افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

توضیحات وزیر درباره احکام 1401 مستمری بگیران با اعمال پاداش و رتبه بندی

  • کد خبر : 27664
توضیحات وزیر درباره احکام 1401 مستمری بگیران با اعمال پاداش و رتبه بندی

آفتاب نیوز: رضامراد صحرایی در این مراسم تجلیل از مفتخران تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حال شما که با سربلندی رسالت خود را به پایان رساندید و این رسالت را به دیگران واگذار کردید. مشاغل در جامعه بسیار زیاد است، اما خداوند ما را مقدر کرده که معلم باشیم و این برای همه اتفاق […]

آفتاب نیوز:

رضامراد صحرایی در این مراسم تجلیل از مفتخران تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حال شما که با سربلندی رسالت خود را به پایان رساندید و این رسالت را به دیگران واگذار کردید. مشاغل در جامعه بسیار زیاد است، اما خداوند ما را مقدر کرده که معلم باشیم و این برای همه اتفاق نمی افتد. شأن هر کاری بستگی به موضوعی دارد که به آن می پردازد و در این میان معلم با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست و خداوند پیامبر (ص) را نیز معلم نامیده است.

صحرایی خاطرنشان کرد: معلمانی که رسالت خود را به پایان رسانده اند به صورت ظاهری از معلمان فاصله گرفته اند وگرنه به آنها نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده ها و تجربیات ارزشمندی که در مراسم «الفتا» ارائه شد، به یکی از آنها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده ها، گروهی از معلمان بازنشسته تشکیل شد که به هر دلیلی در محل حاضر شدند. سر کلاس نه می توانست و نه می توانست سر کلاس برود، اعلام کرده بودند که بدون هیچ چشمداشتی در کلاس آن روز حاضر شده و به جای معلم آن کلاس را مدیریت کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته آن روزها درس زندگی را به دانش آموزان داده بودند و در نتیجه دانش آموزان درس های خود را بهتر از درس های خود آموخته بودند. معلم، چه در این دنیا و چه در آن دنیا، در رسالت معلم متوقف نمی شود، زیرا هیچ کس جز معلم خود را در کارش بازتولید نمی کند. و این معلم است که خود را در اندیشه و زندگی دانش آموزان بازتولید می کند.

من دستور داده ام که امسال هیچکس بازنشسته نشود مگر اینکه بخواهد
صحرایی با بیان اینکه در قبال بازنشستگان وظایفی داریم که باید تلاش کنیم تا به آنها عمل کنیم، تصریح کرد: دستور داده ام که امسال هیچکس بازنشسته نشود مگر اینکه بخواهد بازنشسته شود و این دو دلیل دارد. اول به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس می شد و می گفتند ما می رویم و می گوییم نروید.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه یک بند گنجانده شده است که اگر فردی به سن بازنشستگی برسد دولت موظف است فورا پاداش کریسمس او را پرداخت کند اما می تواند پنج سال بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند. . این اقدام در آموزش و پرورش ایده خوبی است زیرا سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حدود 50 سال است.

صحرایی با بیان اینکه متاسفانه معلمان در سن کار کامل بازنشسته می شوند، خاطرنشان کرد: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان ها این اختیار داده شده است که در صورت نیاز به ابقای معلمی بپردازند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: موضوع دیگری که قانون آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است، این است که فرهنگیان بازنشسته می توانند به مراکز آموزشی مراجعه کنند و قانونی ایجاد می شود که می تواند آنها را داشته باشد. موسسات آموزشی خود

وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر اینکه طی هفته های آینده صدور احکام بازنشستگان 1401 با اعمال پاداش و صلاحیت تکمیل می شود، گفت: این کار نزدیک به هزار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تحویل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.