوش ایران افتاد. همه این شرایط به این معناست که کشور نمی تواند اظهار بی اطلاعی از حملات تروریستی سال های اخیر کند و وقوع آنها را بعید و دور از ذهن می داند.

ساعاتی پیش باز هم کلانتری راسک مورد حمله قرار گرفت و شاهد درگیری بود که طی آن یک افسر پلیس به شهادت رسید و ششمین حمله تروریستی در دو سال اخیر را رقم زد! سه حمله تروریستی در سال های 96 و 97 به حرم امام خمینی، رژه نظامی اهواز و عملیات انتحاری زاهدان جان 69 نفر از هموطنانمان را گرفت و سپس پنج حمله تروریستی در دو سال اخیر اوضاع را نگران کننده تر از همیشه کرد. . حمله با چاقو به زائران حرم امام رضا (ع)، دو تیراندازی به زائران حرم شاهچراغ، حمله به پاسگاه راسک در سیستان و بلوچستان و انفجار دو عامل انتحاری در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در یک هفته گذشته در مجموع 131 کشته در 1401 سال داشت و در 1402 به شهادت رسید.

همه اینها بدون در نظر گرفتن قتل چهره های برجسته در عرصه های علمی، امنیتی و نظامی کشور مانند محسن فخری زاده فیزیکدان هسته ای که در داخل کشور به قتل رسید. یا قاسم سلیمانی و سید رضی موسوی که در خارج از کشور شهید شدند.

حال در جدیدترین نسخه از این حملات ساعاتی پیش بار دیگر کلانتری راسک مورد حمله قرار گرفت و شاهد درگیری بود که طی آن یک افسر پلیس به شهادت رسید و این ششمین حمله تروریستی در دو سال اخیر است!

اگرچه داعش مسئولیت حادثه کرمان را بر عهده گرفت، اما یکی از نظریه های اولیه این بود که منبع حادثه کرمان اسرائیل بوده است. نظریه پردازان از این مثال استفاده کردند که گویا قاتل اصلی صهیونیسم است و داعش مسئولیت قتل را بر عهده گرفت تا مقصر واقعی از پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی در امان باشد. آنها معتقد بودند که اسرائیل پس از متحمل شدن خسارات متعدد در جنگ با غزه، دست به ترور زده و می خواهد از این روش برای حمله به کشورهای حامی مقاومت مانند ایران، لبنان، عراق و یمن استفاده کند.

جیش العدل نیز مسئولیت حمله امروز (چهارشنبه) به پاسگاه راسک را بر عهده گرفت. اما صرف نظر از اینکه چه دست‌ها و رژیم‌هایی از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و کار را برای آن‌ها سخت می‌کنند، سوال این است که چه کسی مسئولیت چنین آسیب‌هایی به امنیت داخل کشور را بر عهده خواهد گرفت؟

چند وزیر، چند رئیس جمهور و چندین مقام سیاسی و امنیتی در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند و روز به روز بر تراکم اخبار ناامنی در لیست خبری افزوده می شود. صرف نظر از اینکه نمایندگان شورای اسلامی در حال آماده شدن برای انتخابات هستند، جز پیام تسلیت به بازماندگان و قرائت سخنرانی غرا در صف و نشان دادن پاسخ تند و انتقام چه کرده اند؟ كميسيون امنيت ملي از كجا مي تواند مانع تامين امنيت ملي شود؟ در مورد علل این حادثه چه سؤالاتی پرسیده شد، چه کسانی به آن سؤالات پاسخ دادند، چه پاسخ هایی قانع کننده بود و چه کسانی مسئول نداشتن پاسخ قانع کننده بودند؟

مردم قدرت را درک می کنند. حتی اگر روی بیلبورد نباشد

روز جمعه، روز تشییع شهدای حمله تروریستی کرمان، زمانی که مردم در مسجد امام علی(ع) تجمع کردند و در میان اظهارات این افسر نظامی شعارهای انتقام سر دادند. جواب شنیدند: انتقام این شهدا قبل از شهادت گرفته شده است. اگرچه درک این عبارت دور از ذهن و ایدئولوژی داعش برای رژیم صهیونیستی نیست، اما زخم های بسیاری بر جمهوری اسلامی وارد شده است و هر کدام انگیزه کافی برای آسیب رساندن به این کشور و این مردم را دارند، اما نمی توانند پاسخ قانع کننده برای خانواده های داغدار

«پاسخ» و «انتقام» دو واژه کلیدی هستند که اگرچه هویت آنها زمینه ساز حوادث تلخ و ناگواری مانند هواپیمای اوکراینی شده است. اما همچنان یک تقاضا در ذهن بخش قابل توجهی از جامعه ایران وجود دارد. بسیاری از خانواده های شهدای حادثه تروریستی کرمان وقتی نفس حرف زدن را پیدا کردند از این انتقام گفتند. اما نه جامعه و نه خانواده ها در مورد تصمیم دولت پاسخی دریافت نکرده اند.

