افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

تولید و فرآوری 13 هزار تن بذر گندم تر و خشک برای توزیع در ایلام

  • کد خبر : 411349
تولید و فرآوری 13 هزار تن بذر گندم تر و خشک برای توزیع در ایلام

حمیدرضا شکری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای طرح جدید کشاورزی تاکنون 13 هزار تن بذر گندم در 3 کلاس اصلاحی، مادری و تایید شده توسط سایت های شبکه تعاون روستایی تولید و فرآوری شده است. استان ایلام و بین کشاورزان توزیع می شود. وی افزود: چهار سایت فرآوری بذر […]

حمیدرضا شکری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای طرح جدید کشاورزی تاکنون 13 هزار تن بذر گندم در 3 کلاس اصلاحی، مادری و تایید شده توسط سایت های شبکه تعاون روستایی تولید و فرآوری شده است. استان ایلام و بین کشاورزان توزیع می شود.

وی افزود: چهار سایت فرآوری بذر متعلق به مدل های سامانه زراعی تعاون روستایی استان شامل حسن بربوتی ولیعصر، آبادگران طلایی، چناب دانه و شایسته نرگس فعال است و در این سایت ها 5 نوع بذر دیم از جمله دهدشت، کوهدشت وجود دارد. ، ساورز، پایا و زاگرس و علاوه بر آن 10 نوع بذر آبی مانند مهرگان، سارنگ، برات، آزادگان، اوج، آینه، جلال، چمران 2، خلیل و سیروان فرآوری می شود.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 313 هکتار از اراضی کشاورزان طرف قرارداد این شرکت ها شامل 2 هزار و 489 هکتار اراضی آبی و 822 هکتار دیم است، گفت: میزان بذر گندم تولیدی استان به حدود 26 هزار تن می رسد و نحوه بهره برداری در این چارچوب است. مدیریت بیش از 50 درصد بذر مورد نیاز استان تهیه و فرآوری شده است.

مدیرعامل تعاون روستایی ایلام افزود: علاوه بر این، تولید انحصاری چند رقم گندم در استان باعث شده تا ایلام بتواند بخشی از بذر گندم مورد نیاز 14 استان کشور را تامین کند.

شکری در پایان از تمامی متصدیان تعاونی های تحت پوشش خواست از این فرصت برای تهیه بذر مرغوب و انتخاب بذر مناسب بر اساس شرایط منطقه و توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان ها استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.