افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

توییت: پرسپولیس هم با داوری خیلی ضرر کرد/ پرسپولیس زودتر حق قهرمانی داشت – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 292412
توییت: پرسپولیس هم با داوری خیلی ضرر کرد/ پرسپولیس زودتر حق قهرمانی داشت – پرسپولیس نیوز

فرشاد پیوس درباره قهرمانی پرسپولیس گفت: اگر بخواهیم در مورد داوری صحبت کنیم، می توان گفت پرسپولیس در مسابقات قبلی هم با داوری ضرر زیادی کرد. فرشاد پیوس که فصل گذشته داماش را از لیگ دو به لیگ یک رسانده بود، در این فصل هدایت سپیدرود رشت را برعهده گرفت اما اسفندماه گذشته از این […]

فرشاد پیوس درباره قهرمانی پرسپولیس گفت: اگر بخواهیم در مورد داوری صحبت کنیم، می توان گفت پرسپولیس در مسابقات قبلی هم با داوری ضرر زیادی کرد.

فرشاد پیوس که فصل گذشته داماش را از لیگ دو به لیگ یک رسانده بود، در این فصل هدایت سپیدرود رشت را برعهده گرفت اما اسفندماه گذشته از این تیم جدا شد و راهی شهرداری ماهشهر شد تا این تیم را به لیگ یک برساند او نتایج بسیار خوبی کسب کرد و در آستانه صعود به لیگ یک قرار گرفت اما در دیدار پلی آف مقابل شهرداری نوشهر شکست خورد تا از صعود به لیگ برتر بازماند.

ستاره سال های طولانی پرسپولیس امروز در گفتگویی از دوران حضورش در سپیدرود و شهرداری صحبت کرد و همچنین نکاتی را در خصوص قهرمانی پرسپولیس در این فصل از رقابت های لیگ برتر و جنبه های فرعی و اتفاقات رخ داده در این دوره از مسابقات عنوان کرد. مهمانی. .

گفتگو با پیو را در ادامه می خوانید:

* ابتدا از حضورتان در شهرداری صحبت کنید. شما شانس خوبی برای صعود داشتید اما در پلی آف شکست خوردید.
در این هشت هفته که در تیم بودیم فقط دو گل خوردیم و بهترین خط حمله و دفاع را داشتیم. ساختار دفاعی ما خیلی خوب بود. زمانی که به این تیم پیوستم با تیم اول 9 امتیاز و با تیم دوم 7 امتیاز اختلاف داشتیم اما با تلاش بچه ها، کادرفنی، مدیریت باشگاه و همه مردم خوب ماهشهر توانستیم. برای رسیدن به هدفمان تیم ما چهارم جدول بود و با توجه به اختلاف امتیازی که داشتیم هیچکس فکر نمی کرد به این سطح بالا برسیم اما می دانستیم که تیم پتانسیل بالایی دارد و می تواند صعود کند.

* بازی رفت پلی آف را مقابل شهرداری نوشهر برده بودید و برتری داشتید. چه اتفاقی افتاد که در بازی برگشت در خانه حریف شکست خوردی؟
اتفاقاً به نظر من در نوشهر بازی خود را نباختیم و در خود امیدیه شکست خوردیم. در ماهشهر زمین مناسبی نداشتیم و شرایط میزبانی هم مهیا نبود و به همین دلیل در امیدیه بازی کردیم. در این شرایط هواداران ما برای تماشای بازی باید یک ساعت پیاده روی می کردند. اگر در ماهشهر بازی می کردیم بیش از سه گل می زدیم. البته در امیدیه عملکرد خوبی داشتیم اما آنها یکی از گل های ما را دریافت نکردند و داور هم پنالتی نگرفت، بنابراین فکر می کنم در آن دیدار هم از کمک محروم شدند. فکر می کنم ما مستحق برد بودیم و تیم ما شایسته صعود بود.

*در ضربات پنالتی هم اشتباه عجیبی داشتی و چهار پنالتی را از دست دادی!
“در تمام مدتی که اینجا بودیم، ضربات ایستگاهی، شروع مجدد و پنالتی را تمرین کردیم. پنج پنالتی ما در این بازی جزو بهترین پنالتی‌ها بودند. خیرالله وایسی هشت سال تمام پنالتی‌هایش را زد، اما او از دست داد. من فکر می کنم بچه ها در این مسابقه استرس داشتند و از طرف دیگر به نظرم داور باید بازی را متوقف می کرد، اما داور گفت: بازی نباید انجام شود یک تیم چهار پنالتی گرفته است و فکر می کنم دلیل آن استرس زیاد بازیکنان و لیزر بود.