به دلیل مخفی بودن برخی عملیات ها، گزارش و بوق زدن اقدامات نه ممکن است و نه منطقی، اما افکار عمومی جامعه را نمی توان با این توجیه قانع کرد. در روزهای اخیر برخی مدعی شده اند که منشأ برخی حوادث منطقه انتقام و پاسخ جمهوری اسلامی بوده است. به عنوان مثال، برخی گروه ها ترور مسعود الرحمن، رهبر گروه سپاه صحابه پاکستان را بخشی از انتقام ایران معرفی کردند.

صحابه بزرگترین گروه تکفیری ضد شیعه در پاکستان است و گفته می شود با گروه های تکفیری و تروریستی مانند القاعده، طالبان پاکستانی و شاخه خراسان داعش در ارتباط است و بیشترین نقش را در خشونت های ضد فرقه ای و فرقه ای ایفا کرده است. -شیعه در پاکستان. و افغانستان در چهار دهه اخیر.

این گروه ها در ادامه نوشتند: «به نظر می رسد چندی پس از حادثه تروریستی کرمان، هم ماموران و هم دستان آلوده به خون کرمان دستگیر شدند و مغزهای آغشته به خون مردم کرمان در حال انجام است. مجازات شد.”

ترور فرمانده ارشد داعش در عراق و برکناری مقام اسرائیلی مسئول دفتر موساد ایران از جمله مواردی است که به صورت غیررسمی به عنوان پاسخ ایران مطرح شده است. اما به نظر می رسید که این غیر رسمی بودن و عدم پاسخگویی به افکار عمومی و خانواده های قربانیان باعث ایجاد شکاف در باور جامعه به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی شده است.

همه اینها در حالی است که کارشناسان منطقه اعلام کرده اند که این موارد ربطی به ایران نداشته و کار سیستم امنیت داخلی خودش بوده و اگر جمهوری اسلامی می خواهد برای انتقام جویی قدمی بردارد باید این کار را انجام دهد. عمل. بله، به تنهایی. البته واضح است که به دلیل محرمانه بودن برخی عملیات ها، گزارش و زنگ خطر از اقدامات ممکن و منطقی نیست، اما افکار عمومی جامعه را نمی توان با این توجیه قانع کرد و هر اقدام و حادثه ای را بازگو کرد. در منطقه برای گرفتن “انتقام”. مردم به این بلوغ رسیده اند که «اقتدار»، «امنیت» و «بازدارندگی» را درک کنند. حتی اگر در بیلبوردها ظاهر نشود و تیتر اخبار نشود.

کی جیغ زد؟

شما پسر حزب اللهی را به گوشه ای از رینگ انداخته اید، جواب نمی دهید، به موقع اقدام نمی کنید. فقط جیغ! کی جیغ زد؟ در سالگرد شهادت حاج قاسم، تصویری از حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان منتشر شد که گفت: حادثه هواپیمای اوکراینی معادل عملیات جعلی عین الاسد بود. وقتی کاری را که باید انجام ندهی، خداوند آن را هم در بشقاب تو می گذارد. شما نمی دانید که سیلی شما چه تأثیری دارد، چه مردم و اتاق فکری را ترسانده است. اما وقتی سیلی میزنی محکم بزن جوری نوازش نکنید که همه بفهمند و هیچکس نفهمد که انتقام سختی نبود و همه مسئولان می گویند نبود (جواب سخت).

قاسمیان سپس به آیه 14 سوره توبه قرآن اشاره کرد که می فرماید: «شما با آن کافران پیکار کنید تا خداوند عذابشان کند و در دست شما خوارشان کند و شما را منصور کند و بر آنها چیره شوید و دلهایشان را شفا دهید. با درد) و اندوه) گروهی از مؤمنان (برای پیروزی و پیروزی بر کافران). وی ادامه داد: باید به گونه ای عمل کرد که جگر مؤمنان سرد شود وگرنه غمگین می شود و (مؤمن) دیگر سرمایه اجتماعی و نظام آنها نخواهد بود. این چیزی است که باید ترسید. او (مؤمن) کار دیگری می کند که صحت آن معلوم نیست. شما پسر حزب اللهی را به گوشه ای از رینگ انداخته اید، جواب نمی دهید، به موقع اقدام نمی کنید. فقط جیغ بزن! کی فریاد زد؟”

هرچند اظهارات قاسمیان در این مدت با انتقاداتی همراه بوده است، اما به نظر می رسد او صدای بخشی از جامعه را می شنود که چند سالی است در انتظار تصمیم گیری برای انتقام است و نگاهش را بین اخبار روز و اخبار روز می چرخاند. شب. . برای دیدن و دانستن خون ریحانه سلطانی‌نژاد، دختر کاپاش، صورتی با گوشواره‌های قلبی، 93 شهید حادثه کرمان و ده‌ها شهید دیگر که در سال‌های اخیر بی‌گناه کشته شده‌اند، بر زمین نمانده است.

دستگیری همدستان در اجرای عملیات تروریستی اولین و اساسی ترین کار ممکن است. گام اصلی، پاسخگویی مسئولان است که باید برای آسیب های امنیتی چاره اندیشی کنند و البته تصمیم جمهوری اسلامی در موضوع «پاسخ به دشمنان» را روشن کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.