افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

توقف پروژه LNG روسیه به دلیل تشدید تحریم های آمریکا

  • کد خبر : 410213
توقف پروژه LNG روسیه به دلیل تشدید تحریم های آمریکا

به گزارش بازار، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: مایع سازی تجاری در این تاسیسات به دلیل موجودی بالا متوقف شده است زیرا این کارخانه نمی تواند آزادانه محموله صادر کند. این تاسیسات که در نزدیکی دایره قطب شمال قرار دارد، طی سال گذشته هدف موج های متعدد تحریم های غرب بوده است. محدودیت […]

به گزارش بازار، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: مایع سازی تجاری در این تاسیسات به دلیل موجودی بالا متوقف شده است زیرا این کارخانه نمی تواند آزادانه محموله صادر کند.

این تاسیسات که در نزدیکی دایره قطب شمال قرار دارد، طی سال گذشته هدف موج های متعدد تحریم های غرب بوده است. محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدانش بر سر جنگ اوکراین، دسترسی قطب شمال LNG2 به یخ شکن های ساخته شده برای این پروژه در کره جنوبی را محدود کرده است و خریداران خارجی را برای خرید محموله مردد کرده است.

به گفته یک منبع آگاه، در نتیجه این توقف، میانگین تولید روزانه گاز در میدان گازی تغذیه این نیروگاه در ماه جاری به حدود 5.3 میلیون مترمکعب کاهش یافته است. این رقم کمتر از نیمی از تولید روزانه شهریور ماه است که به طور متوسط ​​12.1 میلیون متر مکعب بوده است.

مقدار محدودی از پالایش گاز برای حفظ تاسیسات LNG حتی زمانی که در مقیاس تجاری کار نمی کنند ضروری است. کارخانه LNG2 قطب شمال در اوایل سال جاری، حتی قبل از شروع بارگیری محموله، حجم کمی را پمپاژ و پالایش می کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، اگرچه این تاسیسات در ماه آگوست حمل و نقل LNG را با استفاده از کشتی های LNG معمولی آغاز کرد و تاکنون هشت محموله به بازار ارسال کرده است، اما هیچ یک از آنها خریدار پیدا نکرده اند.

جفری پیات، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی در اوایل ماه جاری اعلام کرد کاخ سفید به تشدید تحریم‌ها بر LNG روسیه برای کاهش درآمد صادرات کرملین که می‌تواند برای تامین مالی جنگ در اوکراین استفاده شود، ادامه خواهد داد.

کارخانه «ال‌ان‌جی قطب شمال» با ظرفیت تولید سالانه ۱۹.۸ میلیون تن طراحی شد و تاکنون فعال بوده و توانسته واحدی با ظرفیت تولید ۶.۶ میلیون تن در سال تولید کند. این تاسیسات تولید و مایع سازی گاز طبیعی را در تابستان و مردادماه افزایش داد و با آغاز صادرات حجم آن به بالاترین حد در سال جاری رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.