افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

توضیح جوکار از روند بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه در مجلس

  • کد خبر : 192413
توضیح جوکار از روند بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه در مجلس

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی درباره روند بررسی طرح شفافیت قوا، نهادها و نهادهای سه گانه گفت: پس از گذشت دو سال و رفت و برگشت به شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی نظارت بر این مجمع، […]

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی درباره روند بررسی طرح شفافیت قوا، نهادها و نهادهای سه گانه گفت: پس از گذشت دو سال و رفت و برگشت به شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی نظارت بر این مجمع، این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه هفته جاری مجلس مطرح و با رای اکثریت نمایندگان به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی نظارت این مجمع، اصلاحاتی در طرح شفافیت قوای سه گانه صورت گرفت و مقرر شد در مواردی که مغایر با مصالح امنیتی ملی یا مخاطرات اقتصادی برای کشور، کارگروه ششم باید تشکیل شود. کمیته ای مرکب از وزیر اطلاعات، معاون حقوقی رئیس جمهور، دو نماینده رئیس قوه قضائیه و دو عضو شوراها و کمیسیون امور داخلی مجلس.

رئیس کمیته شورای مجلس در این خصوص ادامه داد: مقرر شد بر این کارگروه نظارت شود تا برخی اسناد با مصالح عمومی مغایرت نداشته باشد.

جوکار افزود: کلیه مصوباتی که در کمیسیون ها و شوراها، در هیات وزیران، در جلسه علنی مجلس یا در کمیسیون های تخصصی مجلس و در شوراهای اسلامی شهر و شهرک ها به تصویب می رسد باید کاملا شفاف و برای عموم بارگذاری شود. دیدن.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در خصوص شوراهای اسلامی شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها مقرر شد وزیر کشور آیین نامه ای تدوین و بر اساس آن مقرر شود. اعمال «شفافیت» در مصوبات این شوراها.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: امیدوارم با تصویب این قانون به مطالبات برحق مردم در خصوص «شفافیت» پاسخ داده شود و مردم به عنوان سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی در جریان قرار گیرند. در مورد مسائل کشور

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.