افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

توضیح وزیر اقتصاد در خصوص اتفاق جدید FATF/انصراف از بند ۷ چه معنایی دارد؟

  • کد خبر : 184432
توضیح وزیر اقتصاد در خصوص اتفاق جدید FATF/انصراف از بند ۷ چه معنایی دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی گفت: رفتار سیاسی و غیرفنی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) همچنان با ایران مرتبط است. وی خاطرنشان کرد: پس از پذیرش ایراد حقوقی ایران توسط FATF، از طریق ایمیل به تمامی کشورهای عضو اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران از بند هفتم گروه […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی گفت: رفتار سیاسی و غیرفنی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) همچنان با ایران مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: پس از پذیرش ایراد حقوقی ایران توسط FATF، از طریق ایمیل به تمامی کشورهای عضو اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران از بند هفتم گروه ویژه اقدام مالی حذف شده است.

خاندوزی تصریح کرد: در پی نامه اعتراضی ایران و موافقت FATF با درخواست ایران برای رفع برخی محدودیت های مالی، ایران از توصیه شماره ۷ خارج شد و به همه کشورها ایمیل شد.

وزیر اقتصاد درباره اقدام گروه FATF گفت: گروه ویژه دو نوع اقدام علیه ایران انجام داده است که یکی از آنها لیست سیاه بود که کاملا ظالمانه و سیاسی بود و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اقدام دوم بر اساس قطعنامه های تحریمی علیه ایران بود که در قالب توصیه هایی موسوم به بند 7 انجام شد و توصیه هایی در خصوص اموال و دارایی های ایران به کشورهای عضو داده شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: از مهرماه با پایان قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باید این توصیه های گروه FATF علیه ایران نیز پایان یابد، اما توصیه های این گروه در آبان ماه نشان داد که این گروه همچنان محدودیت ها را علیه ایران حفظ کرده است. ایران و ما اعتراض کردیم، کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از پذیرش ایراد قانونی ایران توسط FATF، از طریق ایمیل به تمامی کشورهای عضو اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران از توصیه بند 7 گروه ویژه اقدام مالی حذف شده است.

خاندوزی گفت: با این اقدام ریسک روابط تجاری با ایران کاهش یافته و به نفع تعاملات بین المللی ایران خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.