افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

تولیدات کشاورزی لرستان ضربدر 6 – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 190791
تولیدات کشاورزی لرستان ضربدر 6 – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی در ستاد گیاهپزشکی لرستان، نقش کشاورزی را در امنیت و اقتدار غذایی کشور برشمرد. با توجه به استعداد و ظرفیت بخش کشاورزی استان در صورت ارتقای این ظرفیت ها می توانیم شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه باشیم. وی به مجموع تولیدات جهاد کشاورزی لرستان در قبل و […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی در ستاد گیاهپزشکی لرستان، نقش کشاورزی را در امنیت و اقتدار غذایی کشور برشمرد. با توجه به استعداد و ظرفیت بخش کشاورزی استان در صورت ارتقای این ظرفیت ها می توانیم شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه باشیم.

وی به مجموع تولیدات جهاد کشاورزی لرستان در قبل و الان انقلاب اشاره کرد و گفت: مجموع تولیدات بخش کشاورزی قبل از انقلاب 500 هزار تن بوده است در حالی که تولیدات بخش کشاورزی به سه میلیون تن افزایش یافته است که این میزان است. معادل تقریباً شش برابر Es.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در این میان شاهد افزایش بهره وری در بخش کشاورزی هستیم که سالانه چهار هزار در کشور ما هکتارها کاربری غیرمجاز داریم و سالانه مجوز تغییر کاربری به پنج هزار هکتار داده می شود.

شاهرخی گفت باید به سمت کشاورزی و گردشگری برویم. با توجه به استعداد و ظرفیت استان در کشاورزی و گردشگری وارد این بخش شده است، زیرا کشاورزی و گردشگری علاوه بر جذابیت این بخش، موجب توسعه این بخش نیز می شود.

دو ردیف در «روی» کاشته شد. پشته” که در در باره وی همچنین خاطرنشان کرد و افزود: با این روش 70 درصد صرفه جویی در مصرف آب و 30 درصد افزایش بهره وری تولید را شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: به عنوان مثال در سال جاری مبارزه با علف های هرز گندم در 231 هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشت و مبارزه با علف های هرز جو نیز در سطح کشور است. سطح 109 هزار هکتار که انجام شده و 103 درصد رشد داشته است.

شاهرخی گفت: سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جذب تبصره 18 رتبه اول را کسب کرده است یعنی تاکنون 143 میلیارد تومبه جذب کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.