* تا اسفند در سپیدرود بودید. چه شد که از این تیم رفتی؟
سپیدرود شرایط خوبی داشت و با تیم خوب و هوادارانی که داشتیم به مقام اول رسیدیم و شک نکنید اگر آنجا می ماندیم این تیم صعود می کرد. همچنان با مدیریت باشگاه سپیدرود در ارتباط هستم و رابطه خوبی با هم داریم اما مشکلاتی وجود داشت که ادامه همکاری را غیر ممکن کرد.

* فکر می کنی ماندن در سپیدرود برایت مفید باشد؟
اپیزود به این شکل پیش رفت و اتفاقاً به نظرم حضور در ماهشهر برای من خیلی خوب بود، چون با توجه به عملکرد خوب ما، اکنون 5-6 تیم از لیگ یک و لیگ دو به من پیشنهاد داده اند که با آنها جلسه داشته باشم. انشاءالله در هفته های آینده بهترین تصمیم را بگیرید.

* فکر می کنید چرا گردش مالی مربیان در لیگ ایران به خصوص در رده های نوجوانان اینقدر زیاد است؟
متأسفانه ما شبیه کشورهای عربی شده ایم و تا زمانی که تیمی نتواند نتیجه بگیرد، توپ را در خانه مربی می اندازیم. من فکر می کنم مدیران همه باشگاه ها باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشند و عجله نکنند تا مربیان بتوانند کار خود را انجام دهند.

* پرسپولیس در شرایطی قهرمان شد که گل قهرمانی این تیم با اعتراضات زیادی همراه بود. در مورد این قهرمانی صحبت کنید.
اگر بخواهیم در مورد داوری صحبت کنیم، می توان گفت پرسپولیس در دیدارهای قبل هم خیلی از قضاوت را باخت. فوتبال همین است. یک روز مارادونا با دستش گل زد و آرژانتین قهرمان شد و حالا فقط شایعه باقی مانده است. من نمی توانم در مورد آن صحنه نظر بدهم و کارشناسان باید بگویند آفساید بود یا نه، اما فکر می کنم پرسپولیس فوتبال خوبی ارائه کرد.

* با توجه به اینکه پرسپولیس تا چند هفته اخیر در رده دوم قرار داشت، فکر می کردی بتواند قهرمان شود؟
پرسپولیس امتیازات زیادی را از دست داده بود اما توانست به شرایط ایده آل برسد و از تمام عرصه های زمین در مسابقات خود استفاده کند و پیروز شود. این تیم توانمند بود و از همه مهمتر هیچ یک از اعضای تیم کنار گذاشته نشدند. هر تیمی که در کنار زمین بماند نمی تواند توانایی های خود را در زمین نشان دهد. تیم های رقیب در حاشیه ماندند و با صحبت از داوری و … نتیجه ای نگرفتند اما پرسپولیس با مدیریت خوب و همدلی توانست به مقام قهرمانی برسد. در پرسپولیس نه مربی و نه بازیکنان به دنبال حاشیه نبودند و این ماجرا بسیار تاثیرگذار بود. پرسپولیس قبل از این هم حق قهرمانی داشت.

* نقش یحیی گل محمدی در این قهرمانی را چقدر می شناسید؟
یحیی مربی بزرگی است و قطعا در این مسیر موثر بود. مطمئناً اگر یحیی بازیکنان خوبی مثل نیم فصل دوم داشت، می توانست در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشد تا تیم زودتر به مقام قهرمانی برسد. باز هم تاکید می کنم که یحیی مربی خیلی خوبی بود و بچه ها او را دوست داشتند اما چون باشگاه تعطیل بود و نمی توانست پول خوبی به بچه ها بدهد یا بازیکن خوبی جذب کند خسته بود. البته نباید کار اسمار و بازیکنان را دست کم گرفت. اسمار هم مربی خوبی بود. او دستیار یحیی بود و در این مسیر پیشرفت خوبی داشت و از طرفی بچه ها خیلی با انگیزه بودند و با جان و دل برای قهرمانی جنگیدند.

* نظرت در مورد حواشی این تورنمنت و اظهارات اعضای تیم رقیب مبنی بر حمایت از پرسپولیس چیست؟
من برای همه تیم ها و رقبا احترام زیادی قائل هستم، اما مربی هر چقدر هم از نظر علمی خوب باشد و تیمش تاکتیکی باشد، اگر در کنار زمین بیاید و تمرکز بازیکنان را به هم بزند موفق نخواهد بود. بازیکنان به نیمکت نگاه می کنند تا ببینند آیا باید سر و صدا کنند و با داور صحبت کنند و پرخاشگر باشند یا آرام باشند. همین عامل باعث شد رقبای پرسپولیس نتوانند تمرکز و نتیجه بگیرند و از تیم خاصی حمایت نشود. رقبای پرسپولیس بازیکنان خوبی داشتند و حتی برخی از بازیکنانشان گرانتر از پرسپولیس بودند اما تمرکز نداشتند که باعث شد پرسپولیس از این تاکتیک استفاده کند. همه رقبا شرایط و امکانات خوبی داشتند اما کم تجربه بودن برخی مربیان باعث این حواشی شد و پرسپولیس با مدیریت خوب توانست قهرمان شود.

