افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

تولید موفق کلاف گرم گرید 42CrMo4 در مجتمع فولاد مبارکه و صبا

  • کد خبر : 358381
تولید موفق کلاف گرم گرید 42CrMo4 در مجتمع فولاد مبارکه و صبا

به گزارش رکنا از اصفهان؛ غلامرضا سلیمی معاون بهره برداری فولاد مبارکه گفت: این گرید یکی از پرمصرف ترین گریدها در صنایع قطعه سازی و ماشین سازی است و با نام Mo40 شناخته می شود. این فولاد که در گروه فولادهای قابل عملیات حرارتی قرار می گیرد، به دلیل خواص مکانیکی وسیعی که در اثر […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ غلامرضا سلیمی معاون بهره برداری فولاد مبارکه گفت: این گرید یکی از پرمصرف ترین گریدها در صنایع قطعه سازی و ماشین سازی است و با نام Mo40 شناخته می شود. این فولاد که در گروه فولادهای قابل عملیات حرارتی قرار می گیرد، به دلیل خواص مکانیکی وسیعی که در اثر عملیات حرارتی ایجاد می شود، در قطعات انتقال نیرو، ساخت قالب های صنعتی، فنرهای برگ، ابزارآلات صنعتی و کشاورزی، سیلندرها و چرخ دنده ها استفاده می شود. علاوه بر این خاصیت سختی سطح و مقاومت در برابر سایش بالا، امکان استفاده از این گریدها در صفحات سایش و چرخ های زنجیره ای وجود دارد.

به گفته سلیمی، یکی از راهکارهای پنج گانه فولاد مبارکه در سه سال گذشته، استفاده حداکثری از ظرفیت های تولیدی با تمرکز بر تولید محصولات خاص با ارزش افزوده بالاتر بوده است و الحمدلله با تولید به موفقیت های ارزنده ای در این مسیر دست یافته ایم. بسیاری از محصولات که عمدتا وارداتی بودند. نکته حائز اهمیت در این فرآیند این است که فولاد مبارکه با انتقال تجربیات خود به سایر تولیدکنندگان داخلی، زمینه حرکت به سمت تولید محصولات تجاری را برای آنها فراهم می کند و همچنین تمرکز خود را بر تولید محصولاتی می گذارد که ارزش افزوده بیشتری را برای شرکت و کشور ، سرمایه گذاری ها، مطالعات و اقدامات گسترده ای انجام داده است.

وی تحقق این راهبرد را گام دیگری در مسیر ارتقای جایگاه فولاد مبارکه می داند. اگرچه این محصول قبلاً در دنیا تولید می شد، اما به دلیل تحریم ها امکان واردات آن وجود نداشت و با این دستاورد، کشور ما نیز به جرگه تولیدکنندگان این نوع محصولات خاص می پیوندد و واردات آن غیرضروری و به همین دلیل است. البته از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروز با این رویکرد محصول جدید 42CrMo4 که در صنعت پرکاربرد است در مجتمع فولاد مبارکه و صبا تولید شد که شایسته تلاش همکاران مجتمع صبا است شرکت فولاد و فولاد مبارکه از تمامی تلاش های انجام شده در جهت تحقق اهداف این شرکت و توسعه و سربلندی صنعت فولاد کشور تشکر و قدردانی می نماییم.

اصفهان/بهمن راعی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.