افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

توضیحات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تخلفات واردات چای معادل ارز تعیین شده ریال است.

  • کد خبر : 155801
توضیحات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تخلفات واردات چای معادل ارز تعیین شده ریال است.

به گزارش بازار، وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد که بر اساس برنامه ها و تدابیر دولت مردمی از ابتدای تاسیس تاکنون، شناسایی مفاسد و سرچشمه ها و گلوگاه های فساد در دستور کار همه دستگاه های دولتی قرار گرفت. به ویژه نهادهای نظارتی دولتی و در این راستا پرونده های متعددی در راستای مبارزه با […]

به گزارش بازار، وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد که بر اساس برنامه ها و تدابیر دولت مردمی از ابتدای تاسیس تاکنون، شناسایی مفاسد و سرچشمه ها و گلوگاه های فساد در دستور کار همه دستگاه های دولتی قرار گرفت. به ویژه نهادهای نظارتی دولتی و در این راستا پرونده های متعددی در راستای مبارزه با فساد تشکیل شد. وی اعلام کرد: پرونده فساد چای دباش که اقدامات و فعالیت های کلاهبرداری آن از سال 1396 آغاز شد، در اواخر سال اول دولت شناسایی و تحت نظارت و نظارت دستگاه های ذیربط قرار گرفت. مجموعه سعید در روند اقدامات خود از ترفندها و سازماندهی خاصی استفاده کرده است. به این ترتیب، از جمله از بسیاری از شرکت‌های دارای ذینفع بهره برده و با استفاده از اسناد و مدارک جعلی، اغراق، اظهارات خلاف واقع و اعلام دارایی‌های متناقض و عدم رعایت تعهدات ارزی، تخلفات خود را مرتکب شده است. حداقل شش شرکت با نام های مختلف ثبت سفارش و دریافت ارز را آغاز کرده اند. در نتیجه کشف دقیق مشکل و تایید تخلف و اثبات مالکیت انحصاری شرکت های مختلف نیازمند بررسی های دقیق و زمان بر بود. ضمناً طبق مقررات قانونی، وقوع صدور عدم پرداخت تعهد مبادله ای مستلزم انقضای مهلت قانونی (18 ماهه) است که دولت و وزارت محترم اطلاعات برای این صدور منعقد و اتخاذ کرده اند. اقدامات گسترده.

روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد: تقریباً نیمی از سکه های دریافتی شرکت های مذکور در سال های 1400 و 1401 برای واردات ماشین آلات و تجهیزات فرآوری چای (اسانس، کاغذ صافی، مقوا و سایر اقلام) بوده است. نیمی از آن مربوط به واردات چای بود. ; وی افزود: در دولت سیزدهم ارز ترجیحی به شرکت های مذکور داده نشد. تمامی سکه های دریافتی این شرکت و عملکرد آن به صورت نیمه ارزی بوده و اینگونه شرکت ها قبل از تخصیص ارز، ریال خود را به صورت کامل به ما پرداخت کرده اند. همچنین دولت با محوریت وزارت اطلاعات در روند رسیدگی به این پرونده اقدامات زیر را انجام داده و تکمیل آن نیز در دستور کار قرار دارد:

– شناسایی، رصد و پیگیری پرونده شهریور 1401

– ارسال گزارش مقدماتی به دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران در اسفند 1300.

– ارسال 17 بخشنامه و گزارش تکمیلی با هزاران سند به دادسرای مذکور در مراحل رسیدگی.

– رسیدگی و اخذ دستور قضایی مبنی بر ممنوعیت خروج متهم از کشور و جلوگیری از تکرار موارد مشابه و جلوگیری از خروج متهم از کشور.

– گزارش موضوع پرونده و اعلام روند رسیدگی در فروردین 1402 توسط دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی.

– توقیف کلیه محموله های وارداتی چای و تجهیزات مربوطه

– نمونه برداری از چای وارداتی برای شناسایی نوع و کیفیت محصولات و جلوگیری از غیرقابل استفاده بودن چای.

– بررسی دقیق اسناد و اظهارنامه های گمرکی و شناسایی بیش از حد برآوردها و اظهار کالاهای ناهماهنگ.

– شناسایی چای فروشان خارج از کشور و اخذ اسناد واقعی از آنها و مقایسه اسناد واقعی با مدارک ارائه شده توسط شرکت مذکور.

– شناسایی و مصادره اموال و دارایی های متهم به منظور تحصیل حقوق گمرکی و وصول جرایم.

– از اقدامات متهمان در زمینه استرداد محموله جدید چای که به سمت بنادر ایران در راه بود و تحویل و تخلیه آن در گمرکات کشور جلوگیری شود.

– شناسایی تعدادی از عوامل سهل انگاری و تقصیر احتمالی در دستگاه های دولتی و پیگیری عزل و انتقال و رسیدگی به تخلفات آنها در هیأت های رسیدگی به تخلفات. ضمناً تعیین عنوان سمت و افراد مشمول سمت و رسیدگی به آنها با مرجع قضایی رسیدگی کننده مطابقت دارد.

با تشریح فعالیت های انجام شده در جهت رفع مبانی تخلف و فساد و با استفاده از جمع بندی این پرونده و موارد مشابه به ویژه در زمینه ارز و واردات کالا از نظام مندسازی ثبت سفارش و حذف انسان ها. عامل شناسایی شرکت های دارای ذینفع واحد، تشکیل کمیته های فنی برای بررسی ثبت سفارش و تخصیص ارز، تعیین سقف ثبت سفارش با توجه به نیاز کشور در کالاهای مختلف و در نظر گرفتن جنبه تجاری را ذکر کرد. خط سیر و رتبه بندی شرکت ها ثبت نام و تخصیص ارز را از مهم ترین اقدامات عنوان کرد و افزود: مجموعه اقدامات ذکر شده در ماه های اخیر با همکاری نهادهای ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی به صورت دقیق و بدون ایجاد یک برنامه ریزی انجام شده است. حاشیه توسط نهادهای نظارتی دولت؛ زیرا بیم آن می رفت که با جنجال آفرینی، پرونده از مسیر رسیدگی درست و اصولی منحرف شود. عزم جدی حکومت مردمی این است که قاطعانه و بدون ملاحظه به هر نوع فساد رسیدگی کند و گلوگاه های آن را مسدود کند. همانطور که در این گزارش آمده است، پرونده مذکور در پایان سال اول دولت مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفت و این مسیر تا شناسایی و رسیدگی به تمامی عوامل ادامه خواهد داشت. دولت مردمی برای ادامه این مسیر و رسیدگی به تخلفات گزارش شده به مرجع قضایی نیازمند روندهای قضایی است که بحمدالله با همکاری و همراهی دستگاه های مختلف دستگاه قضایی برای مقابله با متخلفان اقدامات جدی انجام دهد. و کمک به دستیابی به نتایج اقدامات دولت برای ریشه کن کردن زمینه های فساد ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.