افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

تولید داخلی داروهای وارداتی با بستر نوآورانه فناوران کشور

  • کد خبر : 388959

به گزارش بازار، حمیدرضا معتصدی زاده سرخبیدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: در حال کار بر روی پلتفرم دارویی نوآورانه و ویژه در گروه خود هستیم که حدود 20 محصول بر روی این بستر در بازار جهانی دارد و هدف ما en Locate است. دو داروی وارداتی ما کمی تحقیق کردیم. وی با بیان […]

به گزارش بازار، حمیدرضا معتصدی زاده سرخبیدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: در حال کار بر روی پلتفرم دارویی نوآورانه و ویژه در گروه خود هستیم که حدود 20 محصول بر روی این بستر در بازار جهانی دارد و هدف ما en Locate است. دو داروی وارداتی ما کمی تحقیق کردیم.

وی با بیان اینکه تمرکز ما بر روی قرص های فریز شده است، گفت: این نوع دارو در کمتر از سه ثانیه در دهان حل می شود و سرعت جذب بالایی دارد. خشک کردن انجمادی فرآیندی است که به طور گسترده برای خشک کردن و بهبود پایداری انواع محصولات دارویی از جمله ویروس ها، واکسن ها، پروتئین ها، پپتیدها یا حامل های کلوئیدی مانند لیپوزوم ها، نانوذرات و نانوامولسیون ها استفاده می شود.

متصدی زاده سرخبیدی افزود: این فرآیند نسبتا کند و پرهزینه است و برای محصولاتی با ارزش افزوده بالا مناسب است و از سال 1400 با ایده اصلی تولید قرص های لیوفیلیزه کار خود را آغاز کردیم و در سال 1401 نمونه اولیه قرص دسموپرسین لیوفیلیزه شد. در بازار بود با نام تجاری “مینیرین ملت” در ایران موجود است و از انگلستان وارد می شود.

به گفته وی، این گروه توانستند تا پایان اردیبهشت ماه 1403 تحقیق و توسعه قرص های لیوفیلیزه دسموپرسین، قرص لیوفیلیزه بوپرنورفین، ویال های تزریقی مولتی ویتامین برند خارجی و قطره خوراکی لاکتاز را تکمیل و تهیه CTD این محصولات را آغاز کنند. علاوه بر این، این شرکت در آوریل 1403 تاییدیه راه اندازی مبتنی بر علم را برای دو محصول دریافت کرد: قرص های لیوفیلیزه دسموپرسین و ویال های تزریقی مولتی ویتامین.

و افزود: این داروها مصارف خاصی دارند و برای سلامت انسان بسیار مفید هستند. تلاش می کنیم با بومی سازی این بستر و تولید داروهای جدید گام مهمی در جهت ارتقای سلامت جامعه و خوداتکایی کشور برداریم.

متصدی زاده سرخبیدی در خصوص بزرگترین یا مهم ترین دستاورد این مجموعه گفت: در مجموعه خود بر اساس دانش و تجربه و با استفاده از پتنت های موجود، موفق به تولید نوعی «قرص لیوفیلیزه» شدیم که قبلاً فقط در چند کشور وجود داشت. . به صورت ویژه تولید شد. تبدیل علم دانشگاهی به محصول کاربردی بزرگترین دستاورد مجموعه ماست و مفتخریم که توانسته ایم گامی در جهت ارتقای دانش و فناوری کشور برداریم.

وی به نقل از معاون علمی رئیس جمهور تاکید کرد: این دستاورد حاصل تلاش مستمر و تعهد بی وقفه همه اعضای گروه است و مصمم هستیم در راستای نوآوری و خلق محصولات جدید گام برداریم و نقش خود را در پیشرفت کشور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.