افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

توقف حملات کتائب حزب الله نتیجه رایزنی های نخست وزیر عراق بود

  • کد خبر : 192451
توقف حملات کتائب حزب الله نتیجه رایزنی های نخست وزیر عراق بود

به گزارش بازار، فرهاد علاءالدین مشاور محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق در گفت و گو با خبرگزاری رویترز فاش کرد: تصمیم گردان های حزب الله عراق پس از چند روز تلاش گسترده سودانی ها برای جلوگیری از تشدید تنش ها. توسط “همه طرف های مرتبط در داخل و خارج از عراق.” به همین ترتیب، […]

به گزارش بازار، فرهاد علاءالدین مشاور محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق در گفت و گو با خبرگزاری رویترز فاش کرد: تصمیم گردان های حزب الله عراق پس از چند روز تلاش گسترده سودانی ها برای جلوگیری از تشدید تنش ها. توسط “همه طرف های مرتبط در داخل و خارج از عراق.”

به همین ترتیب، هشام الرکابی، یکی دیگر از مشاوران سودانی، به نقش دولت عراق در تصمیم کتائب حزب الله برای تعلیق حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه اشاره کرد.

الرکابی با اشاره به اینکه دولت عراق تلاش‌های زیادی برای کاهش تنش‌ها در منطقه انجام داد، به شبکه الحره گفت: نخست‌وزیر تلاش‌های پی‌گیرانه‌ای در داخل و خارج برای محافظت از عراق از پیامدهای تشدید تنش‌ها در منطقه انجام داد. این (بیانیه کتائب حزب الله عراق) اولین نتیجه این تلاش هاست.

الرکابی در همین زمینه به رویترز گفت: تصمیم کتائب حزب الله برای تعلیق حملات خود علیه نیروهای آمریکایی پس از چند روز تلاش محمد شیعه السودانی برای جلوگیری از تشدید تنش ها اتخاذ شد.

ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای در سایت گردان‌ها اعلام کرد که برای احترام به امور سیاسی دولت عراق، عملیات نظامی و امنیتی خود علیه اشغالگران را متوقف می‌کند. پول نقد

الحمیداوی در ادامه تاکید کرد که مقاومت اسلامی تصمیم خود را مبنی بر حمایت از ساکنان غزه بدون دخالت دیگران اتخاذ کرده و به دفاع از غزه به شیوه های دیگر ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا اگرچه از اظهار نظر در مورد این اظهارات مقاومت عراق خودداری کرد، اما اعلام کرد که «حقایق گویای حرف‌ها هستند» و تلویحا تأکید کردند که پس از این بیانیه، اقدامات گردان‌های حزب‌الله را دنبال خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.