افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

تویوتاهای مونتاژ چین دارای مشکل شناسایی هستند وارداتی از چین به عنوان خودروی دست دوم.

  • کد خبر : 389205
تویوتاهای مونتاژ چین دارای مشکل شناسایی هستند وارداتی از چین به عنوان خودروی دست دوم.

امید محمدی; بازار: اخیرا یک شرکت جدید (نگین تندیس الماس) با کمک یک نمایندگی خودرو (اتو خسروانی) نسل جدید تویوتا کمری را معرفی کرد. خودروی سعید مدل 2025 و مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر با فناوری هیبریدی و قدرت 197 اسب بخار است. این کمری را می توان به عنوان نسل نهم معرفی […]

امید محمدی; بازار: اخیرا یک شرکت جدید (نگین تندیس الماس) با کمک یک نمایندگی خودرو (اتو خسروانی) نسل جدید تویوتا کمری را معرفی کرد. خودروی سعید مدل 2025 و مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر با فناوری هیبریدی و قدرت 197 اسب بخار است. این کمری را می توان به عنوان نسل نهم معرفی کرد. البته خودروی مذکور مانند سایر خودروهای وارداتی در چین مونتاژ و از این کشور به بازار داخلی آمده است.

واردات خودرو از چین می تواند به کاهش قیمت انواع خودرو در بازار این کشور کمک کند اما مشکلات جدیدی را برای مشتریان ایجاد می کند. زیرا خودروهای وارد شده در دور جدید واردات (از ابتدای دولت سیزدهم) توسط کشورهای بزرگ تولید نمی شود، به عبارتی این محصولات در چین مونتاژ می شوند و اغلب به سفارش چینی ها طراحی و تولید می شوند.

قطعات خودرو تویوتا مونتاژ شده در چین در بازارهای جهانی یافت نمی شود، یعنی برای تامین قطعات باید به چین بروید.

هشدار به مشتریان تویوتا

چندی پیش رسانه «بازار» در گزارشی به تفاوت کیفیت خودروهای ژاپنی مانند برند مزدا تولید کشور مذکور در مقایسه با چین پرداخت. اما ماجرای تفاوت کیفیت یا حتی تامین قطعات به همین جا ختم نمی شود چرا که اکثر خودروسازان دنیا در چین کارخانه تولید دارند و فقط برای این بازار محصولات تولید می کنند.

تویوتا کمری چندی پیش توسط شرکت نگین تندیس الماس به بازار ایران معرفی شد، در همان زمان برخی کارشناسان از متفاوت بودن قطعات این خودروها خبر دادند. به همین دلیل دانیال میلانی، کارشناس صنعت خودرو به بازار گفت؛ اگر شماره شناسایی یا VIN خودروهای چینی با آرم تویوتا را در وب سایت این خودروساز ژاپنی جستجو کنید، تویوتا آن را تشخیص نمی دهد.

این مشکل نشان می دهد که قطعات خودروهای تویوتا مونتاژ شده در چین در بازارهای جهانی یافت نمی شود، یعنی برای تامین قطعات باید به چین مراجعه کنید. در گذشته وضعیت واردات خودرو به گونه ای بود که شرکت سازنده برای خودروها گارانتی و لوازم یدکی ارائه می کرد. اما در شرایط کنونی تحریم های ظالمانه باعث شده است که «مونتاژکاران چینی» با سوء استفاده از این وضعیت، حتی به تامین قطعات و لوازم یدکی نیز تعهد چندانی نداشته باشند.

همانطور که این رسانه قبلا به مشتریان و متقاضیان خودروهای مزدا هشدار داده بود، اکنون به خریداران چینی تویوتا در مورد مشکلات آینده در تامین قطعات و لوازم یدکی این خودروها هشدار می دهد. شاید وقت آن رسیده است که وزارت حراست دولت چهاردهم با حضور انجمن واردکنندگان خودرو، آیین نامه اجرایی واردات خودرو را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

تویوتاهای مونتاژ شده در چین قطعات را از زنجیره تامین این کشور دریافت می کنند، بنابراین تفاوت کیفیت، دوام و عملکرد خودرو با محصولات تویوتا ساخت آمریکا، تایلند یا ژاپن بسیار متفاوت است.

تفاوت تویوتاهای چینی و ژاپنی چیست؟

چندین منبع خبری در سراسر جهان گزارش هایی مبنی بر تفاوت کیفیت مونتاژ خودروهای ژاپنی این کشور در مقایسه با سایر سایت های تولیدی جهان منتشر کردند. بررسی های خبرنگار این رسانه نشان می دهد تویوتاهای مونتاژ شده در چین قطعات یدکی را از زنجیره تامین این کشور دریافت می کنند، بنابراین تفاوت کیفیت، دوام قطعات و عملکرد خودرو با محصولات تویوتا تولید شده تفاوت زیادی دارد. در ایالات متحده، تایلند یا ژاپن. .

برخی رسانه ها معتقدند که می توان به خودروهای تویوتا مونتاژ شده در سایر کشورها (به جز چین) اعتماد کرد. زیرا ژاپنی ها نمی توانند استانداردها و استانداردهای مونتاژ خودرو در چین را آنطور که باید رعایت کنند.

بنابراین مشتریان تویوتا در کشور نباید از محصولات عرضه شده در سیستم فروش انتظار کیفیت خودروهای ژاپنی را داشته باشند.

تویوتاهای مونتاژ چین دارای مشکل شناسایی هستند وارداتی از چین به عنوان خودروی دست دوم.

خودروهای فرسوده ای به نام صفر کیلومتر.

یکی از مدیران ارشد صنعت خودرو که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار «بازار» اظهار داشت: خودروهای وارداتی از چین با برندهای اروپایی یا ژاپنی در چین باید مراحلی را طی کند که خودرو مانند دست دوم از کشور خارج می شود.

وی افزود: از آنجایی که طبق قوانین کشور چین خودروهای مونتاژ شده یا تولید شده توسط این خودرو مجاز به خروج از کشور به اندازه صفر کیلومتر نیستند، بنابراین نمایندگی ها باید خودروها را به صورت مستعمل از این کشور خارج کنند.

از آنجایی که خودروهای مونتاژ شده در چین به صورت کارکرده از این کشور صادر می شوند، طبیعتا مشمول گارانتی یا تامین قطعات حاصل از کار مونتاژ نمی شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.