افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

تولید باتری برای خودروهای الکتریکی در چین باعث کاهش چالش های جدید برای خودروهای الکتریکی در جهان می شود

  • کد خبر : 322662
تولید باتری برای خودروهای الکتریکی در چین باعث کاهش چالش های جدید برای خودروهای الکتریکی در جهان می شود

علی میرزایی; بازار: بررسی رسانه هابازاراین نشان می دهد که در طول هفت ماه گذشته سال جاری، 19 پروژه گیگاکارخانه باتری در چین “لغو” یا “به تعویق افتاده است.” بنابراین سایر تولیدکنندگان باتری بزرگ و کوچک در کشور مذکور نیز از این وضعیت متضرر شدند. بررسی هایبازاراین نشان می دهد که بیشتر این تغییرات به […]

علی میرزایی; بازار: بررسی رسانه هابازاراین نشان می دهد که در طول هفت ماه گذشته سال جاری، 19 پروژه گیگاکارخانه باتری در چین “لغو” یا “به تعویق افتاده است.” بنابراین سایر تولیدکنندگان باتری بزرگ و کوچک در کشور مذکور نیز از این وضعیت متضرر شدند. بررسی هایبازاراین نشان می دهد که بیشتر این تغییرات به دلیل ادغام تاسیسات تولید باتری خودرو در چین است. وضعیت تولید باتری برای صنعت خودرو در چین با سه تغییر اساسی مواجه شده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بر اساس ادغام تولیدکنندگان باتری در چین، “بازار” پیش بینی می کند که ظرفیت تولید باتری خودروهای الکتریکی در چین تا سال 2030 کاهش یابد.

باتری ماشین های الکتریکی، در راه یک چالش جدید

شرکت های تولید کننده باتری برای جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از کاهش تقاضا برای باتری با یکدیگر ادغام شده اند. بیشتر تاسیسات تولید باتری های بزرگ و کوچک در چین ادغام شده اند. زیرا کاهش قیمت ها همراه با چالش صرفه اقتصادی شرکت ها، باتری سازان کشور را به سمت توسعه با یکپارچگی سوق داده است. بنابراینبازاراین پیش بینی می کند که ظرفیت تولید باتری خودروهای الکتریکی در چین تا سال 2030 کاهش می یابد. علیرغم رشد دو رقمی سابق در چین، تحقیقات این رسانه نشان می دهد که نرخ رشد تولید باتری در اروپا و آمریکای شمالی نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

بازار باتری خودروهای الکتریکی چین به عنوان بزرگترین بازار تجارت باتری در جهان شناخته می شود. این بازار از 50 تولید کننده بزرگ باتری تشکیل شده است. این 50 شرکت بزرگ در چین برای پیشرفت فناوری باتری با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند، بنابراین متحدان با مقررات سختگیرانه دولت چین مبارزه می کنند. البته پارامترهای اقتصادی چین نشان می دهد که تا پایان سال جاری تنها تعداد کمی از شرکت های ذکر شده باقی خواهند ماند. زیرا استراتژی ادغام بسیاری از شرکت های تولید باتری با نام تجاری خود را از چرخه تولید حذف می کند.

بنابراین، شرکت مشاوره “E Wood Mackenzie” در مورد صنعت باتری چین اعلام کرده است. در چین، فصل جدید و رقابت جدیدی برای توسعه نوآوری و فناوری ایجاد شده است که ممکن است به زودی به تغییرات بزرگی در صنعت خودروهای الکتریکی منجر شود. علاوه بر این، دولت چین در تلاش است تا با وضع مقررات جدید برای رفع ظرفیت مازاد باتری، چندین پروژه بزرگ داخلی و بین المللی در این کشور را متوقف کند.

صنعت باتری مانند سایر صنایع دارای یک زنجیره تولید است که شامل: تامین کنندگان مواد اولیه (لیتیوم)، تولید کنندگان آند و کاتد، تولید کنندگان باتری. این زنجیره با توجه به رکود بازار در سال جاری کاهش قابل توجهی از سود را تجربه کرد. رکود بازار مهم باتری خودروهای الکتریکی به افزایش شدید تقاضا و پاسخ آن در سال‌های 2021 و 2021 نسبت داده می‌شود، اما با کاهش قیمت باتری و کاهش تقاضا در سال جاری، سود باتری‌های چینی تولیدکنندگان کاهش یافته است.

تولید باتری برای خودروهای الکتریکی در چین باعث کاهش چالش های جدید برای خودروهای الکتریکی در جهان می شود

با کاهش تقاضا برای فروش خودروهای تمام برقی، توجیه اقتصادی راه اندازی کارخانه و فروش این خودروها نسبت به گذشته دشوارتر شده است.

فروش خودروهای برقی دشوارتر شد

پیش از این به یکی از تغییرات عمده در تولید خودروهای برقی در چین اشاره کردیم، اما دومین تغییر در بازار خودروهای برقی کاهش فروش این محصولات در چین و بازارهای جهانی است. با کاهش تقاضای فروش خودروهای تمام برقی، توجیه اقتصادی راه اندازی کارخانه و فروش این خودروها نسبت به گذشته دشوارتر شده است. تغییر سریع در فناوری باتری و پیشرفت های قابل توجه در وسایل نقلیه الکتریکی باعث ایجاد حس عدم اطمینان در مورد جایگزینی این محصولات با خودروهای سوخت فسیلی شده است.

تولید باتری برای خودروهای الکتریکی در چین باعث کاهش چالش های جدید برای خودروهای الکتریکی در جهان می شود

با وجود تنش های اقتصادی بین شرق و غرب، کاهش تقاضا برای خودروهای برقی و کاهش تولید باتری، روند فروش خودروهای برقی در جهان همچنان مثبت است.

جنگ شرق و غرب آغاز شد.

تنش های ژئوپلیتیکی شرق و غرب به دلیل سرمایه گذاری های هنگفت در تولید خودروهای برقی، تردیدهایی را در تولید این محصولات ایجاد کرده است. با وجود تنش های اقتصادی بین شرق و غرب، کاهش تقاضا برای خودروهای برقی و کاهش تولید باتری، روند فروش خودروهای الکتریکی در جهان همچنان مثبت است. این در حالی است که گسترش و توسعه خودروهای برقی در جهان مانند چین نیست و حتی سرمایه گذاری یا ایجاد زیرساخت برای تولید و مصرف این محصولات نیز پر از چالش است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.