افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

توضیحات زیست محیطی در مورد پارک حیات وحش ایلیمالات نور – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 403308
توضیحات زیست محیطی در مورد پارک حیات وحش ایلیمالات نور – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، DP اخباری که اخیرا در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص این مجموعه گردشگری منتشر شده است علائم اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران واقع در شهرستان نور بخش چمستان جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه کرده است: مجتمع تفریحی علائم در قالب منطقه نمونه گردشگری شامل حریم آبی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، DP اخباری که اخیرا در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص این مجموعه گردشگری منتشر شده است علائم اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران واقع در شهرستان نور بخش چمستان جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه کرده است:

مجتمع تفریحی علائم در قالب منطقه نمونه گردشگری شامل حریم آبی سد و اراضی اطراف آن که بر اساس قانون تعیین حریم دریاچه های احداثی در خارج از چهار منطقه تحت مدیریت محیط زیست استان واقع شده است. سدها و آیین نامه اجرایی آنها توسط شرکت سبز نوین پویا. لذت ببرید نور» در سال 1398 طی قراردادی 25 ساله با شرکت آب منطقه ای استان (6 سال ساخت و 19 سال بهره برداری) با هدف بهره برداری از مزایای دریاچه سد و اراضی اطراف تشکیل شد که نکته مهم در این امر است. حس این است که سد خاکی پیچیده است علائم و اطراف آن به مساحت 21 هکتار تحت مدیریت آب منطقه ای استان است که به طور کامل حصارکشی شده و با سیم خاردار از مناطق جنگلی مجاور جدا شده و «پارک حیات وحش مایان» نیز در طرح پیشنهادی آن پیش بینی شده بود. .

در این راستا پس از تصویب اصولی طرح گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در سال 1400 با استعلام اداره کل حفاظت محیط زیست و تایید زیست محیطی گردشگر فعالیت، با مساحت 4.8 دهم هکتار پس از دریافت طرح اطلاع رسانی به صورت جداگانه از باغ وحش مایان صادر شد.

همچنین پروانه زیست محیطی «پارک حیات وحش مایان» در درخواستی جداگانه با ارائه طرح توجیهی در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار (بخشی از کل مجموعه توریستی). علائم) در راستای تفویض اختیارات انجام شده توسط رئیس دستگاه مربوطه پس از هماهنگی با اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش و اخذ موافقت اداره کل دامپزشکی استان در مهر ماه 1402 صادر گردید. سازمان حفاظت محیط زیست بود نه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری!

آن مجموعه سپس شروع به ساخت استخرهای قرنطینه، بتن و گل، انبار مواد غذایی، اتاق های سرد و حصارهای امن کرد و شرایط را برای حمل و نقل حیات وحش فراهم کرد.

در این راستا پس از تصویب ساخت و ساز، مجوز انتقال ببرها با تایید ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی استان های مبدأ و مقصد (مازندران و خراسان رضوی) و تایید اداره کل محیط زیست و دامپزشکی استان های مبدأ و مقصد (مازندران و خراسان رضوی) صادر شد. سازمان. اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش و ببرها در فرودین سال رهاسازی و به آن مجموعه منتقل شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.