* نظرت در مورد ادامه همکاری با اسمار ویرا چیست؟
او مربی خوبی است و دانش خوبی دارد. اگر باشگاه بخواهد مربی خارجی دیگری بیاورد یکی دو ماه زمان می برد. عثمر حد و مرز نداشت، سرش را در کفش خودش بود، برد یا باخت، با احترام صحبت می کرد و همیشه حواسش به رسانه ها بود. او مربی حرفه ای بود و از نظر روحی هم خوب بود، مخصوصا اینکه بازیکنان ایرانی هم احساساتی هستند و حضور او هم به آنها کمک می کند. اگر مدیریت باشگاه با عثمار بماند 50 تا 60 درصد راه انجام می شود.

* مجتبی محرمی چند روز پیش در مصاحبه ای گفته بود ضربه او به جمال شریف در بازی ایران و ژاپن، حرکتی بود که روی شما تمرین شده بود. داری درباره این صحبت می کنی؟
نمی دانم چرا مجتبی این حرف را زد. مگر می شود آدم در بازی شبانه بنشیند و بگوید: فرشاد، پایت را باز کن، من به پای داور ضربه می زنم؟ (می خندد) مجتبی احتمالاً می خواست مصاحبه اش خنده دار باشد و شوخی می کرد. اصلا اینطور نبود و همه حواسمان به بازی بود و دنبال خطوط کناری نبودیم. این مرز خودش به وجود آمد. در شب بازی به دنبال راهی برای گلزنی و مهار بازیکنان حریف بودیم. مجتبی جوک سال را گفت.

دقیقا در آن صحنه چه اتفاقی افتاد؟
وقت اضافه بود که داور خطای نادر محمدخانی را گرفت. در آن صحنه همه به سمت داور دویدیم، چرا روی تو خطا می کنند و اخراجت می کنند؟ در آن جمعیت توسط جمال شریف، داور مسابقه محاصره شده بودیم و پایم در حالت عادی قرار داشت که مجتبی محرمی به جمال شریف ضربه ای به پایم زد. برگشت و به من نگاه کرد و با توجه به اینکه من به او نزدیک بودم و محرمی دور بود، فکر کرد او را زده ام. یک بار به من کارت قرمز داد. تعجب کردم و بلد نبودم انگلیسی صحبت کنم و فقط میپرسیدم چی شده؟ وقتی از زمین خارج شدیم در رختکن متوجه شدیم که کرمانی صورت جمال شریف را هم سوخته است. ما آن صحنه را ندیدیم و بعد متوجه شدیم که چک دریافت کرده و صورتش را خراشیده است. بعد از آن شب محروم شدیم. البته فکر می کنم وقتی چند بازیکن ما را چند سالی محروم کردند می خواستند تیم ایران را ضعیف کنند.

* یکی از بازیکنان تیمت گفت بعد از اخراج گفتی من نیستم و مجتبی محرمی هم گفت مردم را نفروش.
بدون خنده). ما انگلیسی نمی دانستیم، بنابراین هیچ کس نمی توانست صحبت کند. من نمی دانستم مجتبی ضربه زده است و ابتدا فکر می کردم کرمانی ضربه داور را به پای من زده است. بعد در رختکن مجتبی گفت: زدمش. وگرنه اون موقع هیچ کدوممون بلد نبودیم انگلیسی حرف بزنیم. با حرکات دست صحبت می کردیم.

*بعد از اینکه متوجه شدید با آقای محرمی صحبت نکردید؟
گفتم پسر خوب چرا مرا زدی؟ گفت: پاهایت را زدم تا دلم خنک شود. صبح متوجه شدیم که یک سال محروم شدیم. یک سال از بهترین دوران ورزشی من به خاطر آقای محرمی عزیز که خیلی دوستش دارم از دست رفت. البته هنوز با هم در ارتباطیم و خیلی دوستش دارم.

*پس از آن هرگز جمال شریف را ندیدی تا در این مورد صحبت کنی؟
اتفاقا جمال شریف به مسابقه خداحافظی من آمد و گفت اشتباه کردم و به تو کارت دادم. ما فیلم ها را برایش فرستادیم و او آنها را تماشا کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.