افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

تولد اولین گوزن زرد ایرانی در این استان

  • کد خبر : 253754
تولد اولین گوزن زرد ایرانی در این استان

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تولد اولین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال 1403 خبر داد. مهر در خبری نوشت: علی سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در سال های 1401 و 1402 برای حفظ و احیای گوزن زرد ایرانی در حال انقراض هشت راس گوزن زرد ایرانی […]

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تولد اولین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال 1403 خبر داد.

مهر در خبری نوشت: علی سالاروند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در سال های 1401 و 1402 برای حفظ و احیای گوزن زرد ایرانی در حال انقراض هشت راس گوزن زرد ایرانی حذف شد. آنها برگرفته از سایت‌های تکثیر و تکثیر دشت ناز ساری و سایر مراکز تکثیر کشور و از دامنه‌های زاگرس که زیستگاه و خاستگاه اصلی این گونه در گذشته بوده، منتقل شده‌اند.

وی افزود: گوزن زرد ایرانی در سایت پرورش و پرورش فجر صفایی کشاورزی لرستان که در دامنه کوه قرار دارد که اولین و بزرگترین سایت خصوصی پرورش و پرورش گوزن زرد در کشور است، حفاظت و نگهداری می شود. با مشارکت بخش خصوصی و در راستای حمایت تعاونی از گونه های ارزشمند حیات وحش و ذخایر ژنتیکی.

سالاروند از تولد یک گوساله در اردیبهشت امسال خبر داد و گفت; گوساله تازه متولد شده در شرایط مناسب و پایدار بوده و توسط مسئولان محلی و دامپزشک مربوطه به همراه مادر نگهداری می شود و شرایط زندگی و بستر مناسب برای تکثیر و رشد گوساله توسط کارگران متخصص این گوساله فراهم شده است. اداره کل و مجتمع کشاورزی و صنعتی فجر صفا جزایر لرستان.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک راس گوزن زرد در این سایت متولد شد که هم اکنون در سلامت کامل به سر می برد که نشان از موفقیت این سایت جدید در احیای گونه های حیات وحش ارزشمند و در حال انقراض دارد.

وی افزود: در حال حاضر گوزن زرد ایرانی در چند استان کشور نگهداری می شود و همچنان تلاش برای حفظ این گونه ارزشمند ادامه دارد و با سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست و معرفی آن در مناطق مختلف، روند حفظ آن ادامه دارد. گونه با ارزش در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و امیدها به احیای آن در خاستگاه اصلی خود یعنی استان لرستان با موفقیت های پرورشی در دو سال اخیر دو چندان شده است.

سالاروند احیای موفقیت آمیز این گونه ارزشمند در استان لرستان را به همه دوستداران طبیعت و علاقه مندان به حیات وحش و محیط زیست تبریک گفت و از بررسی چندین سایت خصوصی برای ایجاد مراکز حفاظت از گونه های کلیدی حیات وحش در استان لرستان خبر داد. پیشگام در ایجاد مراکز تعاونی حفاظت از حیات وحش با کمک بخش خصوصی و در راستای شعار سال “جهش تولیدی با مشارکت مردمی” در کشور است.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.