افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری در مورد قیمت بلیت هواپیما

  • کد خبر : 179590
توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری در مورد قیمت بلیت هواپیما

به گزارش بازار، جعفر یازرلو گفت: در تیرماه 1400 و با اعمال محدودیت 60 درصدی صندلی در زمان شیوع ویروس کرونا، قیمت بلیت ها نسبت به فهرست بهای سال 2019، 40 درصد افزایش یافت. وی افزود: متعاقبا در ساعت 14 آذرماه و با لغو محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شورای عالی هواپیمایی کشوری […]

به گزارش بازار، جعفر یازرلو گفت: در تیرماه 1400 و با اعمال محدودیت 60 درصدی صندلی در زمان شیوع ویروس کرونا، قیمت بلیت ها نسبت به فهرست بهای سال 2019، 40 درصد افزایش یافت.

وی افزود: متعاقبا در ساعت 14 آذرماه و با لغو محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شورای عالی هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی را مجبور به کاهش 15 درصدی کرایه کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در دی ماه سال 1400 همزمان با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل هوایی، قیمت بلیت در مسیرهای داخلی چهار درصد افزایش یافت.

یازرلو تصریح کرد: پس از گذشت قریب به 2 سال از تصویب افزایش 30 درصدی نرخ ها توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ 23/02/1302 بر اساس مصوبه ستاد تنظیم قیمت کلیه مسیرها جدول کامل قیمت بلیط هواپیما در هر یک از مسیرهای داخلی 29 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اقدامات شرکت های هواپیمایی و طرح شکایت در دیوان، دیوان عدالت اداری رای ستاد تنظیم بازار را ابطال کرد که بر اساس آن مقرر شد حمل بار و مسافر به صورت هوایی انجام شود. مشمول قیمت و افزایش است. قیمت آن منوط به هماهنگی با ستاد مذکور می باشد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در پی رای صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع ذی صلاح، درخواست اعمال ماده 91 دیوان عدالت اداری را صادر کرد. محاکمه جدیدی که بر این اساس رئیس دادگاه در نامه ای به وزارت راه و شهرسازی، توقف اجرای این مصوبه را طی مکاتباتی جهت اطلاع و اقدام شرکت های هواپیمایی اعلام کرد. شرکت ها نمی توانند قیمت بلیط هواپیما را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده دولت در صنعت هواپیمایی کشوری مسئولیت ایمنی پروازها را بر عهده دارد، تصریح کرد: این سازمان خود را موظف به رعایت وظایف و مسئولیت هایی می داند که قانونگذار به آن محول می کند و هر تصمیمی که در مراحل قانونی کشور ابلاغ می شود لازم الاجرا است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.