افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

تولید 270 هزار شاخه گل زینتی در 11 طرح گلخانه ای اردبیل افتتاح می شود.

  • کد خبر : 190168
تولید 270 هزار شاخه گل زینتی در 11 طرح گلخانه ای اردبیل افتتاح می شود.

نوبخت اژدری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح توسعه شهرهای گلخانه ای استان اردبیل طرحی جامع محسوب می شود تا محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی، زمینه صادرات را نیز در اختیار فعالان این بخش قرار دهد. وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر 69 طرح در حوزه […]

نوبخت اژدری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح توسعه شهرهای گلخانه ای استان اردبیل طرحی جامع محسوب می شود تا محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی، زمینه صادرات را نیز در اختیار فعالان این بخش قرار دهد.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر 69 طرح در حوزه کشاورزی در استان اردبیل به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: این طرح ها با سرمایه گذاری 6.14 میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان افتتاح می شود.

7465 خانوار از ثمره طرح های گلخانه ای بهره مند می شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اشتغال مستقیم 431 نفر و اشتغال غیر مستقیم 721 نفر در این طرح ها خبر داد و گفت: 7 هزار و 465 خانوار از نتایج اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

اژدری از افتتاح 11 طرح گلخانه ای در استان همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: 9 طرح گلخانه ای در شهرک های به مساحت 6.10 هکتار علاوه بر تولید 270 هزار شاخه در حال افتتاح است. از گل های زینتی نیز بین 2000 تا 500 تن محصول گلخانه ای تولید و روانه بازار می شود.

وی از اشتغال مستقیم 9 نفر در این طرح با سرمایه گذاری یک میلیارد و 463 میلیون ریال خبر داد و ادامه داد: پروژه گلخانه ای خارج از شهرک ها با اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم 24 نفر و سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال افتتاح می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح پروژه های صنایع پایین دستی و تکمیلی از جمله بسته بندی، سردخانه، تغذیه دام و طیور، پنبه پاک کنی و آسیاب برنج خبر داد و خاطرنشان کرد: هفت طرح در این حوزه با ظرفیت 34 هزار و 250 تن و اشتغال 81 نفر آماده بهره برداری است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در حوزه آب و خاک پروژه های زیادی به ویژه سیستم های نوین آبیاری، استخرهای ذخیره آب و کانال های انتقال آب در حال راه اندازی است تا شاهد افزایش راندمان آبیاری باشیم. و تولید محصول

اژدری بیان کرد: 18 طرح با اشتغال زایی برای 200 نفر به صورت مستقیم از اجرای این طرح بهره مند شده اند و شاهد سرمایه گذاری 423 میلیارد ریالی در این حوزه هستیم.

سرمایه گذاری 76 میلیارد ریالی در بخش ماهیگیری و آبزیان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حوزه دام و طیور 12 طرح با ظرفیت تولید 2 هزار تن انواع فرآورده های دامی و طیور و اشتغال 41 نفر افتتاح می شود و یک میلیارد و 423 میلیون نفر نیز ایجاد می کنند. ریالی در این پروژه ها هزینه شود.

اژدری از بهره برداری از سه طرح در حوزه شیلات و آبزیان شامل پرورش ماهی سردابی، زالوی دارویی و پرورش ماهی قزل آلا جوان خبر داد و اظهار داشت: 76 میلیارد ریال در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

وی از افتتاح پنج پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری از جمله مهار سیلاب و پیشگیری از فرسایش خبر داد و گفت: برای این طرح ها 66 میلیارد ریال هزینه شده است.

اژدری همچنین به پروژه های افتتاح شده در حوزه امور عشایری اشاره کرد و افزود: 11 پروژه با هدف بهره مندی 3 هزار و 136 خانوار در این حوزه افتتاح می شود که هزینه این طرح ها 729 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خاطرنشان کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر مرکز تحقیقات کشاورزی شامل تکثیر بذر سیب زمینی و مخزن ذخیره آب به بهره برداری می رسد و در قالب این ها برای 18 نفر زمینه اشتغال فراهم می شود. . پروژه ها.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.