افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

تو مرا دوست داری، من تو را دوست خواهم داشت

  • کد خبر : 323999
تو مرا دوست داری، من تو را دوست خواهم داشت

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغی، آیت الله اعظمی مظاهری در درس اخلاق با موضوع «انسان در قرآن» به تشریح و تبیین آیه «فدخلی فی آبادی» در پایان سوره مبارکه فجر می پردازد. وی معنای این آیه را هدف خلقت انسان بیان می کند و سپس با اشاره به انواع لذت های مشترک […]

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغی، آیت الله اعظمی مظاهری در درس اخلاق با موضوع «انسان در قرآن» به تشریح و تبیین آیه «فدخلی فی آبادی» در پایان سوره مبارکه فجر می پردازد.

وی معنای این آیه را هدف خلقت انسان بیان می کند و سپس با اشاره به انواع لذت های مشترک بین انسان و حیوان، امتیاز انسان را برای برخورداری از لذات معنوی می داند. و معتقد است وقتی زندگی سرشار از لذت های معنوی باشد، فواید و نتایجی دارد. گزیده ای از سخنان آیت الله اعظمی مظاهری را در ادامه می خوانید:

معنی فدخولی فی عبادی/ عاشقت می شوم

خداوند به انسان خطاب کرده است: یک قدم بردار، من ده قدم برمی دارم. یک قدم بیا من هزاران پله خواهم آمد. دوستم داری، من عاشقت می شوم، دوستت دارم. انسان می تواند به جایی برسد که از خدا راضی باشد و خدا از او راضی باشد. آن وقت به مقامی می رسی که قرآن می فرماید: این جمله چیست؟ یکی از معانی آن این است که در روز قیامت نزد چهارده معصوم (علیه السلام) است و وقتی به بهشت ​​می رود در خدمت آنان است. اما معنای دیگر این است که در این دنیا در محضر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیتش، در محضر امیرالمؤمنین (ع) و در محضر امام عصر است.

آفرینش انسان عجیب است، زیرا او برای هدایت آفریده شده است: «یا آیات النفس الممتمئنا، به سوی پروردگارم بازگرد، راضی، وارد عبادت شو و وارد بهشت ​​شو». در میان بندگان من بیا، به بهشت ​​من بیا. این بهشت ​​با بهشت ​​مردم فرق دارد و غیر از بهشت ​​عمومی، بهشتی است که انسان در آن با خدای متعال است. بنابراین این آیه مختص به آخرت نیست، بلکه صاحب روح امن در دنیا و نیز هنگام مرگ، در برزخ و قیامت می تواند در زمره بندگان خاص خدا قرار گیرد و در محضر اهل بیت باشد. al. -طعمه (ع).

فایده زندگی در لذت های معنوی نهفته است.

خوشا به حال کسانی که در مسیر معنویت قرار می گیرند و لذت های آن را می چشند و این لذت های به ظاهر معمولی برایشان بزرگ می شود. آن که از نماز و عبادت لذت می برد، کم کم به جایگاهی می رسد که می گوید: ما فقط تو را می پرستیم و بس، جز تو از احدی یاری نمی جوییم.» (فاتحه، 5) می فهمد که خداوند در سخنانش با او صحبت می کند. زبان او را اجابت می کند و می فهمد که خداوند دو رکعت نماز می خواند، اما ما برای چشیدن این لذت ها آفریده شده ایم هفتاد یا هشتاد سال زندگی در این دنیا چه فایده ای دارد؟

وقتی زندگی سرشار از لذت های معنوی باشد، فواید و نتایجی دارد. به قول بابا طاهر: «خوشا به حال آنان که یاریشان الله است / کارشان بر حمد و سخنان خداست / خوشا به حال آنان که همیشه در نمازند / بهشت ​​جاویدان بازارشان است».

وقتی می گوید: همیشه در نمازند، به این معنا نیست که شبانه روز نماز می خوانند. بلکه یعنی خوشا به حال کسانی که در هر شرایطی خدا را یاد می کنند. و رضایت خود را در نظر می گیرند.

منبع: ایکنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=323999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.