افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
5

تکرار سخنان ضدانقلاب با ژست انقلابی!

  • کد خبر : 165074

محمد قوچانی فعال رسانه ای اصلاح طلب و محمدصادق کوشکی تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه ویژه خبری به بحث و تبادل نظر درباره رقابت انتخاباتی پرداختند. به گزارش فارس، محمد قوچانی فعال رسانه ای اصلاح طلب و محمدصادق کوشکی تحلیلگر سیاسی در برنامه ویژه خبری به بررسی موضوع رقابت های انتخاباتی پرداختند. محمد قوچانی فعال […]

مناظره چالشی محمد قوچانی و صادق کوشکی زنده: تکرار سخنان ضد انقلاب با ژست انقلابی!محمد قوچانی فعال رسانه ای اصلاح طلب و محمدصادق کوشکی تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه ویژه خبری به بحث و تبادل نظر درباره رقابت انتخاباتی پرداختند.

به گزارش فارس، محمد قوچانی فعال رسانه ای اصلاح طلب و محمدصادق کوشکی تحلیلگر سیاسی در برنامه ویژه خبری به بررسی موضوع رقابت های انتخاباتی پرداختند.

محمد قوچانی فعال رسانه ای اصلاح طلب در ابتدای برنامه ویژه خبر گفت: برای گرم شدن فضای انتخابات به عوامل دیگری غیر از احزاب سیاسی نیاز داریم که در ادامه به آنها اشاره می کنم. اساساً به نظر من تفاوت جمهوری اسلامی با رژیم پهلوی در بحث انتخابات بود.

و افزود: در بعد سیاسی آنچه ما را متمایز می کند، نهاد انتخابات است. ما در گذشته با رژیمی مواجه بودیم که مبتنی بر کودتا بود، یعنی هم بقا و هم تداومش با کودتا به وجود آمد. اما در جمهوری اسلامی با حکومتی روبرو هستیم که مشروعیت خود را از انقلاب می‌گیرد و این انتخابات است که این نظام را تداوم می‌بخشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر در مقایسه با رژیم گذشته نگاه کنیم، در آن زمان یک حزب واحد ایجاد شد و حتی مسخره دموکراسی که ایجاد شد از همان لحظه سقوط آن نظام سیاسی شنیده شد. آنچه جمهوری اسلامی را در 45 سال گذشته حفظ کرده، وجود نظام رقابتی بین دو جناح سیاسی بود. اما این موضوع امروز بسیار ضعیف شده است، این خطر جدی وجود دارد که این رقابت معنای خود را از دست بدهد.

کوشکی: دوره اصولگرایی و اصلاح طلبی تمام شده است

محمدصادق کوشکی همچنین گفت: رقابت زمانی واقعی می شود که مردم برای حل مشکلات جامعه با راهکارهای متعدد مواجه شوند، یعنی ببینند جریان های مختلف در صدد رفع مشکلات هستند. اگر جریان های سیاسی راه حلی برای مشکلات مردم نداشته باشند به آن رقابت نمی گویند و ما این موضوع را اشتباه برداشت کرده ایم. دوره اصولگرایی و اصلاح طلبی هم تمام شده است.

وی افزود: مشکل این است که جریان های سیاسی اغلب نتوانسته اند راه حلی برای حل مشکلات مردم پیدا کنند. زیرا اکثر جریان های سیاسی افرادی هستند که به دنبال قدرت هستند و نه افرادی که به دنبال حل مشکلات هستند.

محمد قوچانی نیز گفت: اصولاً این درست است، اما فقط یک طرف ماجرا است. یعنی فقط در مورد احزاب سیاسی صحبت کنیم. چرا احزاب سیاسی ما در کشور رشد نکرده اند. به نظر من یک مانع ساختاری برای رشد احزاب سیاسی وجود دارد که مانع از آن می شود که احزاب نمایندگی واقعی مردم را داشته باشند. به نظر من مهمترین نقص نظام انتخاباتی حزبی کشورمان است.

و افزود: مردم شهرهای کوچک که بخش بزرگی از کشور را نمایندگی می کنند هنوز وارد بحث حزبی نشده اند. شاید اکنون زمان آن رسیده است که جریان های سیاسی به جریان های تکامل یافته تری تبدیل شوند.

صادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: من همین الان از آقای گوچانی می پرسم آیا حزب شما از معرفی نامزد برای همه حوزه های انتخاباتی منع شده است؟ خیر منعی ندارد زیرا حزبی که او به آن تعلق دارد به شدت بسته و محدود است.

وی افزود: شاهد اتفاقاتی با گرایش های مختلف در جریان های سیاسی هستیم و ممکن است نسل جوان برنامه های زیادی برای فضای سیاسی کشور داشته باشد. برنامه ها باید با هم رقابت کنند تا مردم بدانند اگر می خواهند مشکل آب را حل کنند بدانند که گروه الف مشکل را حل می کند یا گروه ب در رقابت بین برنامه ها افراد حذف می شوند.

قوچانی: تکرار سخنان ضد انقلاب با ژست انقلابی هنر نیست، عوام فریبی است.

گوچانی همچنین گفت: به طور کلی صحبت از نمایش دردی از مردم دوا نمی کند. ما نباید اقناع را در انتخابات رها کنیم. تکرار سخنان ضد انقلاب با ژست انقلابی هنر نیست، عوام فریبی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در بسیاری از کشورها میزان مشارکت کمتر از 50 درصد است، اما انتظار این است که در جمهوری اسلامی که مشوق دموکراسی است، آمار بالاتر باشد و این آمار و رقم فعلی نگران کننده است.

گوچانی تاکید کرد: اینکه طرفین را مخالف مشارکت می دانند درست نیست. جریان های سیاسی نسل های جدیدی را ایجاد می کنند، یعنی جریان هایی که می توانند افراد جدید منتقد آن حزب را تولید کنند.

کوشکی: کار سیاسی یعنی گوش نکردن به حرف مردم و جامعه

کوشکی افزود: نیاز به افزایش مشارکت در انتخابات است و احزاب نباید از بالا به پایین نگاه کنند. چرا یک عضو حزب باید بگوید هر تحول جدیدی باید در درون حزب شکل بگیرد و این حرف ها مردم را دلسرد کند؟

و افزود: شاید این گرایش ها نمی خواهند در احزاب خود شکل بگیرند، زیرا به صورت دیکتاتوری به این موضوع می پردازند. فردی منتسب به آنها به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و همان شخص علاقه ای به شنیدن حرف های مردم نداشت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: کار سیاسی یعنی به حرف مردم و جامعه گوش نکنیم و فقط به فکر احزاب خود باشیم. یک نفر باید به مجلس بیاید، فکری داشته باشد و بگوید مثلاً مشکل بورس حل می شود یا خیر؟

قوچانی: بهترین مسیر برای رقابت و مشارکت سیاسی، نظام حزبی است

گوچانی در ادامه گفت: بهترین مسیر برای رقابت و مشارکت سیاسی، نظام حزبی است. از منظر علوم سیاسی، فردی که شایسته است به مرور زمان و بر اساس یک نظم خودجوش به اندازه کافی رشد می کند که در احزاب سیاسی فعالیت کند.

و افزود: اعتقاد من این است که احزاب مردمی بیش نیستند و برخاسته از مردم هستند. ممکن است در همه سطوح درگیری های سیاسی وجود داشته باشد اما اگر شفافیت وجود داشته باشد همه این مسائل حل می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در همه احزاب فعلی افرادی هستند که از دورترین شهرها می آیند و حتی بیشتر از افرادی که در تهران بزرگ شده اند اظهار نظر می کنند و عمل می کنند.

کوشکی: اگر داشتن شناسنامه به معنای عضویت در حزب دوندگان است، من افتخار می کنم که شناسنامه ندارم.

کوشکی در ادامه تاکید کرد: در دنیای سیاسی افتخار می کنم که هیچ شناسنامه ای ندارم و مقامم معلمی و ارائه دهنده علم است. اگر شناسنامه عضویت در حزب باشد، افتخار می کنم که شناسنامه ندارم.

وی افزود: برای افزایش حضور در انتخابات باید در انتخابات صداقت داشته باشیم یعنی نامزدها منابع مالی خود را شفاف کنند. اگر مشخص شود و مردم متوجه سالم بودن این منابع مالی شوند، تشویق می شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به عدم ارتباط جوانان با احزاب گفت: ما با نسلی از جوانان روبرو هستیم که احزاب با آنها ارتباط برقرار نمی کنند.

قوچانی: ما منکر اصل نظارت بر انتخابات نیستیم و قانون را زیر سوال نمی بریم

محمد قوچانی، فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: چه اصراری وجود دارد که خودمان را ریشه کن بدانیم. با مطالعه تاریخ جایگاه خود را پیدا کردیم. در سیاست آنچه او می گوید فراتر از پوپولیسم است: انکار احزاب سیاسی همان پوپولیسم است.

و افزود: اگر حزبی باشد و مسئولیت نامزدهای انتخاباتی را بر عهده داشته باشد، رای ما قابل پیگیری است و اگر حزب نباشد، سلبریتی ها می توانند رای دهند.

این فعال رسانه ای اصلاح طلب تاکید کرد: در نظام حزبی، احزاب میدان بازی دارند و بر اساس آن رقابت بین احزاب، همه فعالیت های اشخاص حقوقی قانونی است. ما منکر اصل نظارت بر انتخابات نیستیم و قانون را زیر سوال نمی بریم.

محمدصادق کوشکی اظهار داشت: اگر خدمت به مردم پوپولیستی است، افتخار می کنیم که پوپولیست هستیم، انقلاب اسلامی آمد تا این اشرافیت ها را از بین ببرد.

این تحلیلگر سیاسی در پایان تاکید کرد: این افراد می ترسند که مردم آنها را رها کنند و دیگر به حرف آنها گوش ندهند. مردم آنها را انتخاب می کنند و منتظر دستور آقای گوچانی نمی مانند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.