افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

توضیح وضعیت صلاحیت فارغ التحصیلان دانشگاه های منحله

  • کد خبر : 190395
توضیح وضعیت صلاحیت فارغ التحصیلان دانشگاه های منحله

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، سیدرسول عمادی، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم وی درباره راه اندازی موسسات آموزش عالی غیردولتی توضیح داد: تاسیس موسسات در دو بخش انجام می شود؛ یک بخش تأسیس مؤسسات آموزش عالی غیردولتی است. با توجه به تعداد زیاد مراکز آموزش عالی غیردولتی، راه اندازی موسسات آموزش […]

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، سیدرسول عمادی، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم وی درباره راه اندازی موسسات آموزش عالی غیردولتی توضیح داد: تاسیس موسسات در دو بخش انجام می شود؛ یک بخش تأسیس مؤسسات آموزش عالی غیردولتی است. با توجه به تعداد زیاد مراکز آموزش عالی غیردولتی، راه اندازی موسسات آموزش عالی غیردولتی مورد استقبال قرار نمی گیرد. شما می توانید وارد شوید و تمام شرایط مورد نیاز رعایت شده باشد و مدارک در همان بستر قابل مشاهده است.

مدیر کل دفتر آموزش عالی وزارت علوم غیردولتی در پاسخ به این سوال که واحدهای آموزش عالی غیردولتی منحل شده اند، آیا صلاحیت تحصیلی فارغ التحصیلان این موسسات آموزشی مشکلی دارد؟ وی بیان کرد: برای صلاحیت های تحصیلی این دسته از تحصیلکرده ها مشکلی وجود نخواهد داشت. برای این کار در مجتمع آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم یک گروه حل المسائل آموزشی داریم که در کمترین زمان ممکن مشکلات آموزشی و دانشجویی و تحصیلی را حل می کند و به مشکل رسیدگی می کند و سوابق دانشجویان را ارسال می کند. . به مراکز مقصدی که دانشجو می تواند در آنجا تحصیل کند و موسسات آموزش عالی غیردولتی بزرگ تری ارسال می کنند و مدرک در مراکز آموزشی مقصد صادر می شود و هیچکس مشکلی نخواهد داشت.

عمادی افزود: نکته مهم اطلاع رسانی به دانش آموزانی است که قبلا در موسسات غیردولتی تحصیل می کردند که اکنون منحل شده اند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم همچنین از تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در موسسات آموزش عالی غیردولتی کشور خبر داد: حدود 300 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

عمادی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اعتبار مدارک تحصیلی موسسات غیردولتی گفت: اعتبار مدارک ما کاملاً با دانشگاه های دولتی سازگار است و دارای مهر وزارت علوم است. دانشکده هایی که حوزه و دانشگاه هستند نیز چنین شرایطی دارند مانند دانشگاه ادیان و مذاهب، المصطفی و… که با تاییدیه وزارت علوم تمامی مقاطع تحصیلی را پوشش می دهند.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم درباره کارگروه های اخلاق علمی که همه دانشگاه ها باید در آن عضویت داشته باشند، گفت: این موضوع مربوط به معاونت پژوهشی است؛ این کارگروه ها به معاونت پژوهشی مربوط می شود. این بحث در آیین نامه تلفیقی آموزشی مشخص است و در آیین نامه جدید نیز آمده است و در صورت وقوع تخلف در کارگروه اخلاق علمی در چارچوب آیین نامه با آن برخورد می شود. مجازات متخلفان نیز بسته به میزان تخلفی که مرتکب شده اند اعمال می شود و امکان برخورد با افراد حتی تا عزل و ابطال گواهی